contact

وکیل خیانت در امانت | "تخصص در ارائه ادله مستند"

دپارتمان کیفری - دسته بندی: حقوق کیفری جرائم علیه اموال

سوالات مطرح شده
1
وکیل خیانت در امانت | مشاوره غیرحضوری

وکیل خیات در امانت

وکیل خیانت در امانت، وکیلی کیفری است که می خواهد از حقوق شخص زیان دیده ای که مالش بر حسب اعتماد به امین مال از تصرف مالکانه اش خارج شده است دفاع کند و با اثبات کردن مالکیت او بر مال  سپرده شده  آن را از ید امین مال خارج و به صاحب اصلی مال بازگرداند و اثبات نماید که شخص امین بر مالی که به او امانت داده شده حقی نداشته است که بتواند آن را به دیگری منتقل یا مورد استفاده خود قرار بدهد.

حال که در نگهداری مال تعلل ورزیده و از تعهد خود عدول کرده باید درصدد جبران ضرر و زیان مالی وارده برآید.

بنابراین بهترین وکیل خیانت در امانت وکیلی است که بتواند با استناد به ادله قانونی مالکیت امانت دهنده مال را اثبات و مال وی را که از حیطه مالکیت او به صورت غیر قانونی خارج شده به او بازگرداند.

 

بهترین وکیل خیانت بر امانت

وکیل درجه یک تهران

وکلای امور حقوق کیفری با صبر و شکیبایی و نهایت تلاش برای موکلان خود، به طور عادلانه از آن‌ها دفاع می‌کنند. شکایت‌های در زمینه اموال مانند دزدی و کلاهبرداری باعث زیان و خسارت به اموال مردم و عدم امنیت در جامعه می‌شود بنابراین باید حتما یک وکیل مسلط به قوانین کیفری از پرونده دفاع کند. این وکیل باید با شجاعت، صداقت و درستی بتواند بهترین دفاعیه را انجام دهد.

در مجموعه حقوقی معید، جناب آقای حمید سرخیلی، وکیل پایه یک دادگستری و از بهترین وکلای حاضر تهران در اکثر موارد حقوقی کیفری علیه اموال موفق عمل کرده است. با دادن وکالت به این وکیل کار بلد و دریافت مشاوره از او راه حل ساده و فوری برای پرونده ایجاد خواهد شد.

تیم حقوقی معید با سابقه چندین ساله آماده ارائه بهترین خدمات مربوطه به متقاضیانی است که نیاز به کسب مشاور حقوقی در امور مختلف اعم از حقوقی، کیفری، ثبتی و خانواده داشته اند.

شما می توانید جهت کسب مشاوره با وکلای مجموعه با شماره  021-91016668 در تماس باشید.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

2
جرم خیانت در امانت

جرم خیانت در امانت

قانون گذار جرم خیانت در امانت را تعریف نکرده و تنها مصادیق این جرم را مورد بررسی قرار داده است:

الف) استعمال مال

شخص امانت دهنده با سپردن مالش به شخص امین تنها او را امین در نگهداری مالش دانسته و حق استفاده شخصی از مالش را نداده است؛  براین اساس اگر امین مال سپرده شده را استعمال نماید، مرتکب جرم خیانت در امانت شده است.

ب) تصاحب مال

تنها مالک مال حق هر گونه استفاده از مالش را دارد؛ بنابراین شخص امینی که به عنوان امانت دار باید مالی را نگهداری کند مالک آن مال نیست که بتواند هرگونه استفاده شخصی را از آن داشته باشد. پس اگر به گونه ای با مال رفتار کند که انگار مالک آن است مرتکب جرم خیانت در امانت شده است ؛ چرا که حق مالکیتی نداشته و از مال سپرده شده استفاده غیر قانونی کرده است.

ج) اتلاف مال

وقتی مالی به کسی امانت داده می شود بایستی حافظ در نگهداری مال سپرده شده باشد و مال امانی را تلف و نابود نکند در صورت سوء استفاده در نگهداری مال باید درصدد جبران ضرر و زیان آن برآید.

د) مفقود کردن مال

مال توسط شخص امانت دار به علت سهل انگاری و بی احتیاطی مفقود شده است و دیگر حق دسترسی مالک به آن وجود نداشته است.

تمامی این افعال مجرمانه زمانی شخص امانت گیرنده را مجرم تلقی می کند که به صورت عامدانه و با داشتن سو نیت مجرمانه به منظور اینکه مال از تصرف غیر قانونی مالک مال خارج شود، صورت بگیرد در غیر از این مورد، امین مال مرتکب جرم خیانت در امانت نشده است.

وظایف وکیل خیانت در امانت

3
وظایف وکیل خیانت در امانت

وظایف وکیل خیانت در امانت

وکیل خیانت در امانت قرار است با ارائه ادله مستند و مستدل در صدد اثبات جرم خیانت در امانت برآید و سوء نیت مجرمانه شخص امینی که در انجام وظیفه قانونی خود تعلل ورزیده و موجب گردیده که مال از حیطه تصرف مالک مال خارج شود اثبات و او را وادار به آن نماید که اگر مال موجود است آن را به صاحبش بازگرداند و در فرضی که مال مفقود شده و دیگر امکان دسترسی مالک به آن وجود ندارد در صدد جبران ضرر و زیان مالی آن برآید.

برای اثبات مالکیت امانت دهنده بایستی ادله قانونی از جمله سند مالکیت، وجود قرارداد یا دست نوشته ای که احراز مالکیت او را اثبات می کند باید از سوی مالک ارائه شود در اینجا وکیل خیانت در امانت در مقام دفاع از شخص شاکی با ارائه دادن این ادله مالکیت زیان دیده را اثبات و مالی که از تصرف مالکانه او خارج شده است را به او باز می گرداند.

تنظیم شکوائیه و طرح دعوی علیه مرتکب جرم که در اینجا با طرح شکایت شاکی یا وکیل او قرار است پرونده به جریان بیافتد و شخص خائن را که در انجام تعهد خود عدول کرده است را محکوم به مجازات کند که در صورت اثبات ادله ارائه شده و محرز دانستن جرم، شخص محکوم به مجازات شده و بایستی جبران ضرر و زیان کند.

جرم خیانت در امانت از جرایم قابل گذشت است و مهلت شکایت محدود به مدت زمان قانونی است که در صورت عدم طرح آن دیگر به آن ترتیب اثر داده نخواهد شد که در اینجا وظیفه وکیل خیانت در امانت آن است که در مهلت قانونی اعتراض که یک سال از تاریخ وقوع جرم است اقدام به طرح شکایت کیفری نماید.

بهترین وکیل خیانت در امانت

4
بهترین وکیل خیانت در امانت

بهترین وکیل خیانت در امانت 

شما برای متهم کردن فردی به انجام جرم می بایست ادله و مدارک محکم داشته باشید در رابطه با جرم خیانت در امانت که شما به عنوان شخص زیان دیده خسارت مالی دیده اید و ادعا دارید که شخصی موجب ضرر و زیان به شما شده است و از اعتماد شما سو استفاده و یا مال شما را مفقود یا تلف ویا مال را به نحوی از تصرف مالکانه شما خارج کرده است باید در بدو امر مالکیت خود را اثبات کنید تا به علت یک اتهام ناروا به مجازات افترا و اعاده حیثیت محکوم نشوید.

 در اینجا وکیل خیانت در امانت با ورود به پرونده شما و جمع آوری ادله و مستندات قانونی جرم را احراز و در صورت وارد بودن ادعای شما پرونده را به جریان و از محکمه قضایی خواستار مجازات مرتکب جرم و جبران ضرر و زیان مالی می شود.

پس بهترین وکیل خیانت در امانت وکیلی است که به پیرامون جرایم مالی که ارتباط با جرایم علیه اموال و دارایی یا مالکیت افراد داشته که خیانت در امانت یکی از مصادیق آنها است تسلط کامل دارد و قرار است از شخصی که مالش را من باب یک اعتماد به امینی از دست داده و موجب شده دیگر به آن مال دسترسی نداشته باشد دفاع کند.

خیانت در امانت یک تخلف جدی است و از طرف وکیل هم بسیار غیرقابل قبول است. وکیل نقش مهمی در حفظ امانت و حفاظت از منافع موکل دارد و باید با اخلاص و وفاداری وظیفه‌اش را انجام دهد.

اگر فکر می‌کنید وکیلتان به یک حدود مشخص خیانت کرده است، باید اقداماتی را در مورد خیانت در امانت وکیل انجام دهید تا حقوق و منافع شما محفوظ شود. این اقدامات شامل موارد زیر می‌شود

  • بحث با وکیل: در ابتدا، سعی کنید با وکیلتان صحبت کنید و مشکلات و نگرانی‌هایتان را با او در میان بگذارید. ممکن است که یک سوءتفاهم بین شما دو طرف وجود داشته باشد که با صحبت کردن قابل رفع باشد.

  • مشاوره حقوقی: اگر برخورداری از مدرک های قانونی مربوط به پرونده خود نیستید و حقوقتان را تخلیه شده می‌بینید، بهتر است که با یک مشاور حقوقی مشورت کنید. او می‌تواند شما را راهنمایی کند و به شما اطلاعات لازم را در مورد حقوقتان بدهد.

  • مراجعه به مجمع وکلای استان: اگر همچنان نارضایت هستید و فکر می‌کنید وکیلتان خلاف قوانین رفتار کرده است، می‌توانید به مجمع وکلای استان مراجعه کنید و شکایت خود را ارائه دهید. این مجمع می‌تواند در بررسی شکایت و کشف حقیقت تمکین کننده باشد.

در هر صورت، قانون حاکم بر وکلا و قوانین مرتبط با خیانت در امانت وکیل را دقیقا بررسی کنید و از حقوقتان دفاع کنید. همچنین، می‌توانید به دفتر وکلایی مربوطه نیز مراجعه کنید و شکایت خود را انجام دهید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به صورت مفصل به بررسی جرم خیانت در امانت و نقش وکیل خیانت در امانت که وجودش چه اهمیتی در روند پرونده و تسریع بخشیدن به سرعت زمان آن دارد پرداختیم و گفتیم وکیل خیانت در امانت به علت داشتن تسلط کافی به حوزه جرایم علیه اموال می تواند به شما در راستای جبران ضرر و زیان مالی وارده و باز پس گرفتن اموال کمک شایانی کند.

 تیم حقوقی معید با سابقه چندین ساله در امر وکالت و داوری با همکاری وکلای متخصص و مشاورین حقوقی خبره راهنمای سوالات حقوقی شما همراهان خواهد بود.

شما از طرق زیر می توانید از خدمات حقوقی تلفنی و حضوری ما برخوردار شوید.

 

سوالات متداول

1- وکیل خیانت در امانت چه وکیلی است؟

وکیل خیانت در امانت وکیلی کیفری است که دانش و تخصص خود را در زمینه مسائل و قوانین مربوط به خیانت در امانت افزایش داده است و به تجربه کافی در این زمینه دست پیدا کرده و توانایی دفاع از حق شخصی که در حق او خیانت در امانت شده است را دارد.

2- بهترین وکیل خیانت در امانت باید چگونه باشد؟

بهترین وکیل خیانت در امانت وکیلی است که همه جرایم مالی و جرایم مالکیت که خیانت در امانت نیز یکی از مصداق‌های آن است مسلط بوده و بتواند با استناد بر ادله قانونی، مالکیت امانت دهنده را به اثبات رسانده و حق و حقوق ان که به ناحق گرفته شده است را پس گیرد.

3- وکیل خیانت در امانت چه وظایفی دارد؟

به صورت کلی وظایف وکیل خیانت در امانت عبارتنداز، ارائه اسناد و ادله مستند برای اثبات ارتکاب جرم خیانت در امانت، دفاع از مالک برای پس گرفتن مال از دست داده، تنظیم شکوائیه و طرح دعوا علیه مجرم، رسیدگی و پیگیری مداوم روند پرونده و غیره‌.

4- خیانت در امانت باید چگونه اثبات شود؟

اثبات خیانت در امانت باید با ارائه ادله و مدارک قانونی مانند قرارداد یا سند مالکیتی که مالکیت شاکی را اثبات می‌کند صورت گیرد‌. سپس وکیل خیانت در امانت باید با استناد به مدارک و شواهد موجود، از موکل خود دفاع نموده تا جرم خیانت در امانت را به اثبات رسانده و باعث پس گرفتن حق موکل شود.

5- چگونه می‌توان بهترین وکیل خیانت در امانت را پیدا کرد؟

مجموعه‌ حقوقی معید یکی از بهترین مجموعه‌ها برای پیدا کردن بهترین وکیل خیانت در امانت است. زیرا این مجموعه از وکلایی خبره و باتجربه تشکیل شده است که به همه قوانین این حوزه مسلط بوده و به حل سریع‌تر پرونده کمک خواهند نمود.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

نظرات درباره مقاله وکیل خیانت در امانت

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

محاربه چیست؟ جرم ایجاد رعب و وحشت + مجازات

18 بهمن 1401

اثبات دزدی بدون مدرک | 3روش ادله اثبات جرم

18 بهمن 1401

سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص

18 آذر 1401

بهترین وکیل سرقت | (دزدی و خفت گیری)

18 آذر 1401

سوء استفاده از سفید امضا و سفید مهر

18 آذر 1401

ازادی قاتل به قید وثیقه

30 بهمن 1401