contact

وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: امور مالیاتی

سوالات مطرح شده
1
وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد

همه کسب و کارها و مشاغل با مسائل و امور مالیاتی سر و کار دارند. امور مالیاتی جزو مهم‌ترین مسائل و امور هستند که به دلیل تخصصی بودن، رسیدگی به آن‌ها به کمک افرادی امکان‌پذیر است که در این زمینه دانش و تخصص کافی داشته باشند. زیرا در صورت عدم مدیریت صحیح مسائل مالیاتی، باید خود را آماده تحمل ضرر و زیان کرد. اما به کمک وکیل مالیاتی می‌توان همه امور مالیاتی را به بهترین شیوه مدیریت کرد و از بروز اشتباه و خسارت جلوگیری نمود. ما در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد.

دولت همه افراد، کسب و کارها و مشاغل را به پرداخت هزینه‌ای به عنوان مالیات اجبار نموده است‌. مالیات انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کسب و کار و میزان درآمد، باید مالیات مشخص شده به دولت پرداخت شود.

اما قوانین و مسائل مالیاتی گستردگی زیادی دارند و رسیدگی به امور مالیاتی در صورت امکان‌پذیر خواهد بود که با همه مسائل و قوانین مالیاتی تسلط داشت. همچنین بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها در پرداخت مالیات و یا مبلغ مالیات مشکل و یا اعتراض دارند که با توجه به پیچیدگی این مسئله نیز باید از شخصی متخصص یعنی وکیل مالیات کمک گرفت.

وکیل مالیاتی شخصی است که به مسائل حسابرسی و مالی مسلط بوده و تجربه کافی در رسیدگی به این مسائل را دارد برای انتخاب بهترین وکیل مالیاتی که به مسائل حساس مالیاتی به بهترین نحو رسیدگی کند می‌توان از وکلای مجموعه حقوقی معید که در این زمینه دانش و تخصص کافی دارند کمک گرفت.

2
وکیل مالیاتی چه کسی است

امروزه می‌توان برای هر مسئله و مشکلی از وکیل متخصص در آن زمینه کمک گرفت. برای رسیدگی به مسائل مالیاتی نیز می‌توان از وکیل مالیاتی کمک گرفت. وکیل مالیاتی با سایر وکلا تفاوت‌هایی دارد و مسائل مالیاتی مسائلی تخصصی‌تر هستند که همه افراد قادر به رسیدگی و حل این مسائل نیستند. تخصص عمده وکیل مالیاتی در امور حسابرسی و حسابداری است زیرا مسائل مالیاتی جزو مسائلی هستند که به حساب و کتاب نیاز دارند.

بنابراین وکیل مالیاتی شخصی است که در رشته‌های حسابداری و مالی تحصیل کرده است و به همه علوم حسابداری و حسابرسی تسلط کافی دارد. همچنین علاوه بر دانش در مسائل حسابرسی، وکیل مالیاتی به موضوعات دیگر مانند قوانین و امور حقوقی مربوط به مالیات و آیین نامه‌های مالیاتی نیز تسلط کافی دارد.

 وکیل مالیاتی به مسائل و پرونده‌های مالیاتی زیادی رسیدگی نموده است و در این زمینه به تجربه کافی دست پیدا کرده است و بنابراین در مواجه با مسائل و امور مالیاتی مختلف، به نحوه انجام اقدامات لازم تسلط دارد.

وکیل مالیاتی علاوه بر تقبل رسیدگی به مسائل و مشکلات مالیاتی، مشاوره‌های مالی نیز ارائه می‌دهد و به همین دلیل به آن مشاور مالیاتی نیز گفته می‌شود. وکیل و مشاور مالیاتی ابتدا هدف و خواسته موکل خود را بررسی نموده و سپس مشاوره لازم را ارائه داده و اقدامات موثر و مفید را نیز برای رسیدگی به این مسائل انجام می‌دهند. بنابراین هر شرکت، مجموعه یا کسب و کاری که با مسائل مالیاتی مواجه شود، می‌تواند به کمک وکیل و مشاور مالیاتی مسئله به وجود آمده رسیدگی نموده و آن را حل کند.

3
وظایف وکیل مالیاتی

وکیل مالیاتی می‌تواند با توجه به اختیاراتی که به آن داده می‌شود در مسائل مشکلات مالیاتی دخالت نموده و اقدامات لازم برای برطرف کردن آن‌ها را انجام دهد. هر کدام از وکلا، وظایف خاصی برعهده دارند که وکیل مالیاتی نیز از این قاعده مستثنی نیست و وظیفه دارد که برای حل صحیح و قانونی مسائل مالیاتی، تمام تلاش خود را بکار گیرد.

شخصی که به عنوان وکیل مالیاتی خود را معرفی می‌کند باید وظایفی که به آن محول می‌شود را به درستی انجام داده و و مسئولیت‌پذیر باشد. در ادامه مهم‌ترین وظایف وکیل مالیاتی بیان شده است.

  • رسیدگی به مسئله اعتراض به مبلغ مالیات و انجام اقدامات‌ لازم برای کاهش مالیات
  • مشاوره درمورد تخلفات مالیاتی و جلوگیری از انجام تخلف
  • تهیه فرم‌های مالیاتی و مشاوره درمورد تهیه اسناد و مدارک مالی موردنظر
  • ارائه راهکارها و ایده‌های مناسب به منظور کاهش هزینه‌ها و بدهی‌های مالیاتی
  • ارائه مشاوره و برطرف کردن ابهامات و پاسخ به سوالات مالیاتی
  • مشارکت فعال در جلسات مربوط به مالیات، شرکت یا مجموعه موردنظر
  • دفاع از پرونده مالیاتی و موکل خود در مراجع قضایی و ارائه اظهارات مناسب
  • انجام اقدامات لازم برای بهره‌مندی از طرح‌های بخشودگی مالیاتی
  • نظارت و ارائه راهکارها و اقدامات لازم برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی
  • نظارت و بررسی صورت‌های مالی شرکت و مجموعه

4
لزوم کمک گرفتن از وکیل مالیاتی

قوانین پیچیده و زیادی در مورد مسائل مالیاتی تعیین شده است و همچنین رسیدگی به مسائل مالیاتی فرایند و مراحل قانونی خاص خود را دارد. از طرف دیگر مسائل مربوط به مالیات اهمیت و حساسیت زیادی دارند زیرا به صورت مستقیم با میزان درآمدهای به دست آمده در ارتباط بوده و در صورتی که درمورد مالیات و مسائل مالیاتی مدیریت صحیحی صورت نگیرد، شاهد ضرر و زیان خواهد بود.

برای مثال در صورتی که میزان مالیات تعیین شده برای یک شرکت بیشتر از حد انتظار باشد، تنها در صورتی می‌توان مبلغ مالیات را کاهش داد که اعتراض صورت گرفته و روند و مراحل قانونی طی شود و اظهارات مناسب نیز ارائه داده شود. بنابراین انجام همه این امور به داشتن دانش و تخصص کافی در زمینه امور مالیاتی و حسابرسی امکان‌پذیر بوده و باید تجربه رسیدگی به مسائل مالیاتی وجود داشته باشد.

هر شرکت و کسب و کاری می‌تواند از ابتدای فعالیت خود و برای رسیدگی همیشگی به مسائل مالیاتی و مدیریت صحیح آن‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالیاتی، با یک وکیل مالیاتی قرارداد بسته و همه مسائل مالیاتی را به وکیل بسپارد. همچنین شرکت یا مجموعه‌هایی که این امکان را ندارند نیز می‌توانند در صورت بروز هرگونه مسئله مالیاتی و یا مشکل، از وکیل مالیاتی برای رسیدگی و برطرف کردن آن مشکل کمک بگیرند.

بنابراین با توجه به پیچیدگی مسائل مالیاتی و گستردگی این مسائل و نیاز به داشتن تخصص و تجربه کافی برای رسیدگی و حل امور مالیاتی، کمک گرفتن از وکیل مالیاتی ضرورت پیدا می‌کند. زیرا وکیل مالیاتی شخصی است که با همه مسائل و قوانین مالیاتی مسلط بوده و درمورد نحوه انجام اقدامات صحیح تجربه دارد.

5
معرفی بهترین وکیل مالیاتی

با سپردن مسائل و امور مالیاتی خود به وکیل مالیاتی، بخش مهمی از مسائل مالیاتی در دست وکیل بوده و سرنوشت مجموعه یا شرکت به میزان تبحر و مهارت وکیل و داشتن تخصص کافی آن وابسته خواهد بود. بنابراین برای سپردن مسائل حساس مالیاتی به وکیل مالیاتی، باید وکیلی انتخاب شود که همه وظایف خود را به خوبی انجام داده و مسئولیت‌پذیر باشد.

همچنین وکیل مالیاتی باید از دانش و تجربه کافی در مورد مسائل مالیاتی برخوردار بوده و در مواجهه با امور و مسائل مالیاتی بهترین عملکرد و اقدامات را ارائه دهد. در صورتی که وکیل مالیاتی نتواند وظایف و اختیارات خود را به درستی انجام دهد، باعث ایجاد مشکل و خسارت خواهد شد.

برای انتخاب بهترین مشاور و وکیل مالیاتی که همه ویژگی‌های ذکر شده را داشته باشد، می‌توان از موسسه حقوقی معید کمک گرفت. زیرا همه وکلای مجموعه حقوقی معید از دانش و معلومات کافی در مورد قوانین و مسائل مالیاتی برخوردار بوده و تجربه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی زیادی را دارند. بنابراین وکلای مالیاتی مجموعه حقوقی معید بهترین خدمات را برای موکلان خود انجام می‌دهند.

6
نتیجه‌گیری

مالیات یکی از مسائل و اموری است که همه کسب و کارها، مشاغل، شرکت‌ها و سازمان‌ها با آن در ارتباط هستند. به منظور رسیدگی به مسائل مالیاتی و مدیریت این مسائل باید از دانش کافی در این زمینه برخوردار بود و تجربه رسیدگی به مسائل مالیاتی وجود داشته باشد. زیرا مسائل مالیاتی جزو مسائل حساسی هستند که قوانین و امور حقوق مختلفی در رابطه با آن‌ها وجود دارد. برای رسیدگی به مسائل، امور و دعاوی و مشکلات مالیاتی می‌توان از وکیل مالیاتی کمک گرفت.

وکیل مالیاتی شخصی است که به همه مسائل و امور حقوق مربوط به مالیات مسلط بوده و دانش و تخصص و تجربی کافی در این زمینه را دارد. وکیل مالیاتی در امور حسابرسی و حسابداری تحصیلات خود را گذرانده است و توانایی رسیدگی به موضوعات مالیاتی را دارد. بنابراین ابتدا مسئله و مشکل مالیاتی به وجود آمده را بررسی نموده و سپس مشاوره و اقدامات لازم برای حل آن را انجام می‌دهند.

در حال حاضر بهترین مشاورین و وکلای مالیاتی در مجموعه حقوقی معید فعالیت دارند. زیرا مجموعه حقوقی معید یکی از بهترین مجموعه‌های حقوقی است که بهترین وکلا از جمله وکیل مالیاتی متخصص و با تجربه را می‌توان از این مجموعه انتخاب کرد. همه وکلای مالیاتی این مجموعه دارای دانش و تخصص کافی به مسائل مالیاتی هستند و تجربه زیادی در رسیدگی به این امور دارند.

سوالات متداول

1- وکیل مالیاتی چه کسی است؟

وکیل مالیاتی، وکیلی است که به همه امور و قوانين مالیاتی مسلط بوده و فعالیت خود را به امور مالیاتی اختصاص داده است و مشاوره و اقدامات لازم برای حل و رسیدگی به مسائل مالیاتی را انجام می‌دهد.

2- وکیل مالیاتی چه کارهایی انجام می‌دهد؟

از جمله کارهایی که وکیل مالیاتی انجام می‌دهد عبارتنداز، اعتراض به مبلغ مالیات و کاهش آن، مشاوره درمورد تخلفات مالیاتی و جلوگیری از آن، تهیه فرم‌های مالیاتی، مشارکت در جلسات مالیاتی و غیره.

3- بهترین وکیل مالیاتی چه کسی است؟

برای پیدا کردن بهترین وکیل مالیاتی می‌توان از مجموعه حقوقی معید کمک گرفت. زیرا مجموعه حقوقی معید یکی مجموعه‌های حقوقی معتبر و فعال است که بهترین وکلای مالیاتی در این مجموعه فعالیت دارند.

نظرات درباره مقاله وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401