contact

بهترین وکیل مهریه | "هزینه وکالت + مشاوره+ خدمات"

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: خانواده و امور حسبی

سوالات مطرح شده
1
بهترین وکیل مهریه و طلاق در تهران

وکیل مهریه

 وکیل مهریه 

مهریه حق مالی زوجه می باشد و همسر او را به محض انعقاد عقد نکاح ملزم به پرداخت می کند. و چنانچه مرد از انجام تعهد قانونی خویش امتناع ورزید حق قانونی زن است که با طرح دعوی الزام به پرداخت مهریه از مراجع ذیصلاح او را اجبار به پراخت مهریه کند. این حق قابل اسقاط نیست یعنی مرد نمی تواند آن را نپردازد مگر زوجه او را از پرداخت بری الذمه کند و مهریه خود را به زوجه ببخشد.

 بهترین وکیل مهریه در تهران

دپارتمان حقوقی معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران است که وکیل مهریه در تهران از موفق ترین وکلای این دپارتمان وجود دارد.برای درخواست و مشاوره رایگان با وکیل مهریه در تهران با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه ۴

 

هزینه وکیل مهریه و طلاق 

یکی از سوالاتی که عموما موکلین از گروه حقوقی آپادانا دارند آن است که میزان دقیق هزینه وکیل طلاق چقدر است؟ باید گفت براساس آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب سال 1402، میزان تعرفه حق الوکاله وکیل در دعاوی خانوادگی برای هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر بین حداقل 10 میلیون تومان و نیز حداکثر 50 میلیون تومان می‌باشد.

تعیین دقیق میزان حق الوکاله پس از انجام مشاوره حقوقی تخصصی و نیز بررسی دقیق پرونده مشخص خواهد شد. بنابراین، هر وکیل متناسب با تجربه و تخصص خود و نیز ملاک‌هایی که برای خود قائل است، شرایط پرونده  و میزان فعالیتی که برای گرفتن رای می‌بایست انجام دهد، حق الوکاله خود را اعلام می‌نماید.

بهترین وکیل مهریه

یکی از بیشترین موارد در دادگاه و دادگستری‌ها، پرونده‌های امور حقوقی خانواده و حسبی است. در همه پرونده‌های طلاق و ازدواج، مهریه یا سایر امور حسبی، برای دو طرف خانم و آقا وجود وکیل مجرب باعث تسهیل و تسریع در پرونده خواهد شد. بهترین وکیل امور خانواده تنها با رازداری، تسلط به مفاد قوانین و پیگیری مداوم و مرحله به مرحله پرونده می‌تواند به حل آن کمک کند. از طرفی این وکیل باید بتواند با کلام و اسناد خود، بر رای و عقیده موکل خود، قاضی دادگاه و طرف مقابل موکل اثرات مثبتی بگذارد تا نتایج مطلوب ایجاد شود.

در بین وکلای تیم حقوقی و متخصص مجموعه حقوقی معید، جناب آقای جعفر خالصی، به عنوان بهترین وکیل خانواده در تهران در امور حقوقی خانواده و پرونده‌های حسبی، در حال همکاری و فعالیت هستند. این وکیل پایه یک دادگستری مشاوری برتر برای دعاوی خانوادگی است. بنابراین بهترین وکیل تهران همواره آماده خدمت و کمک به خانواده‌های ایرانی است.

دپارتمان حقوقی معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران است. برای درخواست و مشاوره آنلاین با وکیل مهریه خوب در تهران با شماره زیر تماس بگیرید

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران، سعادت آباد، چهارراه سروغربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک ۹۱، طبقه 4

 

تا اینجا متوجه تعریف مهریه شدیم و گفتیم این تصور که صرفا هنگام انحلال ازدواج، مهریه قابل پرداخت است اشتباه می باشد چرا که به مجرد عقد نکاح این حق برای زن به وجود می آید و مرد هر زمانی که زوجه آن را مطالبه کند ملزم به پرداخت آن به زن می باشد.

 قانون گذار در رابطه با این امر تشریفاتی را اعمال نموده است و بیان داشته اگر بر اثر توافق صورت گرفته بین زوجین مرد حاضر نباشد به تعهد خودش عمل کند زوجه می تواند با مراجعه به مراجع قانونی که در قانون لاحق شامل دایره اجرای ثبت و دادگاه خانواده می باشد آن را تقاضا و با مطرح کردن دعوی خود و تنظیم دادخواست حقوقی الزام زوج را بخواهد.

 

2
انواع مهریه

انواع مهریه

انواع مهریه

1. مهرالمسمی :

 مهریه ای است که میزان و مقدار آن در سند ازدواج و بر مبنای توافق زن و مرد تعیین شده است و مرد ملزم به پرداخت تمامی آن به زنش می باشد، مگر آنکه زوج قبل از آنکه با زوجه خود رابطه زناشویی برقرار کند همسرش را طلاق بدهد که در اینجا نصف از کل مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

2.مهرالمثل :

گاهی اوقات ممکن است حسب شرایطی، زوجین در قباله نکاح خود مهریه ای را تعیین نکنند اما این امر بدین معنی نیست که به زن هیچ گونه مهریه ای تعلق نمی گیرد، بلکه قانون گذار در اینجا نیز مرد را ملزم به انجام وظیفه قانونی خویش نموده است و در ماده 1087 قانون مدنی بیان می دارد که در این شرایط به زن مهر المثل تعلق خواهد گرفت که میزان آن را کارشناس رسمی دادگستری معین خواهد کرد.  

3. مهرالمتعه:

مهر المتعه که قسم دیگری از مهریه می باشد زمانی به زن پرداخت می شود که مردی قبل از نزدیکی با زنش بخواهد او را طلاق بدهد که در اینجا به زوجه مهر المتعه تعلق خواهد گرفت. در این قسم از مهریه هم چون میزان پرداخت آن از قبل تعیین نشده، میزان غنا و فقر زوج مبنای میزان پرداخت خواهد بود.

پس ما بیان داشتیم که زوجه در هر شرایطی حسب مورد مستحق دریافت مهریه است اما خیلی از افراد که می خواهند اقدام به دریافت مهریه خود کنند تصورشان بر این است چون مهریه ای در ضمن عقد نکاح برایشان تعیین نشده دیگر حق مالی از جانب مرد به آنها تعلق نخواهد گرفت و ممکن است به علت نداشتن سواد حقوقی کافی از این حمایت قانونی محروم شوند که در اینجا کسب مشاوره از وکیل متخصص مهریه می تواند به شما کمک شایانی را بنماید.

مساله دوم همان گونه که گفتیم ارتباط با مطالبه مهریه دارد که زوجه می بایست با طرح دعوی مطالبه مهریه از دادگاه آن را از همشرش طلب کند. قانون آیین دادرسی مدنی دعوی طلب مهریه را دعوی حقوقی می داند که منوط به رعایت تشریفاتی می باشد و بدون رعایت آن قرار نیست که به درخواست زوجه ترتیب اثر داده شود. پس در اینجا تنظیم دادخواست حقوقی و مطرح نمودن آن منوط به رعایت شروطی می باشد که زن بایستی آن را رعایت کند. البته لازم به ذکر است که به موجب قانون جدید مطالبه مهریه از دادگاه خانواده بدون ثبت درخواست از دایره اجرای ثبت و انجام استعلامات لازمه نمی تواند طلب حق مالی خود را بنماید.

در اینجا وکیل مهریه به عنوان شخص متخصص و زبده به قوانین خانواده می تواند به شما بهترین مشاوره را بدهد.

3
وکیل برای مهریه در تهران

وکیل مهریه تهران

وکیل مهریه تهران از آنجایی که آشنایی کامل با قوانین حقوق خانواده، علی الخصوص قوانین مهریه داشته توانسته روند پرونده را به تسریع بیاندازد و با داشتن تجربه کافی در زمینه انجام مراحل قانونی و ثبتی که امری الزامی به موجب قانون جدید مهریه بوده است بهترین دفاعیات را از موکل خویش به عمل بیاورد و مانع از آن شوند که حق مالی زوجه تضییع گردد چرا که بسیاری از مردها به بهانه آنکه تمکن مالی برای پرداخت ندارند از اقدام به انجام تعهد خود ممانعت می کنند. در اینجا وکیل متخصص قرار است با حضورش در اداره ثبت و معرفی اموال زوج خواستار توقیف اموالش باشد و بدین طریق مقدمات اینکه زوجه به حق قانونی خویش برسد را فراهم آورد.

 

اگر در تهران هستید و به وکیل مهریه تهران نیاز دارید دپارتمان معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

شماره تماس دپارتمان معید 

021-91016668

4
بهترین وکیل مهریه در تهران

بهترین وکیل مهریه در تهران

بهترین وکیل مهریه در تهران

مهریه یک حق مالی برای زوجه است که می تواند پشتوانه خوبی برای او از جانب زوج چه در ایام زندگی مشترک و چه بعد از انحلال زوجیت باشد. این دعوی یکی از پر مناقشه ترین دعاوی خانوادگی است که بسیاری از زوجین گرفتار آن هستند و زوجه در این دعوی به عنوان خواهان حق همیشه با این استرس مواجه است که زوج نخواهد اقدام به پرداخت حقش کند و نداند که چگونه بایستی الزام زوج را به انجام وظیفه اش از دادگاه بخواهد.

وکیل مهریه در تهران به عنوان نماینده قراردادی زوجه به او این اطمینان خاطر را می دهد که با طرح دادخواست مطالبه مهریه و دفاع از زن در جلسات دادگاه او به حق قانونی خویش خواهد رسید. و زوج ملزم به آن می گردد که تعهد مالی خود را انجام بدهد و در فرضی که مرد با داشتن توانایی مالی از انجام وظیفه قانونی خویش امتناع ورزد با معرفی اموال و اثبات توانایی مالی حکم توقیف اموال وی را از دادگاه بخواهد.

به بیان کلی بهترین وکیل مهریه در تهران وکیلی است که در راستای رسیدن زوجه به حق قانونیش تمامی تلاش خود را به کار بگیرد و با استفاده از ترفندهای حقوقی الزام مردی که نمی خواهد اقدام به پرداخت حقی که بر دین اوست بکند را از دادگاه بخواهد و اگر این الزام افاقه ننمود خواستار توقیف اموال وی تا میزان طلب زوجه از دادگاه باشد و اجازه ندهد که مرد به بهانه واهی، نداشتن تمکن مالی و واگذاری اموالش به منظور از فرار دین به دیگری از پرداخت مهریه امتناع بورزد.

وکیل مهریه در تهران

در این مقاله به صورت مفصل راجع به نقش وکیل در پرونده مهریه پرداختیم و اهمیت وجود وکیل را برای تسریع در روند پرونده و رسیدن زوجه به حق قانونیش مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که این حق یکی از حقوق قانونی زوجه می باشد و زوج نمی تواند ممانعت از پرداخت کند.

چگونه اقدام به یافتن وکیل مهریه در تهران کنیم؟

در رابطه با اقدام به یافتن بهترین وکیل مهریه شما از طرق مختلفی می توانید اقدام کنید. پیشنهاد ما در اینجا کسب مشاوره از تیم وکلای متخصص مهریه معید می باشد.

بهترین وکیل مهریه در تهران

جناب آقای جعفر خالصی بعنوان یکی از برترین وکلای پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در شهر تهران می باشند که با فعالیت در پرونده های موفق خانواده، طلاق و امور حسبی خوش درخشیده اند و به عنوان یکی ازبرترین وکلای مهریه در پایتخت شناخته شده اند، بنابراین شما می توانید با اطمینان از موفقیت در پرونده مهریه جناب آقای خالصی را بعنوان وکیل طلاق برگزینید. برای کسب اطلاعات و تماس با وکیل متخصص مهریه از طریق راه های ارتباطی ذیل با ما در تماس باشید.

 

سوالات متداول

1- وکیل مهریه چه کسی است؟

قوانین مختلفی در رابطه با مهریه وجود دارد و همچنین برای دریافت مهریه باید روند و مراحل قانونی گوناگونی را انجام داد که وکیل مهریه به همه این مسائل و قوانین مسلط بوده و به دریافت راحت‌تر و سریع‌تر مهریه کمک می‌کند.

2- وکیل مهریه چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

مهریه حقی است که زن می‌تواند از هنگام جاری شدن عقد نکاح آن را از مرد طلب کند، اما در صورتی که مرد راضی به پرداخت مهریه نشود، زن می‌توان از راه قانون مهریه خود را طلب کند. به دلیل قوانین مختلفی که در رابطه با مهریه وجود دارد و روند و مراحل مختلفی که در این زمینه وجود دارد، می‌توان از وکیل مهریه که دانش و تخصص خود را به موضوع مهریه اختصاص داده است کمک گرفت.

3- بهترین وکیل مهریه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وکیل مهریه باید تمام تلاش خود را در راستای رسیدن زوجه به حقوق قانونی خود انجام دهد و با بکارگیری ترفندهای حقوقی و راهکارهای مناسب، حق زوجه را هرچه سریع‌تر و راحت‌تر پس بگیرد.

4- چرا کمک گرفتن از وکیل مهریه ضرورت دارد؟

به دلیل اینکه وکیل مهریه با همه قوانین مهریه و حقوق خانواده آشنایی دارد، توانایی تسریع در روند اتمام پرونده و دریافت آن برای موکل خود را دارد. وکیل مهریه به دلیل تسلط به انجام همه امور، بهترین دفاعیات را برای موکل خود به عمل خواهد آورد و به همین دلیل کمک گرفتن از وکیل مهریه ضرورت دارد.

5- چگونه می‌توان وکیل مهریه مناسب را پیدا کرد؟

دپارتمان حقوقی معید، مجموعه‌ای حقوقی است که وکلایی متخصص و باتجربه در زمینه‌های مختلف از جمله وکیل مهریه در این مجموعه فعالیت دارند. بنابراین برای انتخاب بهترین وکیل مهریه، می‌توان با خیال راحت به وکلای مجموعه حقوقی معید اعتماد کرد و وکیل مناسب خود را پیدا کرد.

تلفن تماس:

021-91016668

آدرس دفتر:

تهران، سعادت آباد، چهارراه سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، خیابان زند وکیل غربی، پلاک 91، واحد 4

 

نظرات درباره مقاله وکیل مهریه در تهران

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک در بانک | 0 تا 100 مراحل وصول چک صیادی

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401