contact

ویزای توریستی

دپارتمان مهاجرتی

سوالات مطرح شده
1
ویزای توریستی

مسافرت به سایر کشورها و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن‌ها تجربه لذت بخشی برای همه خواهد بود. اما لازمه سفر کوتاه به سایر کشورها، اخذ ویزای توریستی کشور مورد نظر است. در واقع ویزای توریستی سندی است که با استناد به آن به شما اجازه داده می‌شود در کشور مقصد وارد شوید و با توجه به مدت اعتبار ویزا اجازه اقامت در آن‌ جا را داشته باشید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که ویزای توریستی تنها برای اهداف گردشگری و تفریح در کشور مقصد اخذ نمی‌شود بلکه برای اهداف دیگری مانند، اهداف تجاری، درمانی، کاری، تحصیلی و غیره نیز این نوع ویزا دریافت می‌شود. به منظور دریافت ویزای توریستی باید متقاضی از شرایطی برخوردار باشد و مراحلی را طی کند که انجام دقیق همه این موارد ضروری است و از رد درخواست و بروز مشکل جلوگیری می‌کند. همچنین به منظور دریافت ویزای توریستی می‌توان از وکیل مهاجرت در تهران که در این زمینه دانش و تخصص کافی دارد کمک گرفت اما باید دقت نمود وکیلی خبره و با تجربه انتخاب شود که با انجام اقدامات به موقع و صحیح، شانس اخذ ویزای توریستی را افزایش دهد و مانع از رد درخواست شود.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

2
شرایط اخذ ویزای توریستی

اگه شما هم قصد مسافرت کوتاه مدت به یک کشور خارجی را دارید و به دنبال اخذ ویزای توریستی هستید باید از شرایط برخوردار باشید تا با درخواست شما موافقت شود. البته اطلاع دقیق از شرایط اخذ ویزای توریستی با توجه به کشور مقصد و هدف از مهاجرت توریستی متفاوت است. اما شرایطی عمومی و مشترک نیز برای همه متقاضیان وجود دارد که در ادامه بیان شده است.

  • عدم داشتن سوء پیشینه و سابقه کیفری

  • ارائه دعوتنامه در صورت وجود

  • ارائه گواهی و مدارک اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه‌های سفر و طول اقامت در کشور مورد نظر

  • ارائه مدارک اثبات‌کننده بازگشت به کشور بعد از اتمام سفر مانند مدارک تحصیلی، اشتغال به کار، بلیط رفت و برگشت و مواردی از این قبیل

  • عدم ابتلا به بیماری‌های خاص به خصوص بیماری‌های واگیردار

  • ارائه مدارک شناسایی و مدارک هویتی معتبر

  • داشتن برنامه سفر برای مهاجرت توریستی به برخی از کشورها

3
مدارک مورد نیاز ویزای توریستی

افرادی که برای اخذ ویزای توریستی درخواست می‌دهند باید مدارکی که کشور مقصد مشخص کرده است را تهیه و تحویل دهند تا شرایط آن‌ها مورد بررسی قرار گیرند و به درخواست آن‌ها برای اخذ ویزا پاسخ داده شود. مدارکی که برای اخذ ویزای توریستی ارائه داده می‌شود باید با توجه به زبان رسمی کشور مورد نظر ترجمه شده باشند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که برخی از مدارکی که برای ویزای توریستی هر کشور باید تحویل داده شوند متفاوت است اما مدارک مشترکی نیز وجود دارد که همه کشورها برای اعطای ویزای تروریستی آن‌ها را از متقاضیان درخواست می‌کنند. در ادامه مهم‌ترین مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی بیان شده است.

  • تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی و امضای آن

  • مدارک شناسایی مانند شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج در صورت تاهل که به زبان رسمی کشور مقصد ترجمه شده باشد.

  • پاسپورت فعلی با حداقل 6 ماه اعتبار و پاسپورت‌های قبلی

  • دو قطعه عکس جدید مربوط به 6 ماه گذشته با پس زمینه سفید و اندازه 3.5 در 4.5

  • گواهی‌های مربوط به اثبات تمکن مالی از جمله گردش حساب یا اسناد دارایی‌های مالی‌

  • بلیط رفت و برگشت هواپیما برای اثبات ترک کشور بعد از اتمام سفر

  • تایید رزرو محل اقامت برای افرادی که قصد دارند در هتل اقامت داشته باشند.

  • مدارک شغلی مانند فیش حقوقی، گواهی اشتغال به کار، اظهارنامه مالیاتی، جواز کسب و غیره

4
مراحل اخذ ویزای توریستی

در صورتی که شما هم قصد دارید به روش دریافت ویزای توریستی برای مدت کوتاهی به کشور دیگر سفر کنید لازم است که مراحل مختلفی را طی کنید تا بتوانید این نوع ویزا را دریافت کنید. البته مراحل دریافت ویزای توریستی با توجه به انتخاب شما برای درخواست آنلاین و حضوری متفاوت است که در ادامه مراحل درخواست به این روش‌ها بیان شده است.

مطلب ویزا و انواع ویزا چیست نیز می تواند در این زمینه اطلاعات مفیدی به شما بدهد.

4-1 مراحل اخذ ویزای توریستی به صورت آنلاین

  • مرحله اول: مراجعه به وب سایت رسمی سفارت درخواست ویزای توریستی آنلاین یا الکترونیکی روشی جدید برای تسهیل روند اخذ ویزا است که در اولین مرحله برای دریافت آن باید به وب سایت رسمی سفارت یا کنسولگری کشوری که قصد سفر به آن دارید مراجعه نموده و حساب کاربری ایجاد کنید.
  • مرحله دوم: تکمیل فرم درخواست اخذ ویزای توریستی

در مرحله دوم باید فرم اخذ ویزای توریستی را با توجه به هدف سفر انتخاب و تکمیل کنید. سوالات فرم درخواست باید مطابق واقعیت و با صداقت پاسخ داده شود. زیرا عدم تکمیل صحیح اطلاعات منجر به رد درخواست خواهد شد.

  • مرحله سوم: بارگذاری مدارک

به منظور اخذ ویزای توریستی باید مدارکی که کشور مقصد مشخص کرده است را بعد از تکمیل فرم درخواست پیوست کنید. همه مدارک باید اسکن شده باشند و به عنوان فایل پیوست در قسمت پنل کاربری سایت بارگذاری شوند. معمولاً در سایت حجم و فرمتی که فایل‌ها باید داشته باشند مشخص شده است که به منزله جلوگیری از بروز مشکل باید این موارد بررسی شود.

  • مرحله چهارم: پرداخت هزینه اخذ ویزا

برای دریافت ویزای توریستی به صورت الکترونیکی باید هزینه ویزا به صورت آنلاین و با استفاده از کارت‌های اعتباری پرداخت شود. هزینه ویزا با توجه به کشور مقصد متفاوت است.

  • مرحله پنجم: دریافت ایمیل تایید و چاپ ویزای الکترونیکی

در صورتی که درخواست شما بررسی و مورد تایید قرار گیرد ایمیل تاییدیه‌ای از کنسولگری یا سفارت دریافت خواهید کرد که حاوی برگه ویزای توریستی است. در برگه ویزای الکترونیکی بارکدی وجود دارد که در زمان ورود به کشور مقصد ویزا را با استفاده از آن بارکد بررسی می‌کنند. بنابراین بهتر است که ویزای الکترونیکی دریافت شده را چاپ کنید.

4-2 مراحل اخذ ویزای توریستی به صورت حضوری

  • مرحله اول: تکمیل فرم درخواست ویزای توریستی

در اولین مرحله باید کشوری که قصد سفر به آن را دارید انتخاب کنید و فرم درخواست ویزای توریستی آن کشور را تکمیل و امضا کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که فرم درخواست ویزای برخی از کشورها باید به صورت آنلاین تکمیل شود.

  • مرحله دوم: آماده‌سازی مدارک

با توجه به کشوری که قصد سفر به آن را دارید باید مدارکی که مشخص شده است را تهیه و آماده کنید.

  • مرحله سوم: رزرو وقت سفارت

به منظور تحویل مدارک و همچنین ثبت اطلاعات بیومتریک باید از کارگزاری یا سفارت کشوری که قصد مهاجرت توریستی به آن دارید یک وقت سفارت رزرو کنید و در زمان مقرر شده به محل مراجعه کنید.

  • مرحله چهارم: بررسی و پاسخ به درخواست

در مرحله آخر باید منتظر بمانید تا مدارک شما توسط سفارت یا کارگزاری بررسی شود و درخواست ویزا اعلام شود. نتیجه درخواست اخذ ویزای توریستی بر اساس کشور مورد نظر می‌تواند به صورت تلفنی، پیام کوتاه یا ایمیل به شما اعلام شود.

5
هزینه ویزای توریستی

فرقی نمی‌کند که شما قصد داشته باشید ویزای توریستی خود را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید در هر صورت باید هزینه درخواست این نوع ویزا و اخذ آن را پرداخت کنید. اما الزامات و شرایط همه کشورها برای صدور ویزای توریستی یکسان نیست و به به همین دلیل هزینه ویزای توریستی کشورهای مختلف با هم متفاوت است. بنابراین برای اطلاع دقیق از هزینه ویزای توریستی باید ابتدا کشور مقصد را انتخاب کنید و سپس از هزینه ویزا مطلع شوید. به صورت کلی هزینه اخذ ویزا برای مسافرت به کشورهای آسیایی بین 7 تا 250 دلار است. همچنین به منظور درک بیشتر شما از هزینه دریافت ویزای توریستی در ادامه هزینه اخذ این نوع ویزا برای برخی از کشورها بیان شده است.

  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور انگلستان 500پوند
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا 160 دلار
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور حوزه شینگن 80 یورو
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور کانادا 100 دلار کانادا
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور برزیل 4405 دلار
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور استرالیا 135 دلار استرالیا
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور دبی 70 دلار
  • هزینه اخذ ویزای توریستی کشور مصر 25 دلار

6
دریافت ویزای توریستی با کمک مجموعه حقوقی معید

اگر شما هم تمایل به اخذ ویزای توریستی با هر هدفی و به هر کشوری را دارید اما هیچ اطلاعاتی در مورد اخذ این نوع ویزا ندارید و یا به دلیل شرایط خاص خود نگران رد درخواست هستید و یا وقت کافی برای رسیدگی به امور اخذ ویزا را ندارید اصلاً نگران نباشید زیرا یک وکیل مهاجرت متخصص و با تجربه می‌توانند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.

وکلای مهاجرت علاوه بر اینکه اطلاعات کامل در مورد مهاجرت به همه کشورها و اخذ ویزای توریستی را دارند با فرایند و مراحل و الزاماتی که اخذ ویزای توریستی دارد نیز آشنا هستند. اما نکته ضروری که باید مورد توجه قرار گیرد انتخاب وکیل مهاجرتی متخصص، ماهر و با تجربه است که راهنمایی‌های صحیحی به متقاضی ارائه داده و با انجام اقدامات صحیح و قانونی به دریافت سریع‌تر و راحت‌تر ویزای توریستی کمک کند.

مجموعه حقوقی معید مجموعه معتبری است که بهترین وکیل مهاجرت در شمال تهران در آن فعالیت دارد. با دریافت مشاوره از وکلای مهاجرت مجموعه حقوقی معید می‌توان فرایند اخذ ویزای توریستی را به راحتی انجام داده و هیچ اقدامی که مانع از موفقیت شما می‌شود را انجام ندهید.

مجموعه حقوقی معید، به همکاری وکلای متخصص و زبده تلاش دارد تا به افرادی که درگیر مشکلات حقوقی هستند خدمات مشاوره و وکالت ارائه دهد. در صورت برخورداری از خدمات تیم حقوقی معید، شما می توانید از طرق ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده با ما در تماس باشید. و سوالات حقوقی خود را با وکلای ما از طریق مشاوره آنلاین، تلفنی در میان بگذارید. و اگر قصد مشاوره حضوری و بررسی مدارک دارید برای حضور در دفتر سعادت آباد، می توانید اقدام به گرفتن وقت مشاوره کنید.


ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

7
نتیجه گیری

افرادی که قصد دارند به کشوری خارجی برای مدتی کوتاه سفر کنند باید نسبت به اخذ ویزای توریستی اقدام کنند. ویزای توریستی سندی است که با اخذ آن می‌توانید اجازه اقامت در کشوری خارجی را داشته باشید. اما برای دریافت ویزای توریستی باید باتوجه به کشوری که قصد اقامت در این کشور را دارید، از شرایطی برخوردار بوده و مدارک و الزامات لازم را انجام دهید. برای دریافت راحت و سریع ویزای توریستی بهتر است که از وکیل مهاجرت که در این زمینه دانش، تخصص و تجربه کافی دارد کمک گرفت. مجموعه حقوقی معید یکی از مجموعه‌های معتبری است که از وکلای مهاجرت متخصصی تشکیل شده است و به دلیل انجام صحیح همه اقدامات به اخذ راحت و سریع ویزای توریستی کمک می‌کند.

 شرایط اخذ ویزای توریستی

نظرات درباره مقاله ویزای توریستی

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه (آیا کشور خوبی برای مهاجرت است)

14 تیر 1402

وکیل مهاجرت به اروپا | مسلط به قوانین مهاجرتی اروپا (مشاوره آنلاین)

17 تیر 1402

ویزا چیست؟ | انواع ویزای مهاجرتی

02 اردیبهشت 1402

وکیل مهاجرت در تهران | "تعیین مدت زمان پروسه گرفتن ویزا"

25 اسفند 1401

شرایط مهاجرت تحصیلی

08 خرداد 1402

فرانسه برای زندگی بهتر است یا آلمان| مزایا و معایب 2 کشور

26 تیر 1402