contact

اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه

دپارتمان مهاجرتی - دسته بندی: روسیه

سوالات مطرح شده
1
اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه

اصلاً جای تعجب نیست که درخواست‌ها برای تحصیل در کشور روسیه روز به روز در حال افزایش است، زیرا این کشور شرایط مناسبی را برای تحصیل فراهم نموده است و و به دلیل کیفیت بالای آموزشی توانسته از رضایت مهاجران تحصیلی زیادی را کسب کند. همچنین برای مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان یا نامه تمکن مالی نیست و این دو مسئله تاثیر بسزایی در افزایش تقاضا برای تحصیل در روسیه داشته است.

در کشور روسیه دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که از لحاظ کیفیت آموزشی در سطح بالایی قرار دارند و توانسته‌‌اند در بین دانشگاه‌های برتر جهان رتبه‌های مناسب اخذ کنند. بنابراین به دلیل دریافت مدرک معتبر، آینده شغلی افرادی که در روسیه تحصیلات خود را ادامه می‌دهند نیز روشن است.

اما یکی از دغدغه و نگرانی افرادی که تصمیم به مهاجرت تحصیلی به روسیه دارند این است که نتوانند در دانشگاه‌های این کشور پذیرش شوند و درخواست آن‌ها رد شود. به دلیل اینکه کشور روسیه شرایط ساده‌تری نسبت به بسیاری دیگر از کشورها برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارد، همه افراد با شرایط مختلف می‌توانند شانس پذیرش در دانشگاه‌های این کشور را داشته باشند، اما یکی از شروطی که برای تحقق این هدف وجود دارد، کمک گرفتن از افرادی است که در این زمینه تخصص و تجربه کافی دارند. بنابراین همراهی یک وکیل مهاجرتی خبره در این مسیر به موفقیت تضمینی شما منجر خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با مهاجرت تحصیلی به روسیه و نحوه اخذ پذیرش تحصیل تضمینی تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

2
مراحل پذیرش تحصیلی روسیه

افرادی که از مزایای تحصیل در روسیه مطلع هستند و بعد از انجام تحقیقات لازم تصمیم نهایی خود را برای پذیرش تحصیلی در روسیه گرفته‌اند، باید مراحل مختلفی را طی کنند تا در این روش مهاجرت به موفقیت برسند. مهم‌ترین مراحلی که برای تحصیل در روسیه باید طی شود در ادامه معرفی شده است.

2-1 مرحله اول: انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر

در کشور روسیه دانشگاه‌های زیادی وجود دارد و تنوع رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه‌ها بالا است. بنابراین شخصی که قصد تحصیل در روسیه را دارد باید تحقیقات لازم در مورد دانشگاه‌های کشور موردنظر خود را انجام دهد و با توجه به هدف تحصیلی خود، رشته و دانشگاه مناسب را انتخاب کنند.

2-2 مرحله دوم: درخواست پذیرش از دانشگاه مورد نظر

بعد از انتخاب دانشگاه، متقاضی باید برای پذیرش در دانشگاه موردنظر درخواست دهد. لازمه انجام این کار این است که مدارک لازم با توجه به دانشگاه و رشته مورد نظر تهیه و برای دانشگاه ارسال شود تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

2-3 مرحله سوم: درخواست اخذ ویزای تحصیلی روسیه

افرادی که موفق می‌شوند از دانشگاه‌های روسیه پذیرش روند در مرحله بعدی باید برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه فرم‌های مربوطه را تکمیل نموده و درخواست خود را ثبت کنند.

2-4 مرحله چهارم: آماده‌سازی مدارک اخذ ویزا و پرداخت هزینه

برای دریافت ویزای تحصیلی روسیه باید مدارکی از جمله مدارک تحصیلی، مدارک هویتی و غیره آماده و تحویل سفارت داده شود تا به درخواست متقاضی رسیدگی شود. همچنین هزینه اخذ این نوع ویزا نیز باید پرداخت شود.

2-5 مرحله پنجم: اعلام نتیجه درخواست ویزا

در صورتی که همه مدارک متقاضی بررسی شود و شرایط لازم فراهم باشد با درخواست ویزای تحصیلی روسیه موافقت خواهد شد و ویزا از طرف سفارت صادر خواهد شد.

3
مدارک لازم برای تحصیل در روسیه چیست؟

یکی از الزامات مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه و موفقیت برای ادامه تحصیل در مقطع مورد نظر خود در این کشور، ارائه مدارک لازم است. با بررسی مدارک و وضعیت و شرایط متقاضی نتیجه درخواست آن اعلام خواهد شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که همه مدارک باید کامل و اصل و معتبر باشند تا در روند مهاجرت مشکلی به وجود نیاید و سریع‌تر به موفقیت برسید. همچنین همه مدارک برای انجام پروسه تحصیل در روسیه و ثبت نام در دانشگاه این کشور باید به تایید سفارت روسیه در ایران برسند. متقاضیان باید در مراحل مختلف از جمله هنگام اخذ ویزا و یا پذیرش از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی روسیه مدارکی که از آن‌ها خواسته شده است را تحویل دهند. در ادامه مدارک لازم برای تحصیل در روسیه معرفی شده است.

3-1 مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه

با وجود اینکه مدارک لازم برای اپلای در روسیه با توجه به دانشگاه مورد نظر، مقطع تحصیلی و رشته‌ای که انتخاب می‌شود متفاوت است اما مدارک مشترکی نیز وجود دارد که همه متقاضیان باید آن‌ها را به مسئولان مربوطه تحویل دهند. در ادامه مدارک لازم برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه بیان شده است.

  •  اصل و ترجمه مدارک تحصیلی مقطع پیشین

شما در هر مقطعی که قصد ادامه تحصیل در کشور روسیه را دارید باید مدارک تحصیلی مقطع پیشین که ترجمه شده باشند را نیز به دانشگاهی که درخواست تحصیل در آن را داده‌اید را ارائه دهید. برای مثال به منظور ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در روسیه باید مدرک مقطع کارشناسی و پیش از آن ارائه داده شود. مدرک تحصیلی باید دارای مهر دارالترجمه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه باشد.

  •  اصل و ترجمه ریز نمرات دوره تحصیلی پیشین

اصل ریز نمرات دوره تحصیلی قبلی و ترجمه آن‌ها نیز باید برای دانشگاه مورد نظر ارسال شود که ریز نمرات نیز باید دارای مهر دارالترجمه وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری باشند.

  •  اصل و ترجمه مدارک شناسایی و هویتی

مدارک شناسایی و هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی و سند ازدواج در صورت متاهل بودن نیز باید ارائه داده شود.

  •  تکمیل فرم درخواست

برای تحصیل در هر یک از انشگاه‌های روسیه باید فرم درخواست دانشگاه که شامل اطلاعات شخصی و هویتی و سایر الزامات است تکمیل شود.

  •  پاسپورت معتبر

از جمله مدارک دیگری که برای پذیرش در دانشگاه‌های روسیه باید ارائه داد، پاسپورت معتبر است که باید پاسپورت بیش از یک سال اعتبار داشته باشد و همچنین دارای ترجمه اصلی باشد. ارائه کپی از صفحه مشخصات و اعتبار نیز ضروری است.

  • گواهی تایید سلامت

متقاضی باید گواهی پزشکی سلامت جسم و روان و عدم ابتلا به هپاتیت B و بیماری ایدز را نیز ارائه دهد.

  •  عکس پرسنلی

عکس پرسنلی باید باتوجه به مشخصاتی که دانشگاه مورد نظر از شما درخواست نموده است ارائه داده شود که تعداد عکس‌های موردنظر نیز بستگی به دانشگاه دارد.

  • مدارک مختص مقطع دکتری

در صورتی که شما متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکتری در روسیه هستید باید مدارکی مانند مدارک مربوط به مقالات منتشر شده، ابتکارات علمی و اختراعات و انگیزه نامه نیز در صورت وجود ارائه دهید.

3-2 مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه

علاوه بر مدارک ذکر شده که برای پذیرش از دانشگاه‌های روسیه باید ارائه داده شود، مدارک دیگری نیز باید تحویل سفارت داده شود تا بتوانید ویزای تحصیلی روسیه را اخذ کنید. بدون داشتن ویزا نمی‌توان به کشور روسیه مهاجرت کرد. مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه در ادامه بیان شده است.

  • نامه پذیرش از دانشگاه

برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه باید نامه دانشگاهی که موفق به اخذ پذیرش از آن شده‌اید را تحویل سفارت دهید. نامه دعوت می‌تواند به صورت الکترونیکی یا کتبی باشد.

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی روسیه

برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه باید فرم مربوط به آن تکمیل شود که می‌توان از سایت رسمی سفارت روسیه آن را دریافت کرد.

  •  عکس پرسنلی

5 قطعه عکس پرسنلی جدید و رنگی با اندازه 3.5 در 4.5 سانتی‌متر نیز باید برای دریافت ویزای تحصیلی تحویل سفارت داده شود.

  •  بیمه مسافرتی

متقاضی مهاجرت تحصیلی به روسیه باید بیمه مسافرت پزشکی با حداقل 30 هزار یورو اعتبار ارائه دهد.

  •  پاسپورت معتبر

پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و پسپورت‌های قبلی نیز باید ارائه داده شود. همچنین از صفحه اول پاسپورت باید کپی داده شود.

  •  مدارک شناسایی

اصل شناسنامه و کارت ملی که دارای ترجمه انگلیسی باشند و مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه باشند و کپی از همه صفحات شناسنامه نیز باید به سفارت تحویل داده شود.

  •  مدارک مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه
  •  رضایتنامه رسمی یا اجازه پدر و مادر برای دانش‌آموزان زیر 18 سال
  •  گواهی انجام آزمایش ایدز که در سه ماه اخیر گرفته شده باشد
  •  ارائه بیمه سلامت
  •  رزرو بلیط هواپیما

4
اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه با وکلای مهاجرت مجموعه حقوقی معید

شخصی که تصمیم بزرگ مهاجرت تحصیلی به روسیه را در زندگی خود می‌گیرد، در ابتدا با سوالات و چالش‌های زیادی مواجه خواهد بود و قطعاً قدم گذاشتن در این مسیر نگرانی‌های خاص خود را خواهد داشت. در صورتی که اطلاعات کافی در مورد این روش مهاجرت پی وجود داشته باشد و بدانید که چگونه همه فرایند و مراحل را به بهترین شیوه انجام دهید، نگرانی‌های شما کمتر خواهد شد.

همچنین با انتخاب وکیل مهاجرت که تجربه و تخصص کافی در زمینه مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارد و به پرونده‌های زیادی در این رابطه رسیدگی کرده است، می‌تواند کمک زیادی به شما بکند. وکیلی که برای پذیرش تحصیلی در روسیه انتخاب می‌شود باید به خوبی بداند که موانع را چگونه از میان برداشته و چگونه شانس موفقیت متقاضی را افزایش دهد.

مجموعه حقوقی معید یکی از مجموعه‌های حقوقی معتبری است که وکیل مهاجرت تحصیلی در آن فعالیت دارند. وکلای مهاجرت مجموعه حقوقی معین نیز با داشتن دانش، تخصص و تجربه کافی بهترین راهکارها و راهنمایی‌ها را به متقاضیان تحصیل در روسیه ارائه می‌دهند و در اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه کمک زیادی به شما خواهند نمود.

5
نتیجه گیری

کشور روسیه یکی از کشورهای پر متقاضی برای مهاجرت تحصیلی است و دلیل این امر نیز فراهم بودن شرایط و امکانات تحصیلی لازم در روسیه است. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه را دارند در ابتدا با سوالات و چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند، اما خوشبختانه کشور روسیه سخت‌گیری زیادی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی ندارد. برای پذیرش در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی روسیه باید مراحل مختلفی طی شود و مدارکی نیز تحویل داده شود. اما به منظور انجام بهتر هر چه بهتر و سریعتر مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌توان از وکلای مهاجرت کمکم گرفت. مجموعه حقوقی معید نیز کی از مجموعه‌های معتبر است که از وکلای متخصص زیادی تشکیل است. وکلای مهاجرت مجموعه حقوقی معید از دانش و تجربه کافی در زمینه امور مهاجرتی برخوردار هستند و می‌توانند به اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه به متقاضیان کمک کنند.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 مراحل پذیرش تحصیلی روسیه

نظرات درباره مقاله اخذ پذیرش تضمینی تحصیلی به روسیه

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

مزایا و معایب مهاجرت به فرانسه (آیا کشور خوبی برای مهاجرت است)

14 تیر 1402

وکیل مهاجرت به اروپا | مسلط به قوانین مهاجرتی اروپا (مشاوره آنلاین)

17 تیر 1402

ویزا چیست؟ | انواع ویزای مهاجرتی

02 اردیبهشت 1402

وکیل مهاجرت در تهران | "تعیین مدت زمان پروسه گرفتن ویزا"

25 اسفند 1401

شرایط مهاجرت تحصیلی

08 خرداد 1402

فرانسه برای زندگی بهتر است یا آلمان| مزایا و معایب 2 کشور

26 تیر 1402