contact

بهترین وکیل چک در تهران⚖️هزینه وکیل چک 1403

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: اسناد تجاری

سوالات مطرح شده
1
وکیل چک در تهران

تخصص وکیل پایه یک دادگستری در زمینه چک ها و دعاوی مختلف مربوط به انواع چک و اوراق تجاری مرتبط، اهمیت زیادی دارد. زیرا برای چک های دارای مبالغ بالا نمی توان ریسک عملکرد خودسرانه و بدون مشورت را انجام و متحمل زیان گسترده‌تر شد. در واقع انجام هر نوع اقدام مبنی بر وصول، برگشت و اجرا گذاشتن چک و طرح شکوائیه برای صادرکننده چک نیز با وجود بهترین وکلای چک و اسناد تجاری ممکن است.

بنابراین با توجه به تقاضای گسترده و سوالات متداول درباره چک، نیاز به استفاده از از بهترین وکلای گروه حقوقی معید در تهران و اخذ مشاوره و راهکار برای موانع و محدودیت های انواع پرونده های حقوقی و کیفری وجود دارد. در ادامه نیز به وظایف و امور قابل انجام توسط وکیل چک در تهران و انتخاب بهترین وکیل پرداخته می شود.

مجموعه حقوقی معید متشکل از بهترین وکیل تهران و ایران است. در این مجموعه عالی‌ترین وکیل پایه یک دادگستری در زمینه امور مختلف حقوقی از جمله وکیل شرکت، وکیل مالیاتی، امور خانواده، املاک و امور ثبتی و حوزه‌های دیگر حقوقی و کیفری در حال همکاری و کمک به تمامی ایرانیان داخل و خارج از کشور هستند.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران

همه افراد به دلایل مختلف و برای مشکلات متنوع حقوقی نیازمند به یک وکیل باتجربه، متخصص و در عین حال حرفه‌ای در زمینه پرونده های حقوقی و کیفری هستند. بنابراین دسترسی به مشاوره کاربردی و دریافت راهکار از بهترین وکلای پایه یک دادگستری ضرورت اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری است.

به همین دلیل دپارتمان حقوقی معید دارای برترین وکلا در زمینه پرونده های حقوقی، کیفری و ثبتی بهترین مشاوره و خدمات حقوقی را در اختیار موکلان و مراجعان خود قرار خواهد داد. در ادامه نیز بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران که شامل وکلای عالی رتبه گروه حقوقی معید هستند، معرفی و سوابق درخشان و موفقیت های آن ها با جزئیات و برای افزایش رضایت و اعتماد دیگر افراد معرفی خواهند شد.

معرفی بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران

در تهران به دلیل جمعیت و وسعت پایتخت، نیاز به وکیل در زمینه شرکت و تجارت، امور خانواده، جرائم مختلف، امور چک و اسناد پرداختی، اخذ ویزا و صدها مورد دیگر همواره اولویت اشخاص است. از طرفی تعداد وکلای مدعی حل پرونده در کمترین زمان و با بهترین عملکرد و نتیجه زیاد است اما در گروه دپارتمان حقوقی معید، دسترسی به وکیل آسان، سریع و با نتایج مثبت قطعی و حقیقی همراه است. این گروه حقوقی معتبر و متخصص در همه زمینه ها و حوزه های حقوقی و کیفری داری چند وکیل ممتاز، حرفه‌ای، مجرب در انواع پرونده های کیفری بوده و هر کدام نیز پیشینه و خصوصیات منحصر به فردی دارند که آشنایی با همه آن ها نه تنها خالی از لطف نیست بلکه مفید و در مواقع نیاز ضرورت دارد.

  •  سپیده سعیدی

وکیل چک در تهران

وکیل پایه یک دادگستری که تخصص ویژه‌ای در زمینه اسناد تجاری و حقوق مربوط به شرکت ها دارد. این وکیل حاذق و مسلط به تمامی ابعاد و قوانین حقوقی، کیفری و ثبتی علاوه بر ارائه مشاوره حرفه‌ای در هر زمینه به ویژه سندهای تجاری با دانش و اشراف کامل به دیگر امور حقوقی نیز به موکلان یا افراد نیازمند به مشورت درباره پرونده خاص آن ها کمک خواهد کرد.

خانم سپیده سعیدی با داشتن پروانه وکالت و فعالیت و سوابق درخشان در دپارتمان معید، موفقیت زیادی در انواع پرونده های مالیاتی شرکت ها، تنظیم و ارزیابی قراردادهای شرکت، خسارات و انحصار وراثت، امور حقوقی مزایده و مناقصه، حل و فصل دعاوی حقوقی شرکت و انواع دیگر دعاوی ثبتی و تجاری داشته است. در کنار این وکیل شایسته و کاربلد سایر همکاران باتجربه و متخصص نیز حضور دارند و تمامی مراحل پرونده با مشورت آن ها به ویژه برای پرونده های پیچیده انجام خواهد شد.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

  •  عماد نمرودی

 وظایف وکیل چک در تهران

از دیگر گزینه های معرف و خوش نام به عنوان بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران، آقای عماد نمرودی است که سوابق زیادی در امور کیفری، حقوقی، اسنا تجاری و انواع پرونده قضایی دارند. این وکیل علاوه بر تخصص عالی و سابقه طولانی در حل و فصل پرونده های بیمه افراد و مراکز مختلف در سایر زمینه های حقوقی و مدنی، خانواده و یا فرایندهای مراتبی قضایی آگاهی و دانش کافی دارد و همه موکلان از همکاری و قبول پرونده آن ها توسط این وکیل عالی رتبه رضایت دارند.

در نتیجه با مراجعه به دپارتمان حقوقی معید و دریافت مشاوره درباره مشکل خاص مورد نظر علاوه بر امکان صحبت با یک وکیل مجرب در زمینه آن مشکل، از مشورت و نظرات و تجارب دیگر همکاران آن نیز برخوردار خواهند شد. در دپارتمان معید علاوه بر آقای نمرودی سایر کارشناسان حقوقی دارای مدارک و مدارج دانشگاهی، پروانه وکالت و سوابق گوناگون در هر حوزه اجرای ثبتی، حقوقی، کیفری و یا پرونده های نیازمند به این روش های زوجی هستند.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

  •  سید فرزاد موسوی

 وظایف وکیل چک در تهران

دانش و آگاهی از همه قوانین و تبصره های مربوط به چک و اسناد تجاری و همه انواع موضوعات در تخصص وکیل پایه یک دادگستری آقای سید فرزاد موسوی است. موفقیت های این وکیل مجرب در مشاوره کاربردی و قبول وکالت پرونده های پیچیده مالیاتی شرکت ها و افراد، چشمگیر بوده است و امکان برقراری ارتباط راحت و طرح مشکلات اسناد تجاری خود با این وکیل دپارتمان حقوقی معید وجود دارد.

از طرفی ارائه راهکار و حل و فصل پرونده های مربوط به مالیات و امور مالی شرکت، مالیات بر ارزش افزوده و هر مالیات مستقیم و غیر مستقیم دیگری نیز به کمک این وکیل درجه یک و کاردان انجام خواهد شد. در بین وکلای حقوقی معید، علاوه بر تخصص در هر شاخه خاص حقوقی، در دیگر امور وکالتی و حقوقی می توان از دانش آقای فرزاد موسوی و یا همکاران او بهترین استفاده را نمود.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

  •  حمید سرخیلی

 وظایف وکیل چک در تهران

در تمامی امور حقوقی، مدنی و اسناد تجاری که زیر مجموعه های گوناگونی دارند از تخصص و مهارت وکیل پایه یک دادگستری، آقای حمید سرخیلی می توان بهره برد. این وکیل کار کشته و باسابقه نیز در پرونده های کیفری مربوط به کلاهبرداری، دزدی، تهدید، خیانت در امانت، جعل اسناد و دیگر موارد دارای بیشترین فعالیت و تخصص است. با این وجود مانند سایر وکلا علاوه بر حوزه ویژه و خاص فعالیت خود در سایر امور مدنی و پروسه های قضایی دارای سوابق درخشان و فعالیت های گسترده است.

قدرت و فن بیان عالی، همراهی صفر تا صد پرونده تا رسیدن به نتایج مطلوب موکل و اخذ هزینه منصفانه از خصوصیات این وکیل و همکاران او در گروه حقوقی معید است. همچنین در دپارتمان معید از خدمات حقوقی این وکیل مجرب با برقراری ارتباط می توان مشکلات متنوع خود را با مشاوره حل کرد اما در صورت پیچیده بودن پرونده و نیاز به ارزیابی بیشتر امکان ارائه درخواست پذیرش وکالت به این وکلای برتر تهران وجود دارد.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

2
چک چیست؟

 وظایف وکیل چک در تهران

چک از اسناد تجاری و ابزارهای پرداخت بوده که نقش مهمی در نظام های اقتصادی ایفا می کند. در یک دسته چک چندین ورق چک با اطلاعات مشخص وجود دارد که بر اساس پشتوانه مالی افراد نزد بانک ها می توان این دسته چک را تهیه کرد. مطابق ماده ۳۱۰ قانون تجارت نیز چک نوشته‌ و سندی است که به موجب آن صادرکننده وجوه و مبالغی را که در نزد محال علیه دارد تمامی یا جزئی را مسترد یا به دیگری واگذار خواهد کرد. تعریف ساده چک چنین است که، چک یک ورق مالی ارزشمند بوده که برای خرید در حال یا دریافت و پرداخت های آینده استفاده شده و برای صدور آن باید ابتدا اطلاعات و نوشته های داخلی آن تکمیل شده و سپس صاحب چک باید با تعیین مبلغ و تاریخ، آن را امضا و در اختیار گیرنده قرار دهد.

3
راه های برگشت زدن چک

هر گاه وجه چک بنا به دلایل قانونی پرداخت نشود بانک مربوطه موظف به برگشت زدن چک صادرکننده است. یعنی اگر حساب اعتباری صادرکننده چک کمتر از رقم چک بود، عدم تطابق بین اطلاعات نوشتاری و ثبتی چک یا عدم مطابقت امضا و دیگر دلایل وجود داشت می توان از بانک گواهی عدم پرداخت گرفته و اقدام به برگشت زدن چک به روش مراجعه به دادگستری و ثبت اسناد یا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضائی نمود.

در واقع راه های برگشت زدن چک شامل شیوه های پیگیری کیفری، ثبتی و حقوقی چک بوده که در همه این موارد به وکیل متخصص چک نیاز است. هر کدام از روش ها نیز دارای مزایا و فرایندهای خاصی است که با اخذ مشورت وکیل چک و بیان مبلغ و سایر اطلاعات چک می توان بهترین راه را برای برگشت زدن چک بلا محل و وصول چک انتخاب و اقدامات لازم را انجام داد.

4
شکایت کیفری برای وصول چک

وظایف وکیل چک در تهران

برای شکایت کیفری بعد از مراجعه به دادسرا و تنظیم شکوائیه و توقیف و مصادره اموال امکان وصول چک بی محل وجود دارد. در این روش بعد از مسدود شدن حساب چک برگشتی باید ظرف مدت شش ماه از تاریخ دریافت گواهی عدم پرداخت از بانک به دادسرا و مراجع کیفری مراجعه کرد اما در غیر این صورت و تمام شدن این مهلت امکان شکایت کیفری از دست خواهد رفت. امکان استفاده از روش کیفری برای وصول چک ظهرنویسی یا چک ضمانت وجود ندارد و برخی از انواع چک ها مانند چک های دارای شرط یا سفید امضا نیز امکان مطالبه و برگشت زدن به روش کیفری را نخواهند داشت.

5
اقدام حقوقی برای وصول چک

در این روش بعد از تنظیم یک دادخواست حقوقی و اخذ گواهی عدم پرداخت به همراه کپی و لاشه چک باید به دادگاه مراجعه کرده و درخواست نوبت نمود. در این روش محدودیت زمانی وجود ندارد و دارنده چک در هر زمان امکان پیگیری و وصول مطالبات خود را خواهد داشت و حتی می تواند به دادگاه در محکومیت صادرکننده چک برای پرداخت تمامی خسارات و هزینه های دادرسی به دادگاه درخواست این موارد را نماید. دارنده چک در روش حقوقی وصول انواع چک علاوه بر مطالبه اصل وجه چک بلا محل توانایی درخواست برای مصادره اموال منقول و غیر منقول را نیز خواهد داشت.

علاوه بر این روش حقوقی در برخی موارد و روش های وصول چک مانند روش ثبتی به عنوان مکمل قابل استفاده بوده اما سرعت وصول چک در این روش کمتر خواهد بود. نتایج کلی و مهم روش های وصول چک و برگشت زدن انواع چک بلا محل شامل ممنوعیت خروج، حکم جلب، خسارت دیرکرد، حکم محکومیت، تعیین مجازات و ممنوعیت از داشتن دسته چک خواهد بود که خود باعث تحریک صادرکننده برای پرداخت فوری مبلغ چک می شود.

6
وظایف وکیل چک در تهران

وکیل چک در قبال موکلین خود با هر شخصیت مختلف وظایف مهم و زیادی بر عهده دارد. نحوه عمل و جدیت در انجام این وظایف معیاری برای انتخاب بهترین وکیل چک در تهران توسط موکلین بوده و همه افراد باید به میزان مسئولیت پذیری و قبول و اجرای تعهدات توسط این وکلای پایه یک دادگستری توجه نمایند. از جمله وظایف وکیل چک عبارتند از:

  • بررسی جزئیات و اعتبار انواع چک ها
  • تشخیص تقلب، جعل و انحرافات هر چک
  • تایید صاحب حساب چک یا صادرکننده چک
  • ثبت و نگهداری از اطلاعات انواع چک
  • ارائه چک به بانک و انجام پیگیری های لازم در صورت وجود مشکل
  •  تهیه و تنظیم اسناد مختلف حقوقی به صورت دقیق
  • مشاوره حقوقی و تنظیم و ارائه درخواست های مراجع قانونی
  •  مذاکره و میانجی گری، ارائه دفاعیات موثر و اجرای احکام دادگاه
  •  اطلاع رسانی و به روز رسانی موکلین در رابطه با پروسه وصول چک
  •  ارائه راهکارهای پیشگیرانه و موثر برای سرعت عمل در وصول چک به ویژه با مبالغ بال

7
هزینه وکیل چک در تهران

وظایف وکیل چک در تهران

هزینه اخذ خدمات از بهترین وکیل چک در تهران به عوامل مختلفی از جمله پیچیدگی کار، مبالغ چک، سختی و دیگر دلایل بستگی دارد. با این وجود میزان حق الوکاله منهای هزینه های جداگانه مشاوره از وکیل چک بر اساس درصدی از کل مبلغ چک یا سفته بستگی دارد. بنابراین توافق روی هزینه اخذ وکیل چک در تهران بین موکل و وکیل پایه یک دادگستری تعیین خواهد شد و هزینه و نرخ ثابتی برای این خدمات ارزشمند مطرح نشده است. هر چه مبلغ چک و میزان پیچیدگی و موانع وصول آن بیشتر باشد بر افزایش نرخ مصوب حق الوکاله وکیل چک، تاثیر بیشتری دارد و معمولاً هزینه های جانبی و مختلف دیگر نیز با هزینه کلی اخذ وکیل محاسبه می شود. بنابراین برای اطلاع دقیق از نرخ و هزینه خدمات وکیل از دپارتمان حقوقی معید می توان با مشاورین و تیم تخصصی آن ارتباط برقرار کرد و از حدود هزینه لازم برای اخذ وکیل متخصص چک اطلاع پیدا نمود.

8
مدارک مورد نیاز برای برگشت زدن چک

اقداماتی که برای وصول چک برگشتی انجام می شود شامل یک پروسه کوتاه یا طولانی مدت اداری بوده که نیاز به اسناد و مدارک معتبر و مختلفی دارد. از طرفی تهیه این مدارک ضروری و فقدان موارد مهم و درخواستی دادگاه و مراجع قضایی مانع تکمیل روند کلی وصول چک خواهد شد. بنابراین اگر چه بر اساس هر روش انتخاب وصول چک برگشتی نیاز به مدارکی است اما این موارد در همه شیوه های برگشت زدن چک مشابه و مورد نیاز وکیل چک خواهد بود و شامل:

  •  اصل یا لاشه چک برگشتی
  •  کپی چک بلا محل
  •  گواهی عدم پرداخت از بانک محل
  •  تنظیم درخواست شکایت برای چک برگشتی
  •  مدارک شناسایی دارنده و شاکی چک برگشتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  •  سایر اسنادی که در طول پروسه اجرا گذاشتن چک لازم بوده

9
دادخواست مطالبه وجه چک

مطابق قانون آیین دادرسی مدنی در دعاوی حقوقی و کیفری، خواهان جهت اعلام خواسته خود باید دادخواستی را به دادگاه صالح تقدیم کند که این امر آغازی برای پیگیری پرونده خواهد بود. بنابراین دارنده چک در صورت عدم پرداخت آن به هر دلیل می تواند با انواع روش های شکایت درخواست صدور اجرائیه وجه چک نماید که به دادخواست مطالبه وجه چک نیز برای شروع نیاز دارد.

در واقع نوع و تنظیم دادخواست به انتخاب روش پیگیری وصول چک وابسته بوده و بهترین عمل عاقلانه و هوشمندانه برای ارائه دادخواست مطالبه وجه چک، دریافت کمک از وکیل متخصص چک و دارای دانش و آگاهی در این زمینه است. در دادخواست مطالبه چک برگشتی ابتدا خواهان، خوانده و وکیل معین و قید شده، سپس تعیین خواسته و بهای آن به همراه دلایل و ضمائم مطرح و ارائه خواهد شد. شرح متن دادخواست باید شفاف و در چهارچوب اصولی آن بوده و وکیل جزئیات چک و اطلاعات تکمیلی و مورد نیاز پرونده را دقیق باید مطرح کند.

10
نحوه برگشت زدن چک

وظایف وکیل چک در تهران

برای برگشت زدن چک صیادی، مدت دار، ضمانت و دیگر انواع چک روش های متفاوت اما فرایندهای مشابهی وجود دارد. بنابراین در صورت بلا محل بودن چک ابتدا باید از همان بانک گواهی عدم پرداخت با امضا و مهر شعبه دریافت کرد. سپس باید با مراجعه به دفاتر الکترونیک قضائی ابتدا اطلاعات دقیق چک در سامانه چک های برگشتی بانک مرکزی ثبت و کد رهگیری روی گواهی عدم پرداخت قید شود.

با داشتن مدارک لازم از جمله لاشه چک و گواهی عدم پرداخت می توان مراحل قضائی را آغاز و در دادگاه یا دفتر خدمات قوه قضائی به صورت الکترونیک علیه صادرکننده چک شکایت تنظیم کرد. سپس اجرائیه به آدرس صادرکننده ارسال و ابلاغیه به همراه مدت پرداخت چک به شخص اطلاع داده می شود. در نهایت با تشکیل جلسه دادگاه و یا دادسرا مطالبه و جریان پرونده تکمیل خواهد شد و وصول چک به همراه مجازات چک بی محل تعیین می گردد.

11
وکیل متخصص چک در شمال تهران

وجود یک وکیل حاذق، باتجربه و دارای دانش و تخصص ویژه در چک ها و نحوه برگشت زدن و اجرای این اوراق بسیار ضرورت دارد. زیرا برای مبالغ کلان چک نمی توان به صورت خودسرانه اقداماتی کرد و باعث زیان بیشتر و از دست دادن تمامی وجه چک شد. بنابراین علاوه بر اخذ مشاوره از بهترین وکیل چک در تهران می توان فرایند وصول چک را با پذیرش وکالت موکل در مدت زمان کمتر و با بیشترین منافع همراه کرد.

در واقع وکیل چک در شمال تهران و در دپارتمان حقوقی معید علاوه بر پاسخگویی و ارائه مشورت و راهکارهای خاص مطابق قوانین جدید چک و تجارت، هر نوع موانع و پیچیدگی های پرونده های حقوقی و کیفری مربوط به انواع چک را نیز حل و فصل خواهد نمود. گروه حقوقی معید در شمال تهران،  دارای سال ها تجربه و دانش کافی برای کمک به مشکلات چک و اوراق تجاری و مالی اشخاص حقیقی و حقوقی با سرعت بالا و بهترین نتایج در دسترس است.

12
وکیل متخصص اسناد تجاری ( چک ) در تهران

با توجه به رشد جوامع انسانی و پیشرفت فرهنگی و اجتماعی این جوامع علاوه بر تغییر نیازها ، همواره چالش های جدیدی پیش روی افراد قرار میگیرد که آن ها را در شرایط گوناگون قرار می دهد که می تواند از جنبه های مختلف آنان را آسیب پذیر نماید قطعا هر فرد عاقل و بالغی سعی بر آن دارد که خود را از این آسیب ها و چالش ها در امان نگه دارد . و یا اگر در موقعیت های مشابهی قرار گرفته ، به بهترین نحو آن ها را مدیریت نماید.چرا که معمولا این معضلات موجب اتلاف هزینه و زمان زیادی می گردد و حل آن به آگاهی و صبر بسیاری نیازمند است.

از جمله این چالش ها مسائلی می باشند که به حقوق اجتماعی ، اقتصادی و ... فرد آسیب وارد می نماید. اینجاست که حضور شخصی آگاه و هوشمند که به مسائل تخصصی موضوع مسلط و چیره باشد در کنار هر شغل و یا هر فردی با هر سطح تحصیلات و سواد ، اهمیت خود را نشان می دهد.

  • چالش های پیش رو

 وظایف وکیل چک در تهران

وکیل دادگستری شخصی ست که با گذراندن حداقل چهار سال تحصیلی در دانشگاه ، حداقل یک سال مطالعه برای قبولی در آزمون وکالت و گذراندن حداقل 18 ماه دوره کارآموزی به قوانین احاطه پیدا کرده و می تواند در این امر به عنوان متخصص، یاری گر و همراه حاضر گردد.

بنابراین انتخاب یک وکیل معتمد، مطلع ، امین و آگاه اهمیت به سزایی دارد.بسیار مشاهده شده که در دادگاه ها و در موارد بی شماری صرفا به دلیل عدم حضور وکیل در پرونده ها، علی رغم اینکه فردی ذی حق بوده ولی به دلیل نا آگاهی از قوانین  و نا توانی در دفاع مناسب در نهایت محکوم گردیده که چه بسا اگر از ابتدای امر با صرف هزینه اندکی با یک مشاور حقوقی یا وکیل دادگستری مشورت می نمود دچار دردسرهای عظیم نمی گردید. یا اگر از حضور وکیلی در کنار خود در روند پرونده بهره می برد احتمال اینکه حقی از وی ضایع گردد یا مال و اعتبارخود را از دست بدهد به مراتب کمتر می شد و یا حتی اصلا اتفاق نمی افتاد.برخی از افراد کم اطلاع و نا آگاه بر این تصور هستند که پرداخت پول به وکلا و مشاوران کاری بیهوده است و گمان می نمایند که خود به تنهایی از پس هر آنچه پیش رو دارند بر می آیند. این گونه افراد پس از ورود به پرونده و دخالت در امری که هیچ گونه تخصصی در آن ندارند نه تنها هیچ کمکی به خود و دستگاه قضا نمی نمایند بلکه پس از اینکه پرونده را تا حد امکان پیچیده تر نمودند به مرحله ای می رسند که ناگزیرشتابان پرونده خود را به وکیل دادگستری می سپارند و انتظار وقوع معجزه و حل شدن ناگهانی همه معضلات پرونده خود را دارند.

در تنظیم قراردادها هم وضع به شکل اسفناک تری می باشد.برخی دیگر از همان افراد گمان دارند تنظیم قرارداد صرفا همان ردیف کردن کلمات ادبی پشت سر هم می باشد و اگر بهره اندکی از نگارش ادبی داشته باشند می توانند قرارداد ها را تنظیم نمایند. این دیدگاه بسیار ساده انگارانه است چرا که در حوزه تنظیم قراردادها ، اصل مطلب حفظ حقوق طرفین است. اینکه چه شرط یا شروطی در قراردادها گنجانده شود که به ضرر طرفین قرارداد نباشد و حقوق ان ها را حفظ نماید یا اینکه چه شروطی مطرح شود که تضمین کننده رعایت تعهدات طرفین باشد و از بروز مشکلات احتمالی آینده پیش گیری کند  و یا در صورت بروز، تکلیف امر را مشخص کرده باشد امری ست بسیار حقوقی و تخصصی  که صرفا اشخاص دارای نحصیلات حقوقی و آگاه به ریزه کاری های قانون و با تجربه کافی قادر به انجام آن هستند. بسیار اشخاصی هستند به علت مبهم ، مجمل و خلاصه بودن و نقص قراردادی که خود آن را تنظیم نموده اند تمام دارایی خود را از دست داده اند یا سال ها در راهرو های دادگاه ها سرگردان به دنبال حقوق از دست رفته خود می دوند.احتمالا هر یک از شما چنین اشخاصی را در اطراف خود یا در خانواده دیده و با ان ها روبرو شده اید.قطعا شنیدن صحبت ها و تجربه هایشان مهر تاییدی است بر گفتار اینجانب.

  • اهمیت فرهنگ سازی

بر اساس آنچه گفته شد مساله فرهنگ سازی در استفاده از خدمات فرد متخصص ( وکلا) و مشاوران حقوقی بسیار بسیار حائز اهمیت است و فایده و سود آن بیش از مردم برای دولت خواهد بود. و اگر این روند تبدیل به عرف و فرهنگ شود غیر از اینکه  بحث اطاله دادرسی (طولانی شدن روند رسیدگی) کاهش می یابد می تواند به صدور آرای دقیق تر و منصفانه تر منجر شود و همچنین بار مالی زیادی را هم از دوش دولت و هم از دوش مردم بردارد و هزینه های آسیب های اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی را بسیار کاهش دهد؛ آن هم در جامعه ای که قوانین نقص بسیار دارند! چرا که سرمایه افراد تنها پول نیست!

مثلا اگر فردی چکی دارد که برگشت خورده و خود در مشهد ساکن است، صادرکننده در اهواززندگی می نماید و بانک محلی که گواهی عدم پرداخت در آنجا صادر گردیده تهران باشد این فرد برای اقدام قانونی باید در کدام شهر اقامه دعوا نماید؟ دادگاه کدام شهر صالح به رسیدگی ست؟ آیا باید به دادگاه مراجعه نماید یا شورای حل اختلاف؟ و سوال های بسیار این چنینی که پاسخ دادن به آن در حوزه صلاحیت یک وکیل و حقوقدان است. و در چنین فرضی (به طور مثال ) به چنین شخصی پیشنهاد میگردد که از خدمات یک وکیل متخصص درحوزه اسناد تجاری ( چک در این مقاله) در شهر تهران بهره گیرد و قطعا تصمیم درست ، به جا و آگاهانه یک وکیل از عواقب بسیار، هزینه های ناخواسته و اتلاف زمان جلوگیری خواهد نمود.

13
نتیجه گیری

یک وکیل متخصص چک باید با همه وظایف خود آشنا و با علاقه و تعصب خاصی به انجام آن ها بکوشد تا رضایت موکلین خود را همواره داشته باشد. در واقع برای وصول راحت، سریع و قطعی انواع چک به روش های مختلف ثبتی، کیفری و حقوقی نیاز ویژه و همیشگی به وکیل وجود دارد. وکیل چک یک راهنمای عالی و مشاوری خیرخواه برای موکل خود است که راه و موانع را برای اشخاص درگیر با مشکلات وصول چک نمایان و شیوه رسیدگی به آن ها را مطرح می کند.

در دپارتمان حقوقی معید نیز هدف کمک و ارائه حداکثر خدمات حقوقی به موکلین و مراجعان درگیر با پرونده ها و دعاوی مربوط به چک برگشتی است و بهترین وکیل چک برگشتی در شمال تهران را از این دپارتمان می توان انتخاب کرد. در این مقاله نیز به کمک مشاورین گروه حقوقی معید به وظایف و حدود اختیارات وکیل چک در تهران به همراه سوالات متداول درباره انتخاب بهترین وکیل پرداخته شد.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

14
سوالات متداول

1- بهترین وکیل چک چه وظایف و ویژگی هایی دارد؟

یک وکیل خوب باید در امور حقوقی چک ها تسلط داشته باشد و تمامی قوانین و تبصره های مربوطه را با دقت، ریزبینانه و با حداکثر سرعت عمل در پرونده ها و دعاوی چک به کار گیرد.

2- بهترین و سریع‌ترین روش برای وصول چک برگشتی چیست؟

اگر چه هر کدام از سه روش کیفری، حقوقی و اجرای ثبت برای وصول چک مزایایی دارند اما استفاده از شیوه کیفری باعث سرعت بیشتر در وصول چک خواهد شد.

3- مدارک لازم برای وصول انواع چک برگشتی کدام است؟

مدارک شناسایی و هویتی، گواهی عدم پرداخت از بانک و لاشه و کپی برابر اصل چک بلا محل برای تکمیل فرایند وصول چک لازم هستند.

 وکیل چک در تهران

نظرات درباره مقاله وکیل چک صیادی در تهران

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401