contact

وکیل تهدید در تهران |تهدید با سلاح گرم، سرد، لفظی و پیام

دپارتمان کیفری - دسته بندی: حقوق کیفری جرائم علیه اشخاص

سوالات مطرح شده
1
وکیل تهدید در تهران | مشاوره تلفنی

وکیل تهدید در تهران وکیلی است که به جرایم علیه اشخاص آشنایی کافی دارد و می خواهد در مقام دفاع از شخصی باشد که به صورت ناروا خودش یا ناموس یا بستگان وی مورد تهدید قرار گرفته اند و خارج از اراده خویش ملزم به انجام کار یا ترک کار یا پرداخت وجه یا مالی و صرفا من باب تهدید صورت گرفته از جانب شخص تهدید کننده شده اند و با اثبات ارکان جرم و ضرر و زیان مالی یا معنوی که به شخص وارد شده است از مقام ذی صلاح خواستار جبران خسارت و مجازات شخص تهدید کننده باشد.

گروه وکلاء معید در تلاش است بهترین خدمات را در زمینه های مختلف به افرادی که نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات حقوقی دارند در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه بدهد در رابطه با انتخاب بهترین وکیل تهدید در تهران که یکی از جرایم علیه اشخاص است شما می توانید جناب اقای دکتر فریدون باقی را به عنوان وکیل پرونده خویش انتخاب نمایید برای ارتباط با ایشان با شماره ذیل:

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

جرم تهدید چیست

 

2
جرم تهدید چیست؟

 

 جرم تهدید چیست؟

قانون گذار جرم تهدید را تعریف ننموده بلکه تنها به بررسی مصادیق این جرم پرداخته است اما اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده این جرم را تعریف کنیم می توانیم بگوییم در شرایطی که شخصی به هر علتی با تحت فشار قرار دادن، شما را ملزم به انجام کار یا ترک کاری برخلاف میل باطنی تان قرار بدهد و شما تنها من باب این تهدیدی که از جانب شخص تهدید کننده به عمل آمده مجبور به انجام آن کار بشوید تا ضرر و زیان جانی، مالی، حیثیتی به شما و بستگانتان وارد نشود جرم تهدید تحقق یافته است.

بنابراین عنصر مادی تحقق این جرم، انجام فعل یا رفتاری از جانب تهدید کننده به قصد تحت فشار قرار دادن شخصی است که، بر اثر تهدید او ملزم به انجام کاری شده است که خارج از میل وی است. مصادیق این رفتار مجرمانه را قانون گذار در مفاد 668 و 669 قانون مجازات اسلامی بیان داشته است:

ماده668 قانون مجازات بیان می دارد هرکس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضا و مهر نماید یا سند و نوشته ای که متعلق به او یا سپرده به او باشد را از وی بگیرد و یا مطابق ماده 669 قانون مجازات به واسطه تهدید به قتل یا ضررهای نفسی یا شرفی یا مالی و یا به افشا سری نسبت به خود یا بستگان او نماید جرم تهدید تحقق یافته و مرتکب حسب مورد به مجازات محکوم می گردد.

تهدید زمانی واقع می گردد که موجب ایجاد خوف عقلایی در شخص شود به گونه ای که هر انسان عاقلی هم در آن شرایط قرار می گرفت این ترس و تهدید را احساس می کرد.

شرط دوم آن است که این تهدید موثر واقع شود یعنی این یقین وجود دارد که شخص تهدید کننده این فعل را انجام می دهد و در قصدش جدیت دارد.

عنصر روانی جرم تهدید

 

3
عنصر روانی جرم تهدید

2) عنصر روانی جرم تهدید

جرم تهدید زمانی تحقق یافته که شخص تهدید کننده قصدش از انجام این فعل مجرمانه، به وجود آوردن تشویش و اضطراب در شخص تهدید شده شود به گونه ای که او با قرار گرفتن در شرایط تهدید دچار خوف شود و اقدام به انجام کاری نماید که مدنظر شخص تهدید کننده است.

نکته ای که در اینجا قابل الذکر است آن است که جرم تهدید جرمی مطلق است یعنی اگر خواسته تهدید کننده موثر واقع نگردید و تهدیدش به جایی نرسید هم جرم محقق می گردد و شخص مرتکب به مجازات تعیین شده در قانون مجازات محکوم خواهد شد.

3) مرجع صلاحیت دار برای رسیدگی به جرم تهدید

پس از اثبات جرم تهدید با استناد به ادله ای که دلالت بر تحقق جرم تهدید داشته و طرح دعوی از جانب شخص تهدید شده به طرفیت شخص تهدید کننده، دادگاه محل وقوع جرم دادگاه صلاحیت دار برای رسیدگی به جرم بوده و به شکایت شخص در صورت وارد بودن شکایت رسیدگی خواهد کرد.

لازم به ذکر است که جرم تهدید جنبه حق الناسی دارد یعنی با طرح شکایت شخص تهدید شده، پرونده به جریان رسیدگی می افتد و با اعلام گذشت وی پرونده مختومه می شود و با اثبات جرم مجازات شخص مرتکب محکومیت به حبس از دوماه تا دوسال و شلاق تعزیری به میزان 74 ضربه خواهد بود. 

وکیل تهدید در تهران

وکیل تهدید در تهران وکیلی است که با داشتن آگاهی به قوانین کیفری سعی بر آن داشته که در مقام دفاع از شخصی که مورد تهدید قرار گرفته و به سبب قرار گرفتن در شرایطی جان و حیثیت او خدشه دار شده و مجبور گردیده که تسلیم به انجام فعل یا ترک فعل کاری شود که خارج از میل و اراده اش بوده شود تا در معرض خطر تهدید کننده قرار نگیرد؛ برآید و با تنظیم کردن شکوائیه به طرفیت شخص تهدید کننده و استناد به ادله قانونی خواستار اجرای مجازات مرتکب جرم از مرجع ذیصلاح باشد.

 این نکته را فراموش نباید کرد که اثبات جرم تهدید و پذیرفتن تقاضای شخصی که مورد تهدید قرار گرفته کاری بسیار دشوار است چرا که از دیدگاه قانون مجازات هر تهدیدی را نمی توان جرم تلقی کرد وشخص را به مجازات تعیین شده در قانون محکوم کرد و نیاز است که عناصر قانونی جرم اثبات شود تا به شکایت کیفری شما ترتیب اثر داده شود که در اینجا وکیل تهدید در تهران قرار است با استفاده از ترفندهای قانونی و استناد به ادله اثبات جرم در مقام دفاع از حقوق شخصی که مورد تهدید قرار گرفته برآید.

بهترین وکیل تهدید در تهران

4
بهترین وکیل تهدید در تهران

بهترین وکیل تهدید در تهران

پرونده کیفری تهدید یکی از پرونده های حساس و پیچیده است که اثبات کردن آن کمی دشوار است بهترین وکیل تهدید در تهران وکیلی است که بتواند با استناد به ادله اثبات جرم و قرائنی که دلالت بر وقوع جرم از جانب شخص تهدید کننده داشته در مقام دفاع از حقوق شخصی که در مقام خوف و اجباری قرار گرفته و حاضر شده تن به خواسته شخص تهدید کننده بدهد تا جان و حیثیت خودش و بستگان وی حفظ شود برآید.

چگونه اقدام به یافتن بهترین وکیل تهدید در تهران بنماییم؟

شما برای یافتن بهترین وکیل جرایم علیه اشخاص که تهدید یکی از حساس ترین آنها است می توانید از طریق سایت های حقوقی مختلفی اقدام نمایید و با بررسی رزومه و تجربه کاری وکیل تهدید در تهران، بهترین وکیل را انتخاب نمایید. تیم حقوقی معید با داشتن سابقه طولانی در حوزه وکالت سعی بر آن داشته که بهترین خدمات را در زمینه های مختلف از جمله پرونده های حقوقی، کیفری، خانواده و ثبتی به افرادی که نیاز به کسب مشاوره دارند ارائه بدهد شما می توانید برای تماس با بهترین وکیل تهدید در تهران از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی جرم تهدید واقع شده است؟

زمانی جرم تهدید واقع شده است که در شخص خوف عقلایی ایجاد شود یعنی هر شخص عاقلی در آن شرایط احساس ترس کند. همچنین تهدید باید موثر واقع شود یعنی یقین به وجود آید که شخص تهدید‌کننده جدیت داشته و فعل را انجام دهد.

2- مرجع رسیدگی به جرم تهدید کدام است؟

با استناد به ادله‌ای که بر تحقق جرم تهدید دلالت دارند و طرح دعوی از جانب شخص تهدید ده یا وکیل آن، دادگاه وقوع جرم مسئول خواهد بود که درصورت وارد بودن شکایت شخص تهدید شده، رسیدگی‌های لازم را برای دریافت اظهارات آن و بررسی شکایت را انجام دهد.

3- وکیل تهدید چه کسی است؟

وکیل تهدید، وکیلی مسلط به جرایم علیه اشخاص است که قصد دارد در مقام دفاع از شخصی باشد که خودش یا ناموس و بستگان آن به صورت ناروا مورد تهدید قرار گرفته و آن را خارج از اراده ملزم به انجام یا ترک کاری کرده‌اند و یا از او خواستار پرداخت مال یا وجه بوده‌اند. وکیل تهدید از مقامات ذی صلاح خواستار جبران خسارت و مجازات شخص تهدید شده است.

4- بهترین وکیل جرم تهدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل تهدید، وکیلی است که ضمن تسلط به همه قوانین و رویه‌های اثبات تهدید، بتواند با استناد به قرائن، اسناد و ادله‌ای که اثبات‌کننده ‌وقوع جرم تهدید هستند، در مقام دفاع از شخص تهدید شده قرار گیرد و از حیثیت و جان و مال آن حفاظت کند.

5- چگونه می‌توان بهترین وکیل تهدید را پیدا کرد؟

گروه حقوقی معید یکی از مجموعه‌های معتبر حقوقی است که در تلاش بوده مشاوره و خدمات حقوقی مفید و ارزنده‌ای را به متقاضیان ارائه دهد. بنابراین بهترین وکلای متخصص و باتجربه در این مجموعه فعالیت دارند و وکلای تهدید نیز از جمله وکلای توانمند و ماهر مجموعه حقوقی معید هستند.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

نظرات درباره مقاله وکیل تهدید در تهران |تهدید با سلاح گرم، سرد، لفظی و پیام

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

محاربه چیست؟ جرم ایجاد رعب و وحشت + مجازات

18 بهمن 1401

اثبات دزدی بدون مدرک | 3روش ادله اثبات جرم

18 بهمن 1401

سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص

18 آذر 1401

بهترین وکیل سرقت | (دزدی و خفت گیری)

18 آذر 1401

سوء استفاده از سفید امضا و سفید مهر

18 آذر 1401

ازادی قاتل به قید وثیقه

30 بهمن 1401