contact

بهترین وکیل سرقت | (دزدی و خفت گیری)

دپارتمان کیفری - دسته بندی: حقوق کیفری جرائم علیه اموال

سوالات مطرح شده
1
وکیل سرقت در تهران

وکیل سرقت

وکیل سرقت در تهران

وکیل سرقت در تهران وکیلی است که قرار است از شخص مال باخته ای که اموالش بر اثر فعل مجرمانه شخص سارق از بین رفته است دفاع کند و با اثبات جرم سرقت و انتساب عمل مجرمانه به شخص مجرم خواستار مجازات وی و بازگرداندن اموالش از دادگاه کیفری صالح به رسیدگی باشد.

 از آنجایی که سرقت یکی از مهم ترین جرایم علیه اموال و مالکیت افراد است و به موجب آن فعل مجرمانه، مالی که دارای ارزش اقتصادی بوده از شخصی ربوده شده است که رضایتی از سپردن مالش به دیگری نداشته است نیاز است که وکیل سرقت در تهران با اثبات جرم سرقت از حقوق شخص مالباخته دفاع و الزام سارق را به بازگرداندن مال وی بخواهد.

همچنین در صورتی که مال و اموال شما بر اثر اعتماد به امین ضایع و تصرف شده است، می توانید از وکیل خیانت در امانت در تهران کمک بگیرید که مجموعه حقوقی و کلای معید با راهنمایی وکلای متخصص می توانند به بهترین نحو ممکن شما را برای پس گرفتن اموال یاری کنند.

بهترین وکیل سرقت

وکیل درجه یک تهران

وکلای امور حقوق کیفری با صبر و شکیبایی و نهایت تلاش برای موکلان خود، به طور عادلانه از آن‌ها دفاع می‌کنند. شکایت‌های در زمینه اموال مانند دزدی و کلاهبرداری باعث زیان و خسارت به اموال مردم و عدم امنیت در جامعه می‌شود بنابراین باید حتما یک وکیل مسلط به قوانین کیفری از پرونده دفاع کند. این وکیل باید با شجاعت، صداقت و درستی بتواند بهترین دفاعیه را انجام دهد.

در مجموعه حقوقی معید، جناب آقای حمید سرخیلی، وکیل پایه یک دادگستری و از بهترین وکلای حاضر تهران در اکثر موارد حقوقی کیفری علیه اموال موفق عمل کرده است. با دادن وکالت به این وکیل کار بلد و دریافت مشاوره از او راه حل ساده و فوری برای پرونده ایجاد خواهد شد.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سروغربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

 

2- اهمیت وکیل سرقت

اهمیت وکیل سرقت

از آنجایی که جرم سرقت یکی از مهم ترین جرایم در حوزه اموال است و قرار است شخصی که مالش را به موجب رفتار مجرمانه سارقی،  از دست داده است با اثبات نمودن جرم وی خواستار الزام او به بازگرداندن مالش باشد نیاز است به ادله اثبات جرم و قوانین سرقت تسلط کافی داشته باشد تا بتواند جرم تحقق یافته از جانب سارق را یه قاضی پرونده اثبات کند تا پرونده کیفری او به جریان رسیدگی بیافتد. چرا که اصل بر بی گناهی بوده و کسی مجرم نیست مگر خلافش اثبات گردد پس ما به سادگی نمی توانیم به کسی اتهام سرقت وارد کنیم و نیاز است که ادله مستدل و مستند داشته باشیم.

در اینجا وجود وکیل سرقت اهمیت زیادی دارد؛  چرا که وکیل سرقت در روند پرونده های مختلف سرقت تجربه کسب نموده و به اصول و قوانین در این حوزه تسلط کافی دارد، بنابراین کمک شایانی را به شما در احقاق حقوق تضییع شده تان خواهد نمود. پیشنهاد ما به شما برخوردار شدن از خدمات گروه وکلای معید است.

این تیم حقوقی در تلاش است که بهترین خدمات حقوقی خود را در زمینه های مختلف اعم از حقوقی، کیفری، خانواده، اموال که سرقت یکی مهم ترین آنهاست به افراد در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه بدهد شما می توانید از طریق شماره تماس ذیل با کارشناسان و وکلای ما در ارتباط باشید.

تلفن تماس: 02191016668 و 02122111285

3- اما جرم سرقت چیست و چگونه اثبات می شود؟

جرم سرقت در قانون کیفری این چنین تعریف شده است ربودن مال متعلق به غیر بدون آنکه صاحبش از انجام آن رفتار رضایت قانونی داشته باشد.

الف) اثبات جرم سرقت:

1. اثبات این جرم به سادگی که گفتیم نبوده و ممکن است در شرایطی که جرم سرقت در اماکن عمومی صورت گرفته باشد یافتن مجرم و الزامش به بازگرداندن مال کمی دشوار باشد چرا که ما نمی توانیم بدون ادله و مدارک کسی را متهم به فعل مجرمانه بدانیم در اینجاست که شما به عنوان مال باخته بایستی با مدارک مستند و مستدل در مقام دفاع از حق مالی خود باشید که کاری بس دشوار است.

2. جرم سرقت ممکن است حدی باشد یا تعزیری،  ساده باشد یا مسلحانه که اثبات هر یک منوط به رعایت شروط لازمه جرم است که بدون وجود آن نمی توان خواستار اجرای مجازات شخص سارق از محاکم قضایی شد.

3. شما به عنوان شخص مال باخته که قرار است اقدام به طرح دعوی کنید بایستی برای طرح شکایت به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه و شکایت خود را مطرح و ادله ی مستند و مستدل مانند شهادت شهود و مدارکی که دال بر وقوع جرم سرقت است ارائه بدهید تا پرونده شما به جریان بیافتد در اینجا ممکن است شما سارق جرم را بشناسید یا ندانید که متهم پرونده کیست.

ب) ارائه مدارک در جهت اثبات جرم سرقت:

اما مدارکی که دال بر انجام سرقت داشته و شما می توانید به آن استناد کنید:

  • استشهادیه شهود یعنی شما باید بتوانید به شهودی که شاهد واقعه جرم بوده استناد کنید و آن را به عنوان ادله ای به دادگاه ارائه بدهید تا دادگاه با گواهی آنها بتواند به وقوع جرم پی ببرد و به موجب آن سارقین را شناسایی کند.
  • ارائه مدارکی از جمله فیلم، عکس در جایی که آن مرکز به دوربین مدار بسته اتصال داشته است، صورت جلسه کلانتری و اماراتی دیگر که قاضی را به اقناع وجدانی برساند که ادعای شما به عنوان مالباخته جرم سرقت قابل قبول است و مالی از شما تصاحب شده است.

در صورتی که برای اثبات سرقت خود هیچ مدرک مورد قبولی برای دادگاه ندارید و نمی توانید حقوق خود را پس بگیرید، با استفاده از اثبات سرقت بدون مدرک  که تمامی قوانین و تبصره ها به صورت کامل توضیح داده شده است می توانید تا حد زیادی به شرایط موجود مسلط شوید.

ج) دادگاه صلاحیت دار به رسیدگی جرم سرقت

دادگاه صلاحیت دار به رسیدگی جرم سرقت

پس از انجام تحقیقات مقدماتی توسط قاضی تحقیق پرونده شما وارد جریان رسیدگی می شود.

دادگاه صلاحیت دار، دادگاه محل وقوع جرم است و قرار است به شکایت شما نسبت به متهم جرم رسیدگی کند و او را علاوه بر تحمل کیفر که حسب مورد محکومیت به مجازات حدی یا تعزیری است، الزام به آن نماید که کالای به سرقت رفته را به صاحب اصلی مال بازگرداند.

تشخیص دهنده مجازات هرچند قاضی پرونده است اما شما بایستی حسب اینکه جرم سرقت انجام گرفته حدی است یا تعزیری و آیا کلیه شرایط لازمه را برای اثبات دارد یا نه به قاضی ارائه بدهید چرا که سارقی که مشمول مجازات حدی است بایستی مجازات سنگینی را تحمل کند پس قانون گذار تحقق سرقت حدی را مشمول شرایط چهارده گانه می داند که در صورت عدم اثبات، جرم سارق سرقت تعزیری بوده و او به مجازات حبس یا شلاق تعزیری محکوم می گردد.

ماده 268 قانون مجازات شرایط سرقت حدی را به ترتیب ذیل بیان می دارد:

  • شی مسروق شرعا مالیت داشته باشد.
  • مال مسروق در حرز باشد.
  • سارق هتک حرز کند.
  • سارق مال را از حرز خارج کند.
  • هتک حرز و سرقت مخفیانه باشد.
  • سارق پدر یا جدپدری صاحب مال نباشد.
  • ارزش مال مسروق در زمان اخراج از حرز معادل چهار و نیم نخود طلای مسکوک باشد.
  • مال مسروق اموال دولتی یا عمومی نباشد.
  • سرقت در زمان قطحی نباشد.
  • صاحب مال از سارق نزد مرجع قضایی شکایت کند.
  • صاحب مال قبل از اثبات سرقت سارق را نبخشد.
  • مال مسروق قبل از اثبات سرقت تحت ید مالک قرار نگیرد.
  • مال مسروق قبل از اثبات جرم به ملکیت سارق درنیاید.
  • مال مسروق از اموال سرقت شده یا مغصوب نباشد.

هرگاه سرقت، جامع شرایط حد نباشد سرقت تعزیری می باشد که ممکن است:

  • سرقت ساده
  • سرقت مسلحانه
  • سرقت شبانه باشد و مرتکب را حسب مورد به مجازات حبس و شلاق محکوم کند.

4- اهمیت وجود وکیل سرقت

از آنجایی که جرم سرقت یکی از جرایم مهم در حوزه اموال است و ارتباط با دارایی و اموال افراد دارد، قرار است فردی که مهارت کافی به قوانین سرقت داشته است در مقام دفاع از شخص مال باخته باشد که مالش به موجب رفتار مجرمانه شخص سارقی از دسترس اش خارج گردیده است و تمامی تلاش خود را کند که با اثبات جرم سرقت و استناد به ادله اثبات جرم، سارق را اجبار به آن کند که مال دزدیده شده را به صاحب اصلی آن بازگرداند.

البته باید متذکر شد که اگر متهمی به موجب انجام جرم سرقت محکوم به مجازات حدی یا تعزیری شده است نیز، نیاز به آن دارد که یک وکیل متخصص سرقت در یک پرونده مجرمانه، او را همراهی کند و از او در مقام متهم، دفاع نماید و در صورتی که موجبات تخفیف شامل حال وی می شود خواستار اعمال آن معاذیر تخفیف دهنده از دادگاه باشد.

برای مطالعه و اطلاع از مجازات سرقت از فروشگاه و به صورت کلی اطلاع ازتمامی مطالب موجود در دپارتمان حقوق کیفری جرائم علیه اموال به صفحات مربوطه مراجعه کنید و در صورت نیاز به وکیل سرقت در شهر تهران از مجموعه وکلای معید کمک بگیرید.

5- بهترین وکیل سرقت در تهران

 

بهترین وکیل سرقت در تهرانبهترین وکیل سرقت در تهران وکیلی است که تسلط کافی به قوانین کیفری که جرم سرقت هم یکی از آن جرایم است دارد و از آنجایی که وظیفه قانونی او دفاع از حقوق مال باخته ای می باشد که مالش به سرقت رفته است نیاز است که به قوانین سرقت حدی و تعزیری تسلط داشته باشد و بداند در چه شرایطی جرم سرقت، حدی و در چه شرایطی تعزیری است و بعد از اثبات جرم و انتساب رفتار مجرمانه سارق با استناد به ادله اثبات دعوی مثل شهادت شهود به دادگاه، اتهام او را محرز و خواستار اجرای مجازاتش از دادگاه کیفری باشد.

6- انتخاب وکیل سرقت

تیم حقوقی معید در تلاش است که در حوزه های مختلف حقوقی بهترین خدمات را به کاربران ارائه بدهد شما می توانید جهت کسب مشاوره در حوزه های مختلف جرایم کیفری که سرقت یکی از مهم ترین آنها بوده و یکی از پرونده های پرتکرار در مراجع کیفری می باشد با کارشناسان و وکلای متخصص و زبده ما در تماس باشید و روند پرونده کیفری خود را به آنها بسپارید.

 

سوالات متداول

1- وکیل سرقت چه کسی است؟

وکیل سرقت، وکیلی است که برای دفاع و پس گرفتن شخصی که اموال آن به سرقت رفته است تلاش می‌کند. وکیل سرقت با اثبات جرم سرقت و انتساب عمل مجرمانه به شخص مجرم، خواستار مجازات مجرم و بازگرداندن اموال مال‌باخته در دادگاه صالح خواهد بود. وکیل سرقت به همه قوانین و مسائلی که درمورد سرقت وجود دارد مسلط بوده و با دانش و تخصص خود، توانایی دفاع از موکل را دارد.

2- چرا کمک گرفتن از وکیل سرقت اهمیت دارد؟

سرقت اموال مسئله مهمی است که درصورت عدم رسیدگی صحیح و به موقع نمی‌توان اموال خود را پس گرفت. بنابراین باتوجه به حساسیت این موضوع و قوانینی که در این زمینه وجود دارد، کمک گرفتن از شخصی متخصص در این زمینه، یعنی وکیل سرقت اهمیت دارد.

3- جرم سرقت چگونه اثبات می‌شود؟

اثبات جرم سرقت باتوجه به نوع سرقت متفاوت است. اما به صورت کلی برای اثبات جرم سرقت باید به دادسرای محل وقوع جرم مراجعه نموده و بعد از طرح شکایت، مدارک، شواهد و قرائنی که دال بر وقوع جرم سرقت است را ارائه داد تا پرونده به جریان بیافتد.

4- بهترین وکیل سرقت چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل سرقت وکیلی است که به همه قوانین کیفری و انواع سرقت تسلط کامل دارد و دارای تجربه زیادی در این زمینه است و با ارائه راهکارها و ادله و مدارک مناسب، اتهام به مجرم را محرز و خواستار اجرای مجازات و پس گرفتن اموال به سرقت رفته خواهد بود.

5- چگونه می‌توان بهترین وکیل سرقت در تهران را پیدا کرد؟

مجموعه حقوقی معید یکی از مجموعه‌های حقوقی معتبر و فعال است که از وکلایی متخصص و ماهر در زمینه‌های گوناگون از جمله سرقت تشکیل شده است و می‌توان با خیال راحت، بهترین وکیل سرقت در شمال تهران را از این مجموعه انتخاب کرد.

تلفن تماس: 02191016668 و 02122111285

آدرس دفتر:  تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

 

نظرات درباره مقاله خیانت در امانت

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

اثبات دزدی بدون مدرک | 3روش ادله اثبات جرم

18 بهمن 1401

ازادی قاتل به قید وثیقه

30 بهمن 1401

سوء استفاده از سفید امضا و سفید مهر

18 آذر 1401

سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص

18 آذر 1401

محاربه چیست؟ جرم ایجاد رعب و وحشت + مجازات

18 بهمن 1401

شرایط قصاص قاتل | 6شرط برای اجرای قصاص

10 اسفند 1401