contact

وکیل چک سرقتی در تهران | مشاوره آنلاین

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: اسناد تجاری

سوالات مطرح شده
1
وکیل چک سرقتی در تهران | مشاوره آنلاین

وکیل چک سرقتی در تهران

وکیل چک سرقتی در تهران وکیلی است که قرار است در مقام دفاع از دارنده چک با حسن نیت برآید و با اعلام سرقت چک به بانک از جانب صادر کننده یا دارنده چک و یا از طربق سامانه ساد 24 جلوی سو استفاده از این سند تجاری را بگیرد و از بانک بخواهد که از پرداخت وجه چک تا مهلت قانونی ممانعت کند و به بیان دیگر محل چک را ببندد.

 اما فراموش نباید کرد که قرار نیست به هر اعلامی بانک ترتیب اثر بدهد؛ بلکه بایستی دلایل و شواهد قابل قبولی وجود داشته باشد و ممکن است صرفا شخص صادر کننده من باب شانه خالی کردن از مسئولیتی که در مقابل دارنده چک داشته این کار را انجام داده باشد که در اینجا قانون گذار در راستای حمایت از حقوق شخص دارنده چک این حق را به او داده که بتواند به طرفیت صادر کننده چک، دعوی تحت عنوان صدور چک بلامحل اقامه کند و خواستار مجازات او از محاکم قضایی باشد.

دپارتمان چک و اسناد تجاری معید در تلاش است بهترین خدمات حقوقی در حوزه چک و اسناد تجاری را، به افرادی که نیازمند مشاوره در این حوزه می باشند ارائه بدهد.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه 

 

 

وکیل چک سرقتی در تهراناعلام چک سرقتی

این اعلام ممکن است از سوی صادر کننده چک یا از سوی دارنده با حسن نیت اعلام گردد تا محل چک بسته شود که همان گونه گفتیم به دو طریق بایستی بانک را مطلع ساخت:

  • مراجعه حضوری به بانک
  • مراجعه به سامانه ساد 24 که سامانه در جهت اعلام چک های سرقتی می باشد.

به منظور ترتیب اثر دادن به این اعلام از سوی بانک، لازم است دستور دهنده با مراجعه به دادسرا و طرح شکایت، شکایت خود را ظرف مهلت یک هفته به بانک اعلام دارد و خواستار صدور گواهی عدم پرداخت از بانک باشد.

مراحل قانونی اعلام صدور چک سرقتی به موجب نص ماده 14 قانون صدور چک:

ماده 14 قانون صدور چک بیان می دارد:

 صادر کننده چک یا ذی النفع که به موجب تبصره این ماده کسی است که چک به نام او صادر شده( دارنده چک) یا ظهر نویسی شده یا چک به او واگذار گردیده با تصریح به اینکه چک مفقود یا سرقت یا جعل شده و یا از طریق جرم های دیگر مثل کلاهبرداری یا خیانت در امانت تحصیل شده می تواند کتبا دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد، بانک پس از احراز هویت دستور دهنده از پرداخت وجه آن خودداری خواهد کرد.

دستور دهنده مکلف است پس از اعلام به بانک، شکایت خود را به مرجع قضایی تسلیم و حداکثر ظرف مهلت یک هفته گواهی تقدیم شکایت خود را به بانک تسلیم نماید؛ در غیر این صورت پس از انقضاء مدت مذکور بانک از محل موجودی به تقاضای دارنده چک وجه آن را پرداخت می کند.

اگر اثبات شد که دستوردهنده خلاف این ادعا را به بانک اعلام داشته:

این حق برای دارنده چک می باشد که بتواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده شکایت کند و هرگاه خلاف ادعایی که موجب عدم پرداخت شده ثابت گردد؛ دستور دهنده علاوه بر مجازات مقرر در ماده 7 این قانون به پرداخت کلیه خسارات وارده به دارنده چک محکوم خواهد شد.

مجازات کسی که مرتکب بزه صدور چک بلامحل گردیده به شرح ذیل می باشد:

ماده 7 قانون صدور چک بیان می دارد که هرکس بزه صدور چک بلامحل گردد به شرح ذیل محکوم خواهد شد:

الف) چنانچه مبلغ مندرج در متن چک کمتر از ده میلیون ریال باشد به حبس تا حداکثر سه ماه محکوم خواهد شد.

ب) چنانچه مبلغ مندرج درمتن چک از ده میلون ریال تا پنجاه میلیون ریال باشد از سه ماه تا شش ماه حبس محکوم خواهد شد.

ج) چنانچه مبلغ مندرج در متن چک از پنجاه میلیون ریال بیشتر باشد به حبس از شش ماه تا یک سال و ممنوعیت از داشتن دسته چک به مدت دو سال محکوم خواهد شد.

 

راه های اثبات چک سرقتی

از طریق ادله استنادی ذیل می توان اعلام سرقت کرد:

شهادت شهود

اقرار متهم ( اقرار کسی که چک را دزیده است

علم قاضی

و سایر ادله و مستنداتی که می توان با استناد به آن این سرقت را اعلام کرد.

 

 

بهترین وکیل چک سرقتیبهترین وکیل چک سرقتی

امروزه چک از جمله مهم ترین اسناد تجاری است که افراد زیادی آن را وسیله تبادل معاملات خود قرار داده و به جای پول نقد آن را مورد استفاده خود قرار می دهند؛ بنابراین محافظت و جلوگیری از به سرقت رفتن آن بسیار مهم است اما گاهی اوقات به وفور دیده می شود که این سند هم همانند سایر اموال به سرقت رفته و زیان های مالی زیادی را برای دارنده چک به وجود می آورد.

 در اینجا برای اینکه مالکیت شخص دارنده نسبت به چک اثبات شود، بایستی خود او یا صادر کننده چک این سرقت را به بانک گزارش بدهند تا محل چک بانک محال علیه ( صادر کننده چک ) بسته شود؛ اما مراتب به اینجا ختم نگردیده و منوط به اثبات و طرح شکایت در دادسرا دارد تا بانک به صحت ادعای دستوردهنده ترتیب اثر بدهد.

 در اینجا این حساسیت و رعایت حقوق دارنده اقتضا می کند یک وکیل که آشناییت کافی به قوانین چک و رویه قضایی راجع به آن دارد وکالت پرونده را برعهده بگیرد.

 

وکیل چک سرقتی در تهران

وکیل چک سرقتی در تهران وکیلی است که به قوانین چک آگاهی کامل دارد و وکالت پرونده های مختلفی که با چک ارتباط داشته است را بر عهده گرفته و در این راستا تجربه کسب کرده است. سو استفاده احتمالی از چک و به سرقت رفتن آن من باب یک سرقت ساده یا مفقود کردن آن من باب جرم خیانت در امانت یکی از پر تکرار ترین پرونده ها در حوزه چک بوده است اینکه چگونه بایستی این جرم اثبات شود و چگونه از حقوق دارنده چک دفاع به عمل آید منوط به داشتن اطلاعات حقوقی بوده که شاید افراد عادی نسبت به آن آگاهی کامل نداشته باشند که در اینجا این امر می تواند ضرر و زیان های مالی برای دارنده با حسن نیت به وجود بیاورد.

 

جستجوی وکیل چک سرقتی در تهران

همان گونه که گفتیم اثبات چک سرقتی و مسدود کردن حساب صادر کننده چک منوط به رعایت تشریفاتی بوده که عدم رعایت آن موجب تضییع حقوق شخص دارنده چک خواهد بود در اینجا وکیل چک سرقتی از آنجایی که نسبت به قوانین چک آگاهی کامل داشته می داند که چگونه در مقام دفاع از حقوق دارنده با حسن نیت برآید چرا که گاهی اوقات ممکن است این سرقت حیله ای از جانب صادر کننده چک من باب اینکه از تعهد خویش امتناع ورزد باشد که اثبات تمامی این موارد بر عهده وکیل چک سرقتی در تهران می باشد اما چگونه اقدام به یافتن بهترین وکیل چک سرقتی در تهران کنیم؟

شما به طرق مختلفی می توانید در جستجوی بهترین وکیل چک سرقتی در تهران باشید اما از آنجایی که گروه وکلای معید در تلاش است؛ حسب موضوعات مختلف حقوقی، وکلای متخصص در هر حوزه را به افرادی که نیاز به خدمات و مشاوره حقوقی دارند معرفی کند، در اینجا پیشنهاد ما به شما برخوردار شدن از خدمات گروه حقوقی وکیل چک و اسناد تجاری معید است که یکی از بهترین دپارتمان های حقوقی در تهران هست.

 

 سوالات متداول

1- وکیل چک سرقتی چه کسی است؟

وکیل چک سرقتی، وکیلی است که با تسلطی که به همه قوانین چک دارد، وکالت پرونده‌های این زمینه را بر عهده گرفته و با توجه به تجربیات و دانشی که در این زمینه دارد، در مواجه با شرایط و مسائل مختلف به موکل خود کمک نموده تا سرقت چک را به اثبات برساند و از حق موکل دفاع کند.

2- چه راه‌هایی برای اثبات چک سرقتی وجود دارد؟

وکیل چک سرقتی باید از طریق روش‌هایی که وجود دارد، سرقت چک را به اثبات برساند که برخی از این روش‌ها عبارتنداز، شهادت شهود، اقرار متهم، اسناد و مدارک، قرائن و ادله و غیره.

3- وکیل چک سرقتی چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

وکیل چک سرقتی باید در مسئله چک به سرقت رفته، مالکیت شخص دارنده نسبت به چک را به اثبات برساند و در دادسرا علیه سرقت چک شکایت نموده و از طریق روش‌هایی که وجود دارد، سرقت چک را به اثبات برساند و از بروز سواستفاده‌ از چک جلوگیری کند.

4- بهترین وکیل چک سرقتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین وکیل چک سرقتی، وکیلی است که به دانش و تخصص کافی در زمینه مسائل و قوانین چک دست پیدا کرده است. همچنین بهترین وکیل چک سرقتی وکیلی است که تجربیات کافی در این زمینه دارد و با ارائه ترفندهای حقوقی و مدارک و اسناد کافی، تمام تلاش خود را برای اثبات چک سرقتی بکار می‌گیرد و از موکل دفاع می‌کند.

5- چگونه می‌توان بهترین وکیل چک سرقتی در تهران را پیدا کرد؟

 حساسیت پرونده‌های چک سرقتی، پیدا کردن بهترین وکیل این زمینه را ضروری می‌کند. مجموعه حقوقی معید یکی از بهترین مجموعه‌های حقوقی است که از دپارتمان‌هایی با موضوعات مختلف تشکیل شده است که در هر دپارتمان نیز وکیلی خبره فعالیت دارد. بنابراین می‌توان بهترین وکیل چک سرقتی در شمال تهران را از مجموعه حقوقی معید انتخاب کرد‌.

تلفن تماس:

 021-91016668

آدرس دفتر:

 تهران سعادت آباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیل غربی پلاک ۹۱ طبقه 4

نظرات درباره مقاله وکیل چک سرقتی در تهران

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401