contact

بهترین وکیل مهریه در تهران💰هزینه +مشاوره رایگان⚖️

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: خانواده و امور حسبی

سوالات مطرح شده
1
وکیل مهریه در تهران

با افزایش آمار طلاق و گسترده شدن پیچیدگی یا موانع اخذ مهریه یا پرداخت و دریافت آن توسط زوج و زوجه، سوالات زیادی در این زمینه برای افراد ایجاد شده است. به طور قطعی بهره‌مندی از کمک و تخصص وکیل طلاق و مهریه بهترین راهکار برای رسیدن به نتایج مطلوب و جلوگیری از آثار و پیامدهای پرونده های حقوقی، کیفری و ثبتی مهریه است.

به همین دلیل اخذ مشاوره و درخواست قبول وکالت از وکلای حرفه‌ای و مجرب دپارتمان معید برای پاسخ به این پرسش ها هوشمندانه‌ترین راه حل برای افراد درگیر با این مشکلات است. در ادامه نیز درباره ویژگی های وکیل مهریه در تهران و پاسخ به سوالات متداول درباره نحوه اخذ مهریه پرداخته می شود.

 

دپارتمان حقوقی معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران است که وکیل مهریه در تهران از موفق ترین وکلای این دپارتمان وجود دارد.برای درخواست و مشاوره رایگان با وکیل مهریه در تهران با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه ۴

 

بهترین وکیل مهریه در تهران

همه افراد به دلایل مختلف و برای مشکلات متنوع حقوقی نیازمند به یک وکیل باتجربه، متخصص و در عین حال حرفه‌ای در زمینه پرونده های حقوقی و کیفری هستند. بنابراین دسترسی به مشاوره کاربردی و دریافت راهکار از بهترین وکلای پایه یک دادگستری ضرورت اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری است.

به همین دلیل دپارتمان حقوقی معید دارای برترین وکلا در زمینه پرونده های حقوقی، کیفری و ثبتی بهترین مشاوره و خدمات حقوقی را در اختیار موکلان و مراجعان خود قرار خواهد داد. در ادامه نیز بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران که شامل وکلای عالی رتبه گروه حقوقی معید هستند، معرفی و سوابق درخشان و موفقیت های آن ها با جزئیات و برای افزایش رضایت و اعتماد دیگر افراد معرفی خواهند شد.

بهترین وکلای پایه یک دادگستری مهریه وطلاق در تهران

در تهران به دلیل جمعیت و وسعت پایتخت، نیاز به وکیل در زمینه شرکت و تجارت، امور خانواده، جرائم مختلف، امور چک و اسناد پرداختی، اخذ ویزا و صدها مورد دیگر همواره اولویت اشخاص است. از طرفی تعداد وکلای مدعی حل پرونده در کمترین زمان و با بهترین عملکرد و نتیجه زیاد است اما در گروه دپارتمان حقوقی معید، دسترسی به وکیل آسان، سریع و با نتایج مثبت قطعی و حقیقی همراه است. این گروه حقوقی معتبر و متخصص در همه زمینه ها و حوزه های حقوقی و کیفری داری چند وکیل ممتاز، حرفه‌ای، مجرب در انواع پرونده های کیفری بوده و هر کدام نیز پیشینه و خصوصیات منحصر به فردی دارند که آشنایی با همه آن ها نه تنها خالی از لطف نیست بلکه مفید و در مواقع نیاز ضرورت دارد.

  • خانم سپیده سعیدی

بهترین وکیل مهریه در تهران

وکیل پایه یک دادگستری که تخصص ویژه‌ای در زمینه خانواده  دارد. این وکیل حاذق و مسلط به تمامی ابعاد و قوانین حقوقی، کیفری و ثبتی علاوه بر ارائه مشاوره حرفه‌ای در هر زمینه به ویژه خانواده با دانش و اشراف کامل به دیگر امور حقوقی نیز به موکلان یا افراد نیازمند به مشورت درباره پرونده خاص آن ها کمک خواهد کرد.

خانم سپیده سعیدی با داشتن پروانه وکالت و فعالیت و سوابق درخشان در دپارتمان معید، موفقیت زیادی در انواع پرونده های مالیاتی شرکت ها، تنظیم و ارزیابی قراردادهای شرکت، خسارات و انحصار وراثت، امور حقوقی مزایده و مناقصه، حل و فصل دعاوی حقوقی شرکت و انواع دیگر دعاوی ثبتی و تجاری داشته است. در کنار این وکیل شایسته و کاربلد سایر همکاران باتجربه و متخصص نیز حضور دارند و تمامی مراحل پرونده با مشورت آن ها به ویژه برای پرونده های پیچیده انجام خواهد شد.

 

اگر در تهران هستید و به دنبال بهترین وکیل مهریه در تهران میگردید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

  • آقای عماد نمرودی

وکیل مهریه در تهران

از دیگر گزینه های معرف و خوش نام به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، آقای عماد نمرودی است که سوابق زیادی در امور کیفری، حقوقی و خانواده انواع پرونده قضایی دارند. این وکیل علاوه بر تخصص عالی و سابقه طولانی در حل و فصل پرونده های بیمه افراد و مراکز مختلف در سایر زمینه های حقوقی و مدنی، خانواده و یا فرایندهای مراتبی قضایی آگاهی و دانش کافی دارد و همه موکلان از همکاری و قبول پرونده آن ها توسط این وکیل عالی رتبه رضایت دارند.

در نتیجه با مراجعه به دپارتمان حقوقی معید و دریافت مشاوره درباره مشکل خاص مورد نظر علاوه بر امکان صحبت با یک وکیل مجرب در زمینه آن مشکل، از مشورت و نظرات و تجارب دیگر همکاران آن نیز برخوردار خواهند شد. در دپارتمان معید علاوه بر آقای نمرودی سایر کارشناسان حقوقی دارای مدارک و مدارج دانشگاهی، پروانه وکالت و سوابق گوناگون در هر حوزه اجرای ثبتی، حقوقی، کیفری و یا پرونده های نیازمند به این روش های زوجی هستند.

 

اگر در تهران هستید و به دنبال وکیل مهریه و طلاق در تهران میگردید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

  • آقای سید فرزاد موسوی

بهترین وکیل مهریه و طلاق در تهران

دانش و آگاهی از همه قوانین و تبصره های مربوط به خانواده و مهریه و طلاق در همه انواع موضوعات در تخصص وکیل پایه یک دادگستری آقای سید فرزاد موسوی است. موفقیت های این وکیل مجرب در مشاوره کاربردی و قبول وکالت پرونده های پیچیده مهریه و طلاق، چشمگیر بوده است و امکان برقراری ارتباط راحت و طرح مشکلات مالیاتی خود با این وکیل دپارتمان حقوقی معید وجود دارد.

از طرفی ارائه راهکار و حل و فصل پرونده های مربوط به مالیات و امور مالی شرکت، مالیات بر ارزش افزوده و هر مالیات مستقیم و غیر مستقیم دیگری نیز به کمک این وکیل درجه یک و کاردان انجام خواهد شد. در بین وکلای حقوقی معید، علاوه بر تخصص در هر شاخه خاص حقوقی، در دیگر امور وکالتی و حقوقی می توان از دانش آقای فرزاد موسوی و یا همکاران او بهترین استفاده را نمود.

اگر در تهران هستید و به دنبال وکیل مهریه و طلاق در تهران میگردید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

 

  • آقای حمید سرخیلی

بهترین وکیل مهریه در تهران

در تمامی امور حقوقی، مدنی و خانواده که زیر مجموعه های گوناگونی دارند از تخصص و مهارت وکیل پایه یک دادگستری، آقای حمید سرخیلی می توان بهره برد. این وکیل کار کشته و باسابقه نیز در پرونده های کیفری مربوط به کلاهبرداری، دزدی، تهدید، خیانت در امانت، جعل اسناد و دیگر موارد دارای بیشترین فعالیت و تخصص است. با این وجود مانند سایر وکلا علاوه بر حوزه ویژه و خاص فعالیت خود در سایر امور مدنی و پروسه های قضایی دارای سوابق درخشان و فعالیت های گسترده است.

قدرت و فن بیان عالی، همراهی صفر تا صد پرونده تا رسیدن به نتایج مطلوب موکل و اخذ هزینه منصفانه از خصوصیات این وکیل و همکاران او در گروه حقوقی معید است. همچنین در دپارتمان معید از خدمات حقوقی این وکیل مجرب با برقراری ارتباط می توان مشکلات متنوع خود را با مشاوره حل کرد اما در صورت پیچیده بودن پرونده و نیاز به ارزیابی بیشتر امکان ارائه درخواست پذیرش وکالت به این وکلای برتر تهران وجود دارد.

 

اگر در تهران هستید و به دنبال وکیل مهریه در تهران میگردید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

2
آیا مرد می تواند با انتقال اموال از پرداخت مهریه فرار کند؟

وکیل مهریه در تهران

در امور طلاق گاهی مرد با اهداف گوناگون اقدام به انتقال اموال به نام بستگان دیگر خود کرده تا با این ظاهرسازی از پرداخت مهریه به همسر خود بپرهیزد که به این کار فرار از دین می‌گویند. اما مصداق این جرم به قبل از اجرای مهریه یا بعد از آن مربوط شده و اگر بعد از اجرای قانون مبنی بر پرداخت مهریه به همسر باشد، مطابق قانون جرم فرار از دین خواهد بود.

بر اساس ماده ۲۱ قانون نیز با تایید فرار از دین شوهر، حبس تعزیری ۶ ماه تا ۲ سال یا جزای نقدی درجه شش به میزان ۲۰ تا ۸۰ میلیون برای او حکم خواهد شد. همچنین مطابق ماده ۲۱۸ قانون مدنی برای صوری یا واقعی بودن فرار از دین یا رای وحدت رویه ۷۷۴ مبنی بر فرار از دین می توان بعد از اثبات این جرم با مشورت وکیل مهریه را دریافت نمود. نکته مهم این است که اگر قبل از حکم اجرائیه اموال منتقل گردد یا حتی بعد از اجرای مهریه دیگر اموال برای پرداخت میزان مهریه زن کفایت داشت دیگر مشمول جرم فرار از دین نخواهد بود.

3
مهریه در قانون چگونه دریافت می شود؟

برای دریافت مهریه تا پیش از سال ۱۳۹۱ بعد از اجرای آن مرد موظف به پرداخت تمام مهریه ثبت شده در عقدنامه بود اما بعد از قوانین جدید مهریه در سال های بعد تحولاتی در پرداخت آن توسط شوهر لحاظ شد. در نتیجه دریافت مهریه در شرایط زیر انجام خواهد شد.

  •  قسطی شدن مهریه

اولین حالت راه دریافت مهریه به صورت قسطی است یعنی ادعای اعسار یا عدم تمکن مالی و ناتوانی در پرداخت مهریه باعث می شود که زوج مهریه را به صورت اقساط به زن پرداخت کند. این مورد از قبل وجود داشته اما اکنون با حساسیت و اهمیت بیشتری در قوانین کیفری و اجرای ثبتی مهریه به آن توجه می شود.

  •  تعیین حداقل ۱۱۰ سکه

بهترین وکیل مهریه

درباره این قانون تصور اشتباهی وجود دارد که زن تنها می تواند ۱۱۰ سکه مهر کند اما چنین نیست. یعنی مرد تا زمانی که ۱۱۰ سکه را پرداخت نکرده امکان بازداشت او وجود دارد و اگر مهریه بیشتر از این مقادیر بود و مرد توانایی پرداخت آن را داشت باید حتماً آن را پرداخت کند. با این وجود اگر مهریه زن بیشتر از ۱۱۰ سکه بود طبق این قانون حبس و زندان نخواهد داشت.

  •  دریافت مهریه از طریق اجرای ثبت

درخواست مهریه از طریق اجرای ثبت باعث خلوت شدن دادگاه و رسیدگی به پرونده های طلاق با دقت و سرعت بیشتری می شود. بنابراین اگر چه هزینه پرداختی به اداره ثبت و نیاز به زمان بیشتر برای دریافت مهریه یا عدم امکان دریافت همه مهریه زن از اجرای ثبتی از عیوب این شیوه است اما افراد زیادی تمایل به اخذ مهریه به این روش دارند.

  •  قوانین جدید مهریه ۱۴ سکه

طبق این قانون جدید مهریه ۱۴ سکه فرد نمی تواند بیشتر از این تعداد مهر کنند مگر اینکه مالیات مقادیر بیشتر از ۱۴ سکه را پرداخت کند. در این قوانین جدید دریافت مهریه به صورت عندالمطالبه یعنی لزوم به پرداخت کامل مهریه حذف و گزینه عندالاسطتاعه یعنی عدم پرداخت مهریه در صورت ناتوانی مالی زوج قید می شود.

 

توصیه می کنیم مقاله ی معنی مهریه چیست؟ را از مجموعه ما برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

4
چه زمانی مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

مواردی در قانون مدنی وجود دارد که مطابق آن ها مهریه به زن تعلق نخواهد‌ گرفت. بر این اساس نمی توان در همه شرایط بعد از جاری شدن عقد و رسمیت ازدواج مطالبه مهریه کرد زیرا مفاد و تبصره های زیر به اینکه چه زمانی مهریه به زن تعلق نمی گیرد پرداخته و عبارتند از:

  •  طبق ماده ۱۰۹۸ قانون مدنی در شرایط عقد نکاح اعم از دائمی یا منقطع باطل بوده و نزدیکی بین زوجین انجام نشده باشد، حق مهر نداشته و اگر زن مهریه را گرفته، امکان استرداد آن به شوهر وجود دارد.
  •  مطابق ماده ۱۰۸۸ قانون مدنی اگر یکی از زوجین پیش از تعیین مهریه و قبل از نزدیکی بمیرد، هیچ گونه مهریه‌ای مستحق زن نیست.
  •  مطابق ماده ۱۱۰۱ قانون مدنی اگر نکاح بین زوجین به دلایلی فسخ شود و روابط زناشویی بین آن ها انجام شود زن مستحق دریافت مهریه نیست.
  •  مطابق ماده ۱۰۹۲ قانون مدنی، طلاق قبل از رابطه زناشویی از شرایط عدم تعلق کامل مهریه به زن است.

5
مهریه در طلاق توافقی چگونه است؟

مهریه توافقی یعنی مهریه‌ای که توسط مرد و زن مشخص شود و هر توافقی که بین آن ها در این زمینه انجام و قطعی شود لازم الاجرا خواهد بود. درباره اینکه مهریه در طلاق توافقگی چگونه است؟ مطابق قوانین حقوقی جدید و نظرات بهترین وکیل مهریه در تهران از دپارتمان معید، نکات زیر وجود دارد که عبارتند از:

  •  بخشیده شدن مهریه به صورت کامل و توافقی از سوی زن
  •  مطالبه و دریافت کامل مهریه توسط زن
  •  دریافت بخشی از مهریه و بخشیدن مابقی مهریه توسط زن به مرد
  •  انتقال مهریه به شکل های دیگری مانند خودرو یا خانه به جای پول یا سکه
  •  توافق بر روی پرداخت قسطی مهریه
  •  توافق روی مهریه در مقابل حضانت فرزندان و هر نوع توافق در صورت طلاق قطعی زن و شوهر

6
هزینه بهترین وکیل مهریه چقدر است؟

 بهترین وکیل مهریه

هزینه وکیل مهریه و طلاق با توافق وکیل و موکل تعیین می شود اما با این وجود در عرف وکلا ده درصد از مهریه وصول شده به طور کلی به عنوان حق الوکاله وکیل مهریه خواهد بود. با توجه به اینکه مهریه یک دعوای مالی بوده، به میزان آن حق الوکاله مهریه تعیین خواهد شد. بر اساس فرایند و پروسه طلاق، نوع ساده یا پیچیده پرونده یا توافق صورت گرفته نیز این هزینه وکیل طلاق قابل تعیین خواهد بود. اگر چه هزینه جلسات مشاوره وکیل مهریه و موکل چندان نیست اما برای پیگیری و اطلاع از هزینه دقیق می توان با بهترین وکیل طلاق و مهریه در دپارتمان معید ارتباط برقرار کرد و با بررسی ابعاد پرونده طلاق از این هزینه آگاه شد.

7
ویژگی های یک وکیل مناسب برای مهریه

مهریه یا صداق تعهد مالی است که شوهر مسئول پرداخت آن به زن است. ویژگی های یک وکیل مناسب برای مهریه که بتواند در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین درصد موفقیت در پرونده مهریه عملکرد مثبت داشته باشد عبارتند از:

  •  تخصص، دانش و مهارت کافی در دفاعیه و حقوق مدنی و خانوادگی
  •  پیگیری مداوم و منظم پرونده برای جهت احقاق حق موکل
  •  تسلط و اشراف کامل به همه قوانین مهریه، طلاق، ازدواج و مفاد مربوط به زن و شوهر در حال طلاق
  •  ارائه مشاوره دقیق و کاربردی و داشتن توانایی ایجاد صلح بین اعضای خانواده و تنش زدایی لازم بین زوج و زوجه
  •  تسریع در توقیف اموال زوج و کمک به جلوگیری یا اثبات فرار از دین
  •  آشنایی با پروسه های دادگاه و امور قضائی
  •  تجربه و دانش در همه پرونده های مربوط به مهریه و طلاق
  •  تسریع در حل مسئله، فن بیان قدرتمند و قدرت نگارش بالا
  •  برخورداری از درایت، حس مسئولیت‌پذیری و شجاعت در دفاع از موکل

توصیه می کنیم مقاله ی آیا برای مهریه وکیل لازم است؟ را از مجموعه حقوقی معید برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

8
راه های وصول مهریه

 بهترین وکیل مهریه

دو روش رایج مراجعه به دادگاه و اجرای ثبت راه های وصول مهریه هستند که هر کدام مراحل و شرایط خاصی دارند. در واقع زن بعد از تهیه مدارک لازم با مراجعه به دادگاه خانواده و انجام روند قانونی امکان وصول مهریه را دارد. همچنین در روش مطالبه و وصول مهریه به روش اجرای ثبت باید ابتدا بدون مراجعه به دادگاه و با ثبت درخواست مهریه به این روش اقدام نمود. در روش ثبت بعد از پرداخت هزینه اولیه، مراجعه به دفترخانه نکاح عقد زوجین، تکمیل و تایید فرم وصول مهریه به کمک وکیل مهریه در تهران سایر مراحل تکمیل شده و در صورت عدم پرداخت مهریه در مدت یک ماهه توسط شوهر، مهریه با توقیف اموال شوهر به زن یا زوجه پرداخت خواهد شد. در واقع انجام دقیق و مفید هر طریق وصول مهریه با انتخاب بهترین وکیل طلاق و مهریه ممکن است بنابراین در انتخاب آن باید دقت زیادی کرد.

مطلب سریع ترین راه گرفتن مهریه می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

9
وکیل مهریه

مهریه حق مالی زوجه می باشد و همسر او را به محض انعقاد عقد نکاح ملزم به پرداخت می کند. و چنانچه مرد از انجام تعهد قانونی خویش امتناع ورزید حق قانونی زن است که با طرح دعوی الزام به پرداخت مهریه از مراجع ذیصلاح او را اجبار به پراخت مهریه کند. این حق قابل اسقاط نیست یعنی مرد نمی تواند آن را نپردازد مگر زوجه او را از پرداخت بری الذمه کند و مهریه خود را به زوجه ببخشد.

 

10
هزینه وکیل مهریه و طلاق

یکی از سوالاتی که عموما موکلین از گروه حقوقی معید دارند آن است که میزان دقیق هزینه وکیل طلاق چقدر است؟ باید گفت براساس آیین نامه تعرفه حق الوکاله مصوب سال 1402، میزان تعرفه حق الوکاله وکیل در دعاوی خانوادگی برای هر دو مرحله بدوی و تجدیدنظر بین حداقل 10 میلیون تومان و نیز حداکثر 50 میلیون تومان می‌باشد.

تعیین دقیق میزان حق الوکاله پس از انجام مشاوره حقوقی تخصصی و نیز بررسی دقیق پرونده مشخص خواهد شد. بنابراین، هر وکیل متناسب با تجربه و تخصص خود و نیز ملاک‌هایی که برای خود قائل است، شرایط پرونده  و میزان فعالیتی که برای گرفتن رای می‌بایست انجام دهد، حق الوکاله خود را اعلام می‌نماید

11
بهترین وکیل مهریه

یکی از بیشترین موارد در دادگاه و دادگستری‌ها، پرونده‌های امور حقوقی خانواده و حسبی است. در همه پرونده‌های طلاق و ازدواج، مهریه یا سایر امور حسبی، برای دو طرف خانم و آقا وجود وکیل مجرب باعث تسهیل و تسریع در پرونده خواهد شد. بهترین وکیل امور خانواده تنها با رازداری، تسلط به مفاد قوانین و پیگیری مداوم و مرحله به مرحله پرونده می‌تواند به حل آن کمک کند. از طرفی این وکیل باید بتواند با کلام و اسناد خود، بر رای و عقیده موکل خود، قاضی دادگاه و طرف مقابل موکل اثرات مثبتی بگذارد تا نتایج مطلوب ایجاد شود.

تا اینجا متوجه تعریف مهریه شدیم و گفتیم این تصور که صرفا هنگام انحلال ازدواج، مهریه قابل پرداخت است اشتباه می باشد چرا که به مجرد عقد نکاح این حق برای زن به وجود می آید و مرد هر زمانی که زوجه آن را مطالبه کند ملزم به پرداخت آن به زن می باشد.

 قانون گذار در رابطه با این امر تشریفاتی را اعمال نموده است و بیان داشته اگر بر اثر توافق صورت گرفته بین زوجین مرد حاضر نباشد به تعهد خودش عمل کند زوجه می تواند با مراجعه به مراجع قانونی که در قانون لاحق شامل دایره اجرای ثبت و دادگاه خانواده می باشد آن را تقاضا و با مطرح کردن دعوی خود و تنظیم دادخواست حقوقی الزام زوج را بخواهد.

12
انواع مهریه

  • مهرالمسمی

 مهریه ای است که میزان و مقدار آن در سند ازدواج و بر مبنای توافق زن و مرد تعیین شده است و مرد ملزم به پرداخت تمامی آن به زنش می باشد، مگر آنکه زوج قبل از آنکه با زوجه خود رابطه زناشویی برقرار کند همسرش را طلاق بدهد که در اینجا نصف از کل مهریه به زن تعلق خواهد گرفت.

  • مهرالمثل

گاهی اوقات ممکن است حسب شرایطی، زوجین در قباله نکاح خود مهریه ای را تعیین نکنند اما این امر بدین معنی نیست که به زن هیچ گونه مهریه ای تعلق نمی گیرد، بلکه قانون گذار در اینجا نیز مرد را ملزم به انجام وظیفه قانونی خویش نموده است و در ماده 1087 قانون مدنی بیان می دارد که در این شرایط به زن مهر المثل تعلق خواهد گرفت که میزان آن را کارشناس رسمی دادگستری معین خواهد کرد.  

  • مهرالمتعه

 بهترین وکیل مهریه

مهر المتعه که قسم دیگری از مهریه می باشد زمانی به زن پرداخت می شود که مردی قبل از نزدیکی با زنش بخواهد او را طلاق بدهد که در اینجا به زوجه مهر المتعه تعلق خواهد گرفت. در این قسم از مهریه هم چون میزان پرداخت آن از قبل تعیین نشده، میزان غنا و فقر زوج مبنای میزان پرداخت خواهد بود.

پس ما بیان داشتیم که زوجه در هر شرایطی حسب مورد مستحق دریافت مهریه است اما خیلی از افراد که می خواهند اقدام به دریافت مهریه خود کنند تصورشان بر این است چون مهریه ای در ضمن عقد نکاح برایشان تعیین نشده دیگر حق مالی از جانب مرد به آنها تعلق نخواهد گرفت و ممکن است به علت نداشتن سواد حقوقی کافی از این حمایت قانونی محروم شوند که در اینجا کسب مشاوره از وکیل متخصص مهریه می تواند به شما کمک شایانی را بنماید.

مساله دوم همان گونه که گفتیم ارتباط با مطالبه مهریه دارد که زوجه می بایست با طرح دعوی مطالبه مهریه از دادگاه آن را از همشرش طلب کند. قانون آیین دادرسی مدنی دعوی طلب مهریه را دعوی حقوقی می داند که منوط به رعایت تشریفاتی می باشد و بدون رعایت آن قرار نیست که به درخواست زوجه ترتیب اثر داده شود. پس در اینجا تنظیم دادخواست حقوقی و مطرح نمودن آن منوط به رعایت شروطی می باشد که زن بایستی آن را رعایت کند. البته لازم به ذکر است که به موجب قانون جدید مطالبه مهریه از دادگاه خانواده بدون ثبت درخواست از دایره اجرای ثبت و انجام استعلامات لازمه نمی تواند طلب حق مالی خود را بنماید.

در اینجا وکیل مهریه به عنوان شخص متخصص و زبده به قوانین خانواده می تواند به شما بهترین مشاوره را بدهد.

13
چگونه اقدام به یافتن وکیل مهریه در تهران کنیم؟

در رابطه با اقدام به یافتن بهترین وکیل مهریه شما از طرق مختلفی می توانید اقدام کنید. پیشنهاد ما در اینجا کسب مشاوره از تیم وکلای متخصص مهریه معید می باشد.

دپارتمان حقوقی معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران است که وکیل مهریه در تهران از موفق ترین وکلای این دپارتمان وجود دارد.برای درخواست و مشاوره رایگان با وکیل مهریه در تهران با شماره زیر تماس بگیرید.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه ۴

14
نتیجه گیری

امروزه سوالات و ابهام زیادی در رابطه با وکیل طلاق و مهریه به دلیل گسترده شدن این مشکل در جامعه وجود دارد. بنابراین وجود یک وکیل دانا، مسئول، متخصص و شایسته به پرونده طلاق و دریافت اصولی و قانونی مهریه کمک زیادی می کند. در نتیجه مبحث مهریه و پرونده های مربوط به آن هزاران نکته و اصل و مواد دارند که باید در هر کدام از وکیل کمک و مشاوره دریافت کرد.

بنابراین وکلای دپارتمان معید با سال ها تجربه و دانش در زمینه مهریه، طلاق، نفقه، حضانت و موارد این چنینی بهترین راهنما و هدایتگر موکلان درگیر با این مشکلات هستند. در این مقاله نیز وکیل مهریه در تهران، خصوصیات آن ها و راه های وصول مهریه به کمک این کارشناسان حقوقی معرفی و ارزیابی گردید.

15
سوالات متداول

1- چرا باید وکیل مهریه انتخاب شود؟

برای گرفتن سریع مهریه و با بهترین احتمال موفقیت در پرونده یا جلوگیری از فرار دین شوهر به هر دلیل باید از وکلای ماهر و متخصص مهریه و طلاق استفاده کرد.

2- کدام یک از راه های وصول مهریه زن بهتر است؟

استفاده از روش اجرای ثبت یا از طریق مراجعه به دادگاه هر کدام مزایای خاص خود را دارد اما بهترین گزینه بعد از مشورت با وکیل مهریه و دریافت راهنمایی و مشاوره از او معین می شود.

3- مهم‌ترین ویژگی های وکیل مهریه چیست؟

تسلط به قوانین، دانش و تخصص کافی در امر طلاق و مهریه و ارائه بهترین راهکار قانونی از جمله این ویژگی های مهم برای هر وکیل ممتاز پایه یک دادگستری است.

 وکیل مهریه در تهران

نظرات درباره مقاله وکیل مهریه در تهران

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401