contact

بهترین وکیل مالیات بر ارث (مشاوره تلفنی)

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: امور مالیاتی

سوالات مطرح شده
1
وکیل مالیات بر ارث در تهران + مشاوره تلفنی

وکیل مالیات بر ارث در تهران

وکیلی است که نسبت به قوانین مالیاتی تسلط کامل دارد و این را می داند که پس از مرگ متوفی، زمانی اموال وی قابلیت تقسیم بین وراث او را دارد که مطابق قانون مالیات های مستقیم، هر یک از آنها بنا به میزان سهم الارث خود اقدام به پرداخت مالیات برارث بنمایند. اما اینکه این میزان پرداختی نسبت به هر یک از وراث چقدر است و چگونه بایستی تعیین شود از وظایف مهم وکیل مالیات برارث است.

گروه وکلای معید در تلاش است در حوزه های مختلف اعم از حقوقی کیفری، امور مالیاتی و غیره به افرادی که نیازمند مشاوره تخصصی هستند بهترین خدمات را ارائه بدهد شما می توانید در جهت کسب مشاوره تخصصی در حوزه امور مالیاتی با وکلای ما در ارتباط باشید.

 

ویژگی وکیلی مالیات بر ارث

وکیل مالیات بر ارث به شما کمک خواهد کرد که از هزینه‌های بی‌نتیجه و بی‌فایده‌ای که در زمینه مسائل مالیاتی خود باید انجام دهید ممانعت کند و نه تنها این وکیل در این زمینه باعث هدر روی هزینه‌های شما نخواهند شد، بلکه از رفت و آمدهای غیرضروری و بی‌نتیجه شما نیز جلوگیری می‌کند. چنین وکیلی با توانایی‌هایی که دارد به شما کمک خواهد کرد تا از ضررهایی که ممکن است به شما آسیب بزند، بازداریتان کند.

امور حقوقی مالیاتی از جمله مواردی است که افراد یا شرکت‌ها نمی‌توانند به سادگی و به صورت مستقل آن را مرتفع کنند. بنابراین وکیل با سابقه در امور حقوقی مالیات، برای حل این نوع پرونده‌ها، منافع زیادی را برای موکلان خود ایجاد خواهد کرد.

یک وکیل مالیاتی خوب، در تمام امور مالی و حسابرسی، تله‌های احتمالی قانون و سایر جزئیات اداره مالیات و دارایی سر رشته داشته و به شرکت‌های بزرگ تولیدی و تجاری با حجم مالیات گسترده کمک خواهد کرد.

بهترین وکیل تهران، جناب آقای سید فرزاد موسوی دارای تخصص در پرونده‌های مالیاتی، آمادگی خدمت در این زمینه به همه موکلان است. این وکیل کاردان، برگزیده و ممتاز در مجموعه حقوقی معید، بهترین راهکارها و مشورت را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی جامعه در امر مالیات ارائه خواهد داد.

وکیل امور مالیاتی

 

بهترین وکیل مالیات بر ارث 

مجموعه حقوقی معید وکلای متخصص و زبده در حوزه مالیات بر ارث دارد که شما می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با وکیل مالیات بر ارث در تماس باشید.

شماره تماس

021-91016668 - 021-22111285

سامانه پیامکی

02191016668

آدرس
تهران سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه ۴

وکیل مالیات بر ارث

مالیات بر ارث چیست؟

زمانی که شخصی فوت می کند اموال منقول و غیر منقولی از وی باقی می ماند که هنوز نسبت به آن تعیین تکلیف نشده است در اینجا شما به عنوان ورثه متوفی که قرار است اموالش بعد از فوت وی به شما انتقال یابد برای اینکه حق استفاده از اموال باقی مانده را داشته باشید بایستی در بدو امر اقدام به گرفتن گواهی انحصار وراثت نمایید تا وراث و میزان سهم الارث هر یک تعیین گردد.

 اما برای صدور گواهی انحصار وراثت به مانند قبل دیگر نیازی به ارائه گواهی واریز مالیات بر ارث نمی باشد اما نهایتا امر دولت شما را ملزم به آن می کند که هزینه مالیات بر ارث را بپردازید تا امکان و حق برخورداری از اموال متوفی برای شما به وجود بیاید.

میزان مالیات ارث

هر یک از وراث ملزم به پرداخت چه میزان مالیات به حساب دولت هستند؟

مطابق قانون جدید مالیات های مستقیم وراث سه گروه حسب مورد و میزان سهم الارث خود ملزم به پرداخت مالیات بر ارث هستند:

وراث طبقه اول: پدر، مادر، زن ، شوهر، فرزندان و نوه

وراث طبقه دوم: اجداد، برادر، خواهر و اولاد آنها

وراث طبقه سوم: عمو، عمه، دایی، خاله و اولاد آنها

نکته ای که قابل ذکر در اینجاست آن است که اگر تاریخ فوت متوفی مربوط به سال 1394 یا قبل از آن باشد مالیات براساس قانون قدیم محاسبه می شود و مطابق قانون جدید مالیات مستقیم مصوب 1394 نخواهد شد.

قانون مالیات مستقیم 1394 در ماده17  این چنین بیان می دارد که میزان مالیات، نسبت به وراث طبقه اول که رابطه سببیت و نسبیت نزدیکتری با متوفی داشته اند کمتر از میزان پرداخت مالیات طبقات دوم و سوم خواهد بود که مطابق تبصره 2 ماده فوق الذکر این میزان به ترتیب دو و چهار برابر خواهد بود.

 

میزان نرخ مالیاتی

بحث دیگری که قانون جدید به آن توجه داشته است میزان نرخ مالیاتی است که راجع به دارایی های مختلفی اعمال گردیده شده است که به ترتیب زیر می باشد:

۱ـ نسبت به سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار به‌استثنای موارد مندرج در بند (۲) این ماده و سودهای متعلق به آنها و همچنین سود سهام و سهم‌ الشرکه تا تاریخ ثبت انتقال به نام وراث و یا پرداخت و تحویل به آنها به نرخ (سه درصد (۳ %

۲ـ نسبت به سهام و سهم‌ الشرکه و حق تقدم آنها یک و نیم (۵ /۱) برابر نرخهای مذکور در تبصره (۱) ماده (۱۴۳) و ماده (۱۴۳ مکرر) این قانون طبق مقررات مزبور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث

۳ـ نسبت به حق‌ الامتیاز و سایر اموال و حقوق مالی که در بندهای مذکور به آنها تصریح نشده است، به نرخ ده‌ درصد (۱۰ %) ارزش روز در تاریخ تحویل یا ثبت انتقال به نام وراث

۴ـ نسبت به انواع وسایل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به نرخ دو درصد (۲ %) بهای اعلامی توسط سازمان امور مالیاتی کشور در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث .

۵ ـ نسبت به املاک و حق واگذاری محل یک‌ و نیم (۵ /۱) برابر نرخهای مذکور در ماده (۵۹) این قانون به مأخذ ارزش معاملاتی املاک و یا به مأخذ ارزش روز حق واگذاری حسب مورد، در تاریخ ثبت انتقال به نام وراث .

۶ـ نسبت به اموال و دارایی‌های متعلق به متوفای ایرانی که در خارج از کشور واقع شده است پس از کسر مالیات بر ارثی که از آن بابت به دولت محل وقوع اموال و دارایی‌ها پرداخت شده است به نرخ ده ‌درصد (۱۰ %) ارزش ما ترک که مأخذ محاسبه مالیات بر ارث در کشور محل وقوع مال قرار گرفته است. در صورت عدم شمول مالیات بر ارث در کشور مزبور به مأخذ ارزش روز انتقال یا تحویل به نام وراث .

 

موارد معافیت از پرداخت مالیات

که ماده 24 قانون مالیات های مستقیم به بررسی آن پرداخته است:

  • اثاث منزل محل  سکونت متوفی
  • دارایی شهیدان انقلاب در صورتی که دارای وراث طبقه اول و دوم باشد.
  • مبالغ مرخصی استحقاقی که مورد استفاده قرار نگرفته باشد.
  • وجوه مرتبط با ضرر و زیان اخراج
  • انواع بیمه ها و هم چنین پرداختی ها توسط کارفرما یا بیمه مانند بیمه زندگی و عمر
  • دیه و جبران زیان فوت
  • مبالغ بازنشستگی
  • وظیفه و امتیازات پایان خدمت
  • بازخرید خدمت
  • بخشی از اموال متوفی که طبق قانون سلب مالکیت شده و یا مالکیت آن بلاعوض در اختیار شخص دیگری قرار گرفته باشد.
  • اموال مورد وقف
  •  

پرداخت نرخ مالیاتی

چگونه گواهی مالیات بر ارث بگیریم؟

برای اقدام به اخذ این گواهی شما ملزم به انجام یک سری تشریفات اداری هستید.

مرحله اول

در بدو امر همان گونه که بیان شد بایستی تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت را از مرجع ذیصلاح داشته باشید تا تعیین و تکلیف نهایی راجع به اینکه وراث متوفی چه کسانی هستند و حسب مورد جز چه طبقه ارثی قرار می گیرند معین شود.

مرحله دوم

پس از دریافت گواهی انحصاروراثت و تعیین شدن ورثه متوفی، بایستی با مراجعه به اداره مالیاتی محل فوت متوفی، اقدام به پرداخت نرخ مالیاتی بنمایید که لازمه این اقدام مطابق ماده 26 قانون مالیات های مستقیم ارائه اظهارنامه به انضمام مدارک زیر به اداره امور مالیاتی صلاحیت دار می باشد:

1. ارائه رونوشت یا تصویر گواهی شده اسناد مربوط به بدهی ها و مطالبات متوفی

2. رونوشت یا تصویر گواهی شده کلیه اوراقی که مثبت حق مالکیت نسبت به اموال و حقوق مالی است

3. رونوشت یا تصویر گواهی شده آخرین وصیتنامه متوفی اگر موجود است

4. در صورتی که اظهارنامه را وکیل یا قیم ارائه می دهند رونوشت یا تصویر گواهی شده وکالتنامه یا قیم نامه

5. رونوشت یا تصویر گواهی فوت

 

 تصمیم اداره مالیات بر اخذ مالیات

1. در صورتی که ارزش روز کلیه ماترک متوفی، کمتر از دیون وی باشد اموال و دارایی های متوفی مشمول مالیات موضوع ماده 17 نخواهد شد و مالیات های پرداختی با ارائه اسناد و مدارک مثبته به پرداخت کننده مسترد خواهد شد.

2. در صورتی که ارزش ماترک بیشتر از دیون متوفی باشد از ارزش روز اموال و دارایی های متوفی موضوع ماده 17 این قانون کسر و مازاد ما ترک حسب مورد به ماخذ مقرر در ماده مزبور مشمول مالیات خواهد شد.

3. در صورتی که کل ماترک یا بخشی از آن مطابق بندهای الف و ب مشمول مالیات نباشد اداره امور مالیاتی موظف است گواهی لازم مبنی بر بلامانع بودن ثبت ، انتقال ، پرداخت یا تحویل اموال و دارایی غیر مشمول متوفی به وراث را حسب مورد در ماده 17 این قانون به عنوان مراجع ذی ربط صادر نماید.

 

اظهار نامه مالیاتی

بهترین وکیل مالیات بر ارث

بهترین وکیل مالیات بر ارث وکیلی است که آگاهی کامل در رابطه باگواهی مالیات بر ارث دارد و می داند که دریافت این گواهی و مفاصا حساب مالیاتی ارزش بسیار زیادی بر اینکه وراث قانونی متوفی، بتوانند به اموال وی حق دسترسی داشته باشند مهم است و آنها بایستی با ثبت اظهار نامه که مدارک پیوستی بایستی ضمیمه آن باشد ظرف مدت یک سال از تاریخ فوت متوفی به اداره مالیات مراجعه داشته باشند.

در اینجا وکیل امور مالیاتی که به قوانین پیچیده و تخصصی مالیات تسلط کافی دارد به شما کمک شایانی را خواهد کرد. اینکه چگونه و در چه زمانی بایستی اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی و دریافت مفاصا حساب از اداره مالیات کرد از دیگر موضوعاتی که وجود یک وکیل متخصص در این حوزه را واجد اهمیت می سازد.

 

چگونه اقدام به یافتن بهترین وکیل امور مالیاتی در تهران بنماییم؟

برای اقدام به یافتن وکیل امور مالیاتی در تهران شما می توانید به طرق مختلفی اقدام نمایید در اینجا پیشنهاد ما به شما کاربران عزیز که نیازمند مشاوره در حوزه امور مالیاتی از جمله تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تقاضای دریافت گواهی مالیات بر ارث و مفاصا حساب مالیاتی هستید،  تماس با گروه وکلای معید و ارتباط با مشاورین متخصص و کارآزموده در این حوزه است و شما علاوه بر برخورداری از خدمات مشاوره ما می توانید انجام امور مربوط به دریافت گواهی مالیات بر ارث و مراتب آن را به وکلای زبده ما بسپارید.

     راه های ارتباطی با ما

شماره تماس ما

021-91016668

آدرس دفتر:

تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

نظرات درباره مقاله وکیل مالیات بر ارث

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک در بانک | 0 تا 100 مراحل وصول چک صیادی

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401