contact

بهترین وکیل شرکت های تجاری *بررسی دقیق فعالیت شرکت*

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: حقوق شرکت های تجاری

سوالات مطرح شده
1
وکیل شرکت

وکیل شرکت، وکیلی است که به قوانین شرکت ها آگاهی کافی دارد و قرار است امور مربوط به تنظیم قراردادهای شرکت، دفاع از حقوق شرکت در جایی که دعوی به طرفیت شرکت به عنوان شخص حقوقی مطرح می شود باشد و بهترین دفاعیات را به عمل آورد.
اگر تصمیم به ثبت شرکت داشته اید و به قوانین ثبت شرکت آگاهی ندارید و نمی دانید برای ثبت و تاسیس شرکت چگونه اقدام کنید لازم است با وکیل متخصص ثبت شرکت مشاوره ای را داشته باشید چرا که لازمه اعتبار یک شرکت تجاری آن است که تشریفات لازمه برای ثبت شرکت که مهم ترین آنها ثبت تقاضانامه به اداره ثبت شرکت ها و ارائه مدارک لازم که لازمه ثبت و تاسیس یک شرکت تجاری بوده را انجام دهید تا شرکت شما معتبر و قانونی تلقی شود برای آنکه به بهترین وجه ممکن این تشریفات را انجام دهید بهتر است که با وکیل ثبت شرکت ها کسب مشاوره ای داشته باشید پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام با وکیل متخصص ثبت شرکت ها در تیم حقوقی معید سرکار خانم الهام شاکر مشاوره ای داشته باشید و سپس تقاضا نامه خود را به اداره ثبت شرکت ها تقدیم کنید البته لازم به ذکر است حسب اینکه شما تصمیم به ثبت کدام یک شرکت های تجاری دارید و می خواهید در قالب کدام یک از شرکت های موضوع ماده 20 قانون تجارت اقدام کنید مراحل و تشریفات ثبت شرکت متغییر بوده و نیاز است برای اعتبار شرکت تان، به کلیه مراحل ثبت شرکت توجه داشته باشید بنابراین نیاز است الزاما از خدمات یک وکیل متخصص ثبت شرکت برخوردار شوید.

بهترین وکیل شرکت های تجاری

بهترین وکیل تهران

ثبت شرکت و پیگیری امور حقوقی شرکت برای انواع شرکت‌های خصوصی و دولتی یا مختلط توسط وکیلی که سال‌ها در این زمینه فعالیت و پرونده موفق داشته است، بهترین کار است. بنابراین وکیل ثبت شرکت در شمال تهران باید از جدیدترین قوانین ثبتی و حقوقی شرکت اطلاع داشته باشد. همچنین وکیل شرکت باید بتواند از برند و اعتبار شرکت، مطالبات و دعاوی آن به درستی و با شجاعت دفاع کند.

مجموعه حقوقی معید با داشتن همکارانی چون، سرکار خانم الهام شاکر، آمادگی مشاوره حقوقی، پاسخ به سوالات و حل پرونده‌های مختلف در حوزه شرکت‌های تجاری است. این وکیل پایه یک حقوقی با داشتن تعهد به کار و کارنامه درخشان در امور شرکت‌‌ها، از معتبرترین وکلای تهران می‌باشد.

 

مجموعه حقوقی معید یکی از بهترین مجموعه های حقوقی در تهران است که وکیل شرکت در تهران از موفق ترین وکلای این دپارتمان وجود دارد.برای درخواست و مشاوره آنلاین با وکیل شرکت های تجاری با شماره زیر تماس بگیرید

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سروغربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

2
انواع شرکت های تجاری

قانون گذار در ماده 20 شرکت های تجاری را به ترتیب ذیل مورد بررسی قرار داده است:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت تعاونی
  • شرکت نسبی
  • شرکت های مختلط سهامی و غیر سهامی

قانون گذار در لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به بررسی و مراحل ثبت هر یک از انواع شرکت های نامبرده پرداخته و برای اعتبار شرکت تجاری، شرکای شرکت را ملزم به آن کرده که تشریفات لازمه را برای ثبت شرکت خویش به عمل آوردند.

3
شرکت های مدنی

این نوع از شرکت برخلاف شرکت های تجاری شخصیت حقوقی مجزا نداشته و دارای تابعیت و اقامتگاه نبوده است در رابطه با این نوع شرکت، هم مانند شرکت های تجاری شرکا ملزم به الزاماتی هستند اما تشریفات اداری این نوع از شرکت، برخلاف شرکت تجاری منوط به تشریفات خاصی از جمله ثبت کردن شرکت در اداره ثبت شرکت ها نداشته است، تصمیم اینکه می خواهید شرکت خود را در قالب شرکت مدنی یا تجاری ثبت کنید شما ملزم به آن هستید برای اعتبار شرکت تان تشریفاتی را رعایت کنید.

4
وظایف وکیل شرکت

اگر شما صاحب یک شرکت تجاری باشید و وکیلی را برای اداره امور شرکت خویش داشته باشید وکیل مربوطه ملزم به انجام وظایفی است از جمله:

  • حضور در جلسات شرکت
  • تنظیم قراردادهای شرکت
  • دفاع از حقوق شرکت در جایی که دعوی به طرفیت شرکت مطرح بوده یا شرکت می خواهد کسی را طرف دعوی قرار بدهد
  • نظارت بر عملکرد قانونی شرکت
  • پیگیری دعاوی شرکت در مراجع قضایی
  • ارائه مشاوره به مدیران و شرکای شرکت

5
مشاور حقوقی شرکت ها

ممکن است برای شما سوال باشد که چرا به وکیل و مشاور حقوقی امور شرکت ها نیاز است و قرار است یک وکیل شرکت چه وظایفی را بر عهده بگیرد؟

لازم است در پاسخ بگوییم امور حقوقی شرکت ها و دعاوی شرکت ها از پیچیدگی های برخوردار بوده که یک فرد عادی نمی تواند بدون کمک وکیل متخصص از پس مشکلات شرکت براید فرض کنید شکایتی به طرفیت شرکت مطرح شده اینکه چگونه باید اقدام کرد و با تنظیم لایحه ای مستند و مستدل درصدد دفاع از حقوق شرکت در محاکم قضایی بود موضوعی است که وجود یک وکیل متخصص شرکت را می طلبد.

6
ویژگی های وکیل شرکت

1-یک وکیل شرکت بایستی به قوانین پیچیده شرکت های تجاری و مدنی آگاهی کافی داشته باشد تا بتواند نظارت کافی بر عملکرد قانونی امور شرکت داشته باشد.

2-یک وکیل شرکت بایستی بتواند از حقوق شرکت دفاع کند و مشاوره حقوقی لازمه را به مدیران شرکت بدهد.

3-اگربه طرفیت شرکت دعوی مطرح شد که نیاز بود از حقوق شرکت دفاع شود بایستی وکیل شرکت با حضور در محاکم قضایی و اداری و با تنظیم لایحه مستند و مستدل بهترین دفاعیات را از شرکت داشته باشد.

7
مزیت داشتن وکیل شرکت

پرونده های شرکت برخلاف سایر پرونده ها از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و اگر قرار باشد مدیر شرکت به تنهایی بخواهد امور مربوط به شرکت از جمله اقامه دعوا، تنظیم قراردادهای شرکت، ثبت و تاسیس یک شرکت، اعمال تغییرات در شرکت از جمله افزایش و کاهش سرمایه را انجام بدهد قاعدتاً اصول و فنون آن را ندانسته و ممکن است با مشکلات حقوقی زیادی مواجه گردد لذا در اینجا داشتن وکیلی که به امور شرکت ها تسلط و آگاهی کافی دارد واجد اهمیتی زیادی می باشد.

8
بهترین وکیل شرکت در تهران

بهترین وکیل شرکت در تهران وکیلی است که تسلط و آگاهی کافی به  قوانین شرکت، تنظیم قراردادهای شرکت، نظارت بر عملکردهای شرکت در جایی که اختلافی بین شرکا شرکت به وجود آمده و یا شرکت به واسطه شکایت افراد خارجی قرار است طرف دعوی قرار بگیرد، دفاع از حقوق شرکت در جایی که قرار است از حقوق شرکت در مراجع قضایی و اداری دفاع به عمل آید داشته و قرار است از شرکتی که واجد شخصیت حقوقی مجزا از شرکا بوده دفاعیات لازمه را به عمل آورد.

9
آیا هر وکیلی می تواند وکالت امور شرکت را بر عهده بگیرد؟

در پاسخ باید بگوییم مسلما وکیلی که تخصص و حرفه خود را اختصاص به بحث شرکت ها داده و سالیان سال در حوزه امور تجاری فعالیت داشته تا یک وکیل عادی، در این امر موفق تر بوده است و توانسته به بهترین وجه ممکن از حقوق شرکت دفاع کند لذا اگر شما هم صاحب یک شرکت تجاری که در ماده ۲۰ قانون تجارت به انواع و اقسام آن پرداخته شده هستید بهتر است انجام امور حقوقی شرکت خود را به فردی که تخصص در این حرفه داشته بسپارید تا از بروز مشکلاتی که در آینده ممکن است برای شرکت تان پیش آید جلوگیری به عمل آوردید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی وکیل شرکت و اهمیت داشتن آن در اداره امور شرکت و حل اختلافات شرکت در جایی که یک شرکت تجاری طرف دعوی قرار گرفته و نیاز است که از حقوقش در محاکم قضایی و اداری دفاع به عمل آید پرداختیم و پیشنهاد کردیم که اگر صاحب یک شرکت تجاری هستید الزاما اداره امور شرکت خویش را به فردی که تخصص و تسلط کافی به قوانین شرکت ها داشته بسپارید تا در آینده دچار مشکلات حقوقی نشوید.

پیشنهادات

از آنجایی که امور مربوط به شرکت ها موضوعی پیچیده و حساس بوده نیاز است وکیلی که تخصص و آگاهی کافی به امور تجاری علی الخصوص بحث شرکت ها داشته وکالت امور شرکت را بر عهده بگیرد تا نظارت کافی به عملکردهای شرکت داشته باشد.

10
سوالات متداول

1- وکیل شرکت چه کسی است؟

شرکت‌ها انواع مختلفی دارند که ثبت و امور مربوط به هر کدام قوانین خاص خود را دارد. وکیل شرکت، وکیلی است که به قوانین همه شرکت‌ها تسلط دارد و در مواقع لازم مانند تنطیم قراردادها، دفاع از حق و حقوق شرکت‌ها و مواردی از این قبیل، اقدامات لازم را برای شرکت‌ها انجام می‌دهد.

2- وکیل شرکت چه وظایفی دارد؟

از جمله وظایف وکیل شرکت عبارتنداز، حضور در جلسات شرکت، تنظیم قراردادهای شرکت، نظارت بر عملکرد قانونی شرکت، مشاوره به مدیران و شرکای شرکت، پیگیری دعاوی مربوط به شرکت در مراجع قضایی، دفاع از حقوق شرکت در مواقع طرح دعوی و غیره.

3- وکیل شرکت باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وکیلی که وکالت شرکت را بر عهده می‌گیرد، باید با همه قوانین و امور این زمینه تسلط داشته باشد و دارای تجربه زیاد در این زمینه باشد و پرونده‌های موفقیت‌آمیز زیادی در رزومه خود داشته باشد. همچنین وکیل شرکت باید با جدیدترین قوانینی که در رابطه با شرکت‌ها وجود ارد مانند ثبت شرکت، آشنایی و تسلط داشته باشد.

4- داشتن وکیل شرکت چه مزیتی دارد؟

باتوجه به پیچیدگی پرونده‌های مربوط به شرکت، باید شخصی به این مسائل رسیدگی کند که تخصص و دانش کافی را داشته باشد. رسیدگی به مسائل مختلف شرکت‌ها از جمله ثبت و تاسیس شرکت‌، افزایش و کاهش سرمایه، تنظیم قرارداد شرکت‌ها و مسائلی از این قبیل توسط وکیل شرکت، باعث بهبود کیفیت انجام این امور و تسریع در انجا آن‌ها می‌شود.

5- بهترین وکیل شرکت‌های تجاری چه کسی است؟

برای پیدا کردن بهترین وکیل شرکت‌های تجاری می‌توان از مجموعه حقوقی معید کمک گرفت‌. مجموعه حقوقی معید، یکی از بهترین مجموعه‌های حقوقی در تهران است که از وکلایی حاذق و متخصص در زمینه‌های مختلف تشکیل شده است و می‌توان بهترین وکیل شرکت‌های تجاری را نیز از این مجموعه انتخاب کرد.

نظرات درباره مقاله وکیل شرکت ها

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401