contact

چگونه وکیل مالیاتی شویم؟(2مهارت ضروری که باید یاد بگیرید)

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: امور مالیاتی

سوالات مطرح شده
1
چگونه وکیل مالیاتی شویم؟

در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چگونه می توانیم وکیل یا مشاور مالیاتی شویم در پاسخ باید بیان داریم لازمه وارد شدن به این حرفه سنگین آن است که شما علی رغم داشتن سواد حقوقی کافی، برای آنکه بتوانید از پس پرونده های پیچیده مالیاتی برآیید باید کمی هم حسابداری و حسابرسی بلد باشید یا مدرک لیسانس این رشته ها را گرفته باشید در غیر این صورت هرگز نمی توانید از قوانین پیچیده مالیاتی که سرکار با محاسبات دارد سر در بیاورید و ممکن است وکیل خوب و متخصصی در این حوزه نشوید جدا از همه این بحث ها شما بایستی با قوانین مالیاتی که روزانه در حال تغییر و تحول است نیز آشناییت کافی داشته باشید تا بتوانید از پس اختلافات مالیاتی که حل و فصل آن قرار است به شما سپرده شود برآیید.

دپارتمان حقوقی معید یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران است که بهترین وکیل تهران از موفق ترین وکلای این دپارتمان وجود دارد. در صورت برخورداری از خدمات تیم حقوقی معید، شما می توانید از طریق ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده با ما در تماس باشید. و سوالات حقوقی خود را با وکلای ما از طریق مشاوره آنلاین، تلفنی در میان بگذارید. و اگر قصد مشاوره حضوری و بررسی مدارک دارید برای حضور در دفتر سعادت آباد، می توانید اقدام به گرفتن وقت مشاوره کنید.


ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

2
یک وکیل مالیاتی خوب چه کسی است؟

 

 چگونه وکیل مالیاتی شویم؟ وکیل مالیاتی وکیلی است که به قوانین مالیاتی آگاهی و تسلط کافی داشته باشد تا بتواند از پس مدیریت و اداره کردن امور مالیاتی که به او محول شده برآید که لازمه این امر آن است که این وکیل به جز مدرک کارشناسی حقوق در رشته های امور مالی، حسابداری نیز تحصیل کرده و مهارت کافی داشته باشد در غیر این صورت هرگز نمی تواند وکالت پرونده پیچیده مالیاتی را عهده دار شود.

3
یک وکیل مالیاتی باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

  • یک وکیل مالیاتی از آنجایی که قرار است اداره و مدیریت امور مالیاتی را بر عهده بگیرد بایستی به قوانین مالیاتی تسلط کافی داشته باشد.
  • یک وکیل مالیاتی خوب وکیلی است که تسلط کافی به بخشنامه و آیین نامه مالیاتی دارد.
  • وکیل مالیاتی خوب بایستی به امور حسابداری و نرم افزارهای مربوط به آن نیز آگاهی داشته باشد.

توصیه می کنیم مقاله وکیل مالیاتی کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد را از مجموعه ما برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه نمایید.

4
چرا شرکت های مالیاتی به وکیل مالیاتی نیاز دارند؟

علت این امر بدین خاطر است که شرکت ها سالیانه ملزم به آن هستند که مالیاتی سنگین را به حساب دولت واریز کنند و حتی به علت عدم پرداخت مالیات یا دیرکرد آن ممکن است جریمه هم شوند در اینجاست که شرکت ها تصمیم می گیرند برای حل مشکل خود به وکیل متخصص مالیاتی متوسل شوند و از او برای مشکل پیش آمده مدد جویند که در این شرایط وجود وکیل مالیاتی واجد ارزش زیادی می باشد و می تواند به افراد در حل مشکلات مالیاتی ایجاد شده کمک شایانی را داشته باشد.

5
مزیت داشتن وکیل مالیاتی

 

 یک وکیل مالیاتی خوب چه کسی است؟ پس ملاحظه می شود که وجود وکیل مالیاتی برای شرکت ها در حل مشکلات مالیاتی، تنظیم اظهارنامه های مالیاتی، زمانی که شرکت با سازمان امور مالیاتی اختلاف پیدا کرده و پرونده مالیاتی قرار است به مراجع قضایی ارسال شود برای دفاع از حقوق شرکت واجد اهمیت زیادی است و اگر شما وکیل مالیاتی باشید بایستی به شرکت ها و موسسات برای حل مشکلات مالیاتی آنها مشاوره بدهید.

6
ویژگی های یک وکیل مالیاتی خوب

علی رغم داشتن سواد حقوقی و تخصص به حوزه امور مالی و حسابداری و حسابرسی یک وکیل مالیاتی خوب وکیلی است که حرفه خود را تنها اختصاص به حل پرونده های مالیاتی داده و در این حوزه مهارت و تجربه کسب کرده است قاعدتاً شما اگر درگیر مشکل مالیاتی باشید هرگز با کمک وکیلی که وکالت پرونده های مالیاتی را هرگز برعهده نداشته نمی توانید موفق شوید و در سازمان امور مالیاتی از حقوق خودتان دفاع کنید پس اولین ملاک انتخاب یک وکیل مالیاتی تخصص و تجربه اوست و اگر شما می خواهید وکیل مالیاتی خوبی شوید بایستی در این حوزه مهارت کافی کسب کنید.

یک وکیل مالیاتی خوب بایستی فن بیان قوی داشته باشد تا بتواند به ساده ترین وجه ممکن موکل خویش را از قوانین پیچیده مالیاتی آگاه سازد و بهترین راه کارهای حقوقی را به او ارائه بدهد.

داشتن حساسیت و نکته بین بودن

همان گونه که گفتیم قوانین مالیاتی بسیار پیچیده بوده و فردی که قرار است در حوزه های امور مالیاتی از تنظیم اظهارنامه مالیاتی گرفته تا دفاع از حقوق شرکت هایی که دچار اختلاف با سازمان مالیاتی بوده و نیاز به کمک یک وکیل مالیاتی داشته بایستی به تمامی قوانین، بخشنامه ها و آیین نامه مالیاتی داشته باشد و در این امر وسواس به خرج دهد و با دقت و نکته سنج باشد.

7
داشتن چه مهارت های برای تبدیل شدن به یک وکیل مالیاتی لازم است؟

در بدوا امر اعلام داشتیم که اگر شما می خواهید تبدیل به یک وکیل مالیاتی متخصص و با تجربه شوید بایستی علاوه بر داشتن علم و سواد حقوقی به قوانین مالیاتی که لازمه آن داشتن تسلط کافی به اصول حسابداری و حسابرسی است داشته باشید و اگر هیچ گونه تخصص به این علوم ندارید بعد از گذراندن دوره کارآموزی وکالت خود در آموزشگاه و موسسات عالی آزاد ثبت کنید و مدرک حسابداری اخذ کنید البته لازم به ذکر است که اخذ این مدرک الزامی نبوده و مانند گذراندن دوره کارآموزی وکالت شما ملزم به آن نیستید که مدرک حسابداری را برای ورود به این حرفه داشته باشید اما اگر می خواهید در حرفه خود پیشرفت زیادی داشته باشید و به وکیل مالیاتی خوب و متخصص تبدیل شوید که می تواند در کلیه امور مالیاتی مشاوره بدهد الزاما بایستی مهارت های لازمه را کسب کرده باشید.

شما برای موفق شدن در این حوزه کاری باید از هوش و استعداد زیادی برخوردار باشید تا بتوانید از حل مشکلات پیچیده مالیاتی برآیید و به بهترین وجه ممکن آن را حل و فصل کنید.

داشتن مدرک ریاضی و حسابداری

اگر شما به قوانین پیچیده مالیاتی آگاهی نداشته باشید مسلما یک وکیل متخصص نمی شوید پیش نیاز موفقیت در این امر آن است که شما مهارت های اولیه ریاضی و حسابداری را بدانید و در دوره ها و کلاس های آزاد بیرون که اختصاص به آموزش حسابداری و حسابرسی داشته شرکت کنید تا در این حوزه شغلی به فردی با تجربه و متخصص تبدیل شوید.

 یک وکیل مالیاتی خوب چه کسی است؟

شغل مشاور مالیاتی

مشاور مالیاتی شخصی است که فاقد پروانه وکالت بوده اما از آنجایی که به قوانین و بخشنامه های مالیاتی آگاهی کافی دارد قرار است به شرکت ها در‌حوزه امور مالیاتی، مشاوره های لازمه را بدهد و در پروسه های مالیاتی شرکت از حقوق شرکت حمایت کند.

8
اگر شما مشاور مالیاتی یک شرکت باشید چه وظایفی را دارید؟

شما به عنوان مشاور مالیاتی ملزم هستید که مدیریت و اداره امور شرکت را در حوزه هایی که شرکت درگیر مشکلات مالیاتی شده و نیازمند مشاوره و برخوردار شدن از راهنمایی های لازمه می باشد برعهده بگیرید و از حقوق شرکت پشتیبانی مالیاتی کنید و اگر شرکت در حوزه امور مالیاتی، با سازمان مربوطه دچار اختلاف بوده در راستای دفاع از حقوق شرکت بهترین مشاوره ها را ارائه دهید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی اینکه چگونه می توان مشاور یا وکیل امورمالیاتی شد و در سازمان های امور مالیاتی مشغول به کار شد باید بیان داریم که شما برای اقدام به انجام این کار می توانید به دو طریق اقدام کنید:

  • در یکی از رشته های حوزه مالی مثل حسابداری، مدیریت بازرگانی تحصیل کرده باشید و به عنوان مشاور مالیاتی به ارائه خدمات بپردازید.
  • یا اگر دانش آموخته حقوق هستید و مدرک وکالت اخذ کرده اید با گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی حسابداری و حسابرسی وارد این حرفه شوید و یک وکیل مالیاتی محسوب شوید.

علت این الزام بدین خاطر است که این حرفه بسیار سنگین و حساس است لذا برای آنکه در آن موفق باشید و بتواند به یک وکیل یا مشاور مالیاتی با تجربه تبدیل شوید لازمه اش آن است که مهارت های کافی را در این زمینه کسب کرده باشید تا بتوانید از پس قوانین پیچیده مالیاتی برآیید.

پیشنهادات

ما در مجموعه حقوقی معید در تلاش هستیم که بهترین خدمات را  در حوزه های مختلف حقوقی اعم از کیفری، خانواده، ثبتی، ملکی، امور مالیاتی  را به شما عزیزانی که درگیر مشکلات حقوقی هستید ارائه بدهیم شما می توانید جهت تماس با وکلا و مشاورین حقوقی ما از طریق راه های ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده به سه طریق، مشاوره حضوری، آنلاین، تلفنی در تماس باشید.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 یک وکیل مالیاتی خوب چه کسی است؟

نظرات درباره مقاله چگونه وکیل مالیاتی شویم؟

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401