contact

مشاور حقوقی بانک | "تسلط به قوانین به روز بانکی"

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: حقوق بانکی

سوالات مطرح شده
1
مشاور حقوقی امور بانکی

مشاور حقوقی بانکی کسی است که به قوانین امور بانکی آگاهی کافی دارد و قرار است مشاوره حقوقی لازمه را به افرادی که درگیر مشکلات حقوقی در حوزه بانک شده را بدهند از آنجایی که موضوعات بانکی بسیار پیچیده بوده وجود یک مشاور حقوقی کمک شایانی را به شما خواهد کرد.

امروزه مشکلات بانکی به حدی افزایش یافته که افراد ترجیح می دهند فردی که دانش آموخته حقوق بوده را در بانک ها به عنوان مشاور حقوقی برگزینند و برای حل مشکلات حقوقی بانک ها و ارائه مشاوره به کارکنان از او کمک بگیرند و به کمک او قراردادها بانکی را منعقد کنند لذا وجود مشاور حقوقی بانکی امروزه به یک موضوع حساس و مهم تبدیل شده و بانک ها را به این امر مهم سوق داده است.

 

مشاور حقوقی بانک در تهران

 

دعاوی و امور حقوقی مربوط به بانک با اشخاص حقیقی و حقوقی بسیار زیاد است. به همین دلیل در تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی حضور و همکاری یک وکیل مجرب و فعال در امور حقوقی بانک لازم است. وکیل حقوقی بانک تمامی قراردادها، اسناد، مطالبات، شرایط وام و ضمانت نامه و دیگر فعالیت‌های بانکی را کنترل و نظارت می‌کند. بهترین وکیل بانکی با تسلط بر قوانین مربوط به بانک مرکزی، بانکداری اسلامی و بخش نامه و آیین نامه‌های بانکی و بین بانکی از حقوق بانک‌ها و دیگر اشخاص دفاع می‌کند. بنابراین دانش در همه زمینه‌های بانک برای این وکیل کاملا ضرورت دارد.

سرکار خانم فاطمه دولت آبادی، از وکلای ممتاز و با تجربه امور حقوقی بانک، در لیست بهترین وکیل بانکی تهران در مجموعه حقوقی معید فعالیت گسترده دارند. این وکیل حاذق با آشنایی به همه مقررات بانکی در پیچیده‌ترین پرونده‌های حقوقی بانکی نیز، یکی از برترین وکلای تهران و ایران هستند.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سروغربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

بهترین وکیل در تهران

2
خدماتی که مشاور حقوقی امور بانکی ارائه می دهد:

  • تنظیم قراردادهای مربوط به بانک
  • ارائه مشاوره حقوقی لازمه راجع به موضوعاتی که در حیطه صلاحیت بانک بوده از جمله مشاوره حقوقی راجع به اسناد تجاری مثل چک و سفته
  • مشاوره حقوقی لازمه راجع به تنظیم انواع  دعاوی قضایی که ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی با بانک داشته باشند
  • ارائه مشاوره راجع به انواع مناقصه ها و مزایده هایی که قرار است توسط بانک انجام شود
  • ارائه مشاوره لازمه به کارکنان بانکی

3
چرا بانک ها نیاز به مشاور حقوقی دارند؟

از آنجایی که مسائل حقوقی بانک موضوعات بسیار پیچیده و حساس است وجود فردی که تسلط و دانش حقوقی کافی داشته می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

4
ویژگی های مشاور حقوقی بانکی

  • داشتن آگاهی کافی به قوانین بانکی
  • تسلط به قوانین به روز بانکی

از آنجایی که موضوعات بانکی مباحثی بسیار پیچیده بوده هیچ گاه فردی عادی که آگاهی به قوانین ندارد نمی تواند اداره حقوقی امور بانکی را بر عهده بگیرد لذا نیاز است فردی که دانش آموخته حقوقی بوده و مهارت و دانش کافی کسب کرده اداره امور بانکی را بر عهده بگیرد.

انواع قراردادهای بانکی که نیاز است مشاور حقوقی بانکی آنها را بر عهده بگیرد:

تنظیم قراردادهایی که قرار است بانک با اشخاص حقیقی و حقوقی منعقد سازد از جمله

  • قرارداد جعاله
  • قرارداد مضاربه
  • قرداد مشارکت
  • قرارداد سلف
  • قرارداد رهن
  • قرارداد تسهیلات

انواع دعاوی بانکی که قرار است مشاور حقوقی در آن ورود پیدا کند:

  • طرح دعاوی مربوط به مطالبه چک و سفته
  • طرح دعوی استرداد اسناد
  • طرح دعوی فک رهن
  • طرح دعوی ابطال شروط قراردادی
  • طرح دعوی ابطال ضمانت نامه بانکی
  • طرح دعوی ابطال اجراییه های بانکی

5
هزینه وکیل و مشاور حقوقی بانکی

اینکه شما می خواهید مشاور یا وکیل را برای اداره حقوقی بانک برگزینید به ناچار مجبور به آن هستید که حق الزحمه ای را به او بپردازید اگر انتخاب شما وکیل پایه یک باشد قاعدتاً شما ملزم به پرداخت هزینه حق الوکاله ای خواهید شد که طی قرارداد وکالت با وکیل خویش منعقد کردید در غیر این صورت اگر شما می خواهید از یک مشاور حقوقی برای امور بانکی خود استفاده کنید شما ممکن است به صورت ساعتی با او قرارداد منعقد کنید و حق الزحمه کمتری را پرداخت نمایید در واقع از پیش نمی توانیم تعیین کنیم که حق الزحمه یک وکیل یا مشاور حقوقی بانکی چقدر است و بسته به اینکه شما برای است قرارداد بانکی خود را در چه رابطه ای با وکیل منعقد کنید متغییر بوده است.

6
وکیل بانکی و مشاور حقوقی بانکی

ممکن است برای شما سوال پیش آید که تفاوت یک وکیل و مشاور حقوقی در چیست و هر یک قرار است چه وظیفه ای را عهده دار شوند؟

در اینجا باید بیان داریم مشاور حقوقی همان گونه که از نامش پیداست قرار است در راستای بهبود امور بانکی و مشکلات حقوقی بانکی به کارکنان مشاوره بدهد و آنها را نسبت به مسائل حقوقی بانکی آگاه سازد اما وکیل بانکی حوزه اختیارات زیادتری دارد و قرار است به جز حیطه وظایفی که مشاور حقوقی قرار است عهده دار آن شود از بانک که شخص حقوقی بوده در مقام دفاع باشد و در دعاوی که بانک با اشخاص حقیقی و حقوقی داشته در مراجع قضایی دفاعیات لازمه را به عمل آورد حالا که با تفاوت فی مابین وکیل و مشاور حقوقی آشنا شدید لازم است بررسی کنید که مشکل شما صرفا در حد مشاوره و ارائه راه کار حقوقی و تنظیم یک قرارداد بوده یا یک اختلافی که فی مابین بانک و اشخاص حقیقی و حقوقی بر قرار بوده است و نیاز است وکیل امور بانکی وظیفه دفاع از بانک را به عنوان شخص حقوقی عهده دار شود سپس با توجه به مشکل حقوقی خویش اقدام به انتخاب وکیل یا مشاور حقوقی داشته باشید.

نکته ای که در اینجا قابل ذکر بوده آن است که گاهی اوقات بانک ها برای آنکه هزینه حق الوکاله کمتری بدهند ترجیح می دهند به جای وکیل بانکی اقدام به انتخاب مشاور حقوقی بانکی داشته باشند تا ملزم به پرداخت هزینه هنگفت نشوند در اینجا باید بیان داریم این یک انتخاب اشتباه است چرا گاهی اوقات ممکن است حل مشکل پیش آمده در حیطه وظایف مشاور مبنبی بانکی نباشد که در اینجا نیاز است وکیل بانکی اداره امور بانکی و حضوریافتن در مراجع قضایی را به عهده بگیرد. پس حتما قبل از انتخاب مشاور یا وکیل به این مسأله مهم دقت کافی را داشته باشید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی اهمیت داشتن مشاور حقوقی  امور بانکی پرداختیم و مزیت داشتن آن را بیان داشتیم و به بررسی شرح وظایفی که قرار است ارائه دهد از جمله تنظیم قرارداد های که بانک قرار است با اشخاص حقیقی و حقوقی داشته باشد، ارائه دادن مشاوره حقوقی در راستای دعاوی که ممکن است برای بانک به عنوان شخص حقوقی پیش آید و سایر وظایفی که تا مقاله فوق به تفسیر آن پرداختیم. در صورتی که ابهامی راجع به موضوع مورد نظر برای شما وجود داشته شما می توانید با وکیل  بانکی در شمال تهران ما، جناب آقای احسان اسمعیلی از طریق راه های ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده در تماس باشید.

پیشنهادات

تیم حقوقی معید با داشتن سابقه چندین ساله در امر وکالت تلاش بر آن داشته که بهترین خدمات حقوقی را در امور مختلف به افرادی که درگیرمشکلات حقوقی شده ارائه بدهد شما می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید.

نظرات درباره مقاله مشاور حقوقی امور بانکی

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401