contact

وکیل چک در تهران | "مسلط به قوانین تجاری و مدنی"

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: اسناد تجاری

سوالات مطرح شده
1
وکیل چک در تهران

وکیل چک در تهران

 

وکیل اسناد تجاری

داشتن علم در اسناد و شناسایی تفاوت‌ها و کاربردهای اسناد تجاری برای بهترین وکیل چک در شمال تهران در امور حقوقی و قضایی اسناد تجاری ضرورت دارد. اسناد تجاری مانند چک، سفته و سایر اوراق ثبتی و سندها، قوانین و شرایطی دارد و حقوق آن در امور تجارتی مختلف قابل پیگیری است. بنابراین باید وکیل سرشناس و با سابقه در زمینه اسناد را انتخاب کرد.

سرکار خانم سپیده سعیدی، با اشراف و آگاهی جامع در اسناد تجاری، وکالت نامه‌های شرکت‌های مختلف تجاری را دریافت کرده و مشاوره خصوصی برای انتخاب بهترین راه حل را در اختیار مدیران بخش‌های تجاری قرار می‌دهد. این وکیل از همکاران مجموعه وکلای حقوقی مجموعه معید بوده و تجزیه و تحلیل دقیقی از پرونده‌ها در اختیار موکلین خود قرار می‌دهد.

اگر در تهران هستید و به وکیل چک در تهران نیاز دارید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

شماره تماس مجموعه معید 

021-91016668

وظیفه تنظیم و پیگیری شکایت های مطالبه چک از وظایف مهم وکیل چک در تهران است.

برای کسب مشاوره از وکیل چک در تهران شما می توانید با گروه وکلای معید در ارتباط باشید تا وکلای متخصص در حوزه چک بهترین خدمات حقوقی را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه بدهند.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه 4

 

وکیل چک در تهران

وکیل چک در تهران وکیلی است که آشنایی کافی نسبت به قوانین چک داشته و می داند که قانونگذار به موجب بخشنامه ای در سال 1400 برای جلوگیری از هر گونه استفاده احتمالی از چک از سوی شخص صادر کننده و در راستای حمایت از حقوق دارنده با حسن نیت این الزام را به وجود آورده است که کلیه چک هایی که از سوی صادر کننده چک قرار است صادر و به بانک محال علیه پرداخت شود بایستی به ثبت در سامانه ای که از سوی بانک مرکزی راه اندازی شده است برسد تا اعتبار قانونی داشته باشد، این الزام هر چند برای دارنده چک منفعت زیادی را داشته است اما از آنجایی که یک دستورالعمل جدید بوده بسیاری از اشخاصی که در مقام صادر کننده چک بودند را با مشکلات جدی مواجه ساخت و علت این امر نداشتن آگاهی کافی نسبت به قوانین چک صیادی و نحوه ثبت آن است.

بدین منظور گروه وکلای معید در راستای ارائه خدمات به اشخاصی که به عنوان صادر کننده چک تصمیم به آن داشته که چک صیادی خود را به ثبت برسانند و نسبت به تشریفات ثبت چک آشنایی کافی نداشته اند این امتیاز را قائل شده که اقدامات لازمه برای ثبت چک را که منوط به انجام یک سری تشریفات از جمله ثبت چک در  سامانه صیاد یا برنامه پیچک که از طریق نسخه به روز رسانی شده اپلیکیشن های معتبر پرداخت موبایل، مانند آپ و 724 و سایر اپلیکشین های معتبر پرداخت بانکی مانند اینترنت بانک ، همراه بانک و سایر همراه بانک هایی که از سوی بانک مرکزی تایید شده اند قابل اعمال است را انجام بدهند تا مشکلی در فرآیند ثبت پیش نیاید چرا که در صورت درج هر گونه اطلاعات اشتباه در سامانه مربوطه امکان اصلاح به صورت اینترنتی نبوده و شما بایستی به صورت حضوری برای لغو اطلاعات به بانک مراجعه نمایید.

شما متقاضی عزیز می توانید از طریق راه های ارتباطی که در سایت بدان اشاره گردیده با گروه وکلای ما و کارشناسان مربوطه در حوزه ثبت چک در تماس باشید.

راه ارتباطی با ما

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه 4

 

 

وکیل چک صیادی در تهراننحوه ثبت چک صیادی در سامانه صیاد

در سابق قبل از الزامی شدن ثبت چک در سامانه صیاد، شما به عنوان شخص صادر کننده ملزم به آن نبودید که حتما تشریفات لازمه برای آنکه چک شما یک چک معتبر باشد را انجام بدهید اما از سال 1400 این الزام از سوی بانک مرکزی برای افرادی که قصد صدور چک داشتند به وجود آمد اما اینکه نحوه ثبت چک صیادی در سامانه صیاد یا برنامه پیچک به چه نحوی است سوالی است که می خواهیم بدان پاسخ بدهیم و نقش وکیل چک در تهران را که قرار است به عنوان شخصی که تسلط کافی به قوانین چک دارد را مورد بررسی قرار بدهیم.

برای ثبت چک صیادی شما بایستی به ترتیب مراحل ذیل اقدام نمایید:

در ابتدا فرقی ندارد که میخواهید از طریق کدام اپلیکیشن که خدمات بانکی را ارائه می دهد از جمله آپ، همراه بانک و یا سایر اپلیکیشن های مورد تایید بانک مرکزی اقدام نمایید بلکه مهم آن است که آخرین نسخه نرم افزار مربوطه را داشته باشید تا گزینه ثبت چک صیادی برای شما نمایش داده شود.

با نمایش گزینه ثبت چک صیادی، شما به عنوان شخص صادر کننده چک که می خواهید اقدام به ثبت چک خود نمایید بر روی گزینه چک صیادی کلیک کنید و چک خود را به عنوان صادر کننده به ثبت برسانید.

در اینجا شما باید اطلاعاتی از قبیل نام بانک صادر کننده چک و شناسه 16 رقمی صیادی چک را وارد کنید.

وارد کردن مبلغ چک و تاریخ سر رسید چک یکی دیگر از ضروریات در ثبت چک است.

لازم به ذکر است که امکان صدور چک در وجه حامل برای دسته چک های صیاد وجود نداشته و شما بایستی مشخصات دقیق دریافت کننده چک حسب اینکه ( شخص حقیقی است یا حقوقی و اطلاعات سجلی او را به کلی وارد نمایید.

پس از احراز هویت و تایید اطلاعات، اقدامات لازمه راجع به فرآیند ثبت چک برای شما نهایی می گردد و با تایید دارنده، چک قابل وصول می باشد.

 

وکیل چک در تهران مزایای چک صیادی

  • از آنجایی که این چک ها شماره شناسه یکتا دارند این اطمینان را به دارنده چک می دهد که بتواند از وضعیت چک و اطلاعات راجع به آن از جمله مشخصات صادر کننده، محل چک و این قبیل اطلاعات آگاهی کامل را داشته باشد.

  • شما به عنوان دارنده چک می توانید وضعیت چک صیادی را که با رنگ های مختلف نشان داده شده و بیانگر آن است که صادر کننده چک برگشتی دارد یا نه و یا سابقه کیفری زمینه عدم پرداخت چک دارد یا نه مورد پیگیری قرار بدهید و با گرفتن استعلام از پیشینه صاحب دسته چک، از افرادی که سابقه چک برگشتی داشته اند و بدحساب هستند چک دریافت نکنید.
  • رفع مشکلات چک های جعلی

 امکان جعل چک های عادی در سابق بسیار زیاد بود اما از آنجایی که چک های صیادی منحصر به فرد بوده و شناسه یکتا شانزده رقمی داشته از امنیت بالایی برخوردار بوده است و امکان جعل و هر گونه سو استفاده احتمالی از چک را از صادر کننده آن سلب نموده است.

 از مهم ترین مزیت های چک صیادی شماره اختصاصی هر برگ چک است که به گیرنده چک این امکان را می دهد که بتواند میزان اعتبار فرد صادر کننده چک را قبل از قبول کردن چک از او مورد بررسی قرار بدهد و مطلع شود که آیا بانک محال علیه در زمان وصول چک محل دارد یا نه؟

  • و این چک به دارنده آن این امتیاز را می دهد که به محض وصول نشدن چک بتواند بدون مطرح کردن دعوی حقوقی و منتظر ماندن برای طی شدن روند پرونده و اجرای حکم، مستقیما درخواست صدور اجراییه را داشته باشد.

 

بهترین وکیل چک در تهران

بهترین وکیل چک در تهران وکیلی است که به قوانین جاری کشور در حوزه چک، که الزام به داشتن چک صیادی و ثبت کردن آن از طریق سامانه صیاد یا پیچک که یکی از دستور العمل جدید بانک مرکزی می باشد تسلط کافی دارد و می داند که برخلاف سابق شخص صادرکننده چک نمی تواند بدون دریافت چک صیادی از بانک و ثبت کردن آن در سامانه صیاد اقدام به صدور چک در وجه شخص دارنده بنماید و در اینجا در مقام وکیل صادر کننده چک قرار است به او در فرآیند و روند دریافت و ثبت چکی که دارای اعتبار قانونی باشد مشاوره لازمه را بدهد و اگر وکیل دارنده با حسن نیتی بوده، که چک او به عللی از جمله خالی بودن محل و برگشت خوردن چک قابل وصول نبوده، در مقام دفاع برآید بایستی، به اجرای ثبت مراجعه و درخواست صدور اجراییه را داشته باشد تا حق دارنده تضییع نگردد، در واقع

اگر در تهران هستید و به وکیل چک در تهران نیاز دارید مجموعه معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در ایران است که شما میتوانید به صورت آنلاین از این دپارتمان مشاوره بگیرید.

 

سوالات متداول

1- وکیل چک چه کسی است؟

چک‌ها جزو اسناد تجاری مهم و پراستفاده‌ هستند که قوانین زیادی در رابطه به استفاده از چک و دعاوی مربوط به آن وجود دارد که وکیل چک کسی است که با داشتن دانش و اطلاعات کافی در مورد دعاوی و قوانین چک، به حل آن‌ها کمک می‌کند.

2- وکیل چک چه وظایفی دارد؟

وکیل چک وظیفه دارد که به مشکلات و اختلافاتی که در رابطه با چک به وجود می‌آیند، رسیدگی نموده و از جانب موکل خود پیگیری و اقدامات قانونی لازم را برای حل مشکل انجام دهد. همچنین وکیل چک باید در حضور مراجع قضایی از موکل خود دفاع نموده و در جهت پس گرفتن مطالبات و خواسته‌های آن تلاش کند.

3- بهترین وکیل چک در تهران چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل چک در تهران وکیلی است که اشراف کامل به همه قوانین و مقررات و امور مربوط به چک داشته باشد و به پرونده‌های مختلفی در این زمینه رسیدگی کرده باشد و توانایی انجام بهترین اقدامات در مواجه با شرایط مختلف را داشته‌ باشد.

4- چرا کمک گرفتن از وکیل چک اهمیت دارد؟

 از طرفی دیگر به دلیل قوانین و آیین‌نامه‌های مختلفی که در رابطه با چک وجود دارد، حل و رسیدگی به این مسائل از عهده شخصی برخواهد آمد که در این زمینه دانش و تخصص کافی داشته باشد. بنابراین به دلیل تخصص و دانشی که وکیل چک دارد، کمک گرفتن از آن در مسائل مربوط به چک حائز اهمیت است.

5- چگونه می‌توان بهترین وکیل چک در تهران را پیدا کرد؟

مجموعه حقوقی معید، یکی از مجموعه‌های معتبر و فعال حقوقی است که از تیمی متخصص و خبره تشکیل شده است و بهترین وکلا نیز در زمینه‌های مختلف در این مجموعه فعالیت دارد. بنابراین برای پیدا کردن بهترین وکیل چک در تهران می‌توان از مجموعه حقوقی معید کمک گرفت.

شماره تماس مجموعه معید 

021-91016668

وظیفه تنظیم و پیگیری شکایت های مطالبه چک از وظایف مهم وکیل چک در تهران است.

برای کسب مشاوره از وکیل چک در تهران شما می توانید با گروه وکلای معید در ارتباط باشید تا وکلای متخصص در حوزه چک بهترین خدمات حقوقی را در کمترین زمان ممکن به شما ارائه بدهند.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه 4

 

نظرات درباره مقاله وکیل چک صیادی در تهران

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک در بانک | 0 تا 100 مراحل وصول چک صیادی

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401