contact

دادگاه طلاق چند جلسه است؟

دپارتمان حقوقی - دسته بندی: خانواده و امور حسبی

سوالات مطرح شده
1
دادگاه طلاق چند جلسه است؟

عوامل مختلفی وجود دارند که در تعداد جلسات طلاق تعیین کننده هستند، ولی پاسخ اینکه دادگاه طلاق چند جلسه است را نمی توان به طور قطعی بیان کرد. از جمله عوامل تعیین کننده تعداد جلسات می توان شرایط خانوادگی زوجین، محل سکونت آن ها، نوع درخواست طلاق و ... را نام برد. در ایران، در جلسات دادگاه طلاق امور مربوط به حضانت فرزند، تقسیم اموال و مواردی از این قبیل بررسی می گردد که براساس اختلافات زوجین بر سر هر موضوع، تعداد جلسات دادگاه می تواند بیشتر یا کمتر باشد. در بسیاری موارد حضور یک وکیل طلاق می تواند کمک زیادی در تسریع پرونده و کاهش تعداد جلسات و مدت زمان به نتیجه رسیدن پرونده داشته باشد.

در برخی پرونده ها در صورت توافق و کنارآمدن طرفین با یکدیگر در هریک از امور، ممکن است جلسات دادگاه طلاق سریع تر و در حداکثر در طول دو تا سه جلسه به پایان برسد. ولی در بعضی موارد در صورت وجود اختلاف نظر فراوان در هر یک از امور مورد بررسی در دادگاه، تعداد جلسات دادگاه ممکن است به بیش از چهار یا پنج جلسه نیز برسد. به طور خلاصه تعداد جلسات دادگاه طلاق برای تمامی زوجین یکسان نیست و بسته به شرایط هر زوج تعداد جلسات دادگاه شان ادامه می یابد. پس در حالت کلی تعیین اینکه دادگاه طلاق چند جلسه است بستگی به شرایط هر زوج و پرونده آن ها دارد.

 

تیم حقوقی معید به همکاری وکلای متخصص و زبده تلاش و تمرکز خود را به حل و فصل مشکلات حقوقی افراد اختصاص داده است. و سعی دارد که خدمات مشاوره و وکالت به افرادی که درگیر پرونده های حقوقی در دادگاه ها هستند ارائه دهد.جهت برخورداری از خدمات تیم حقوقی معید شما عزیزان می توانید از طرق ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده با وکلای ما در تماس باشید.

 

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

 

2
آیا حضور زوجین اجباری است؟

در پاسخ به این سوال که آیا حضور زوجین اجباری است؟ یا خیر؟ باید بگوییم یکی از شرایط لازم برای صدور حکم طلاق، حضور زوجین در جلسات دادگاه و مشاوره است. هدف از برگزاری این جلسات، دعوت زوجین به سازش و حل و فصل مشکلات و مسائل زندگی است. زوجین با حضور در این جلسات مشاوره خانواده، با کمک مشاور می توانند درباره مسائل مختلف زندگی از جمله تقسیم اموال، حضانت فرزندان، مهریه و ...  برای آینده زندگی خود و کودکانشان تصمیم بهتری بگیرند. به همین دلیل است که حضور زوجین در جلسات مشاوره خانواده قبل از صدور حکم طلاق، امری اجباری است.

البته در شرایطی ممکن است، یکی از زوجین یا هردوی آن ها زمان برگزاری جلسات دادگاه در شهری دیگر یا خارج از ایران باشند و نتوانند در جلسات دادگاه حضور یابند، در این گونه موارد هر یک از زوجین که امکان حضور در دادگاه ندارد می تواند یک وکیل طلاق در تهران را به عنوان نماینده خود برای حضور در جلسات دادگاه یا مشاوره خانواده و همچنین پیگیری امور طلاق، تعیین کند.

3
در دادگاه طلاق آیا حضور زوجین اجباری است؟

همانطور که گفته شد حضور در دادگاه طلاق نیز برای هر دو طرف اجباری است و در صورت عدم حضور هر یک از زوجین می توانند یک وکیل طلاق در تهران را برای پیگیری کارها و حضور در جلسات به عنوان نماینده معرفی نمایند. 

در مواردی که فقط یکی از زوجین در دادگاه حضور دارد، دادگاه سعی می کند با ارجاع به مراجع مرتبط، طرف مقابل را نیز به دادگاه احضار کند. ولی در صورتی که باز هم طرف مقابل احضاریه ها را نادیده بگیرد و در دادگاه حاضر نشود، دادگاه بدون حضور او و تنها با دلایل و شواهد موجود رای را صادر می کند. پس طرفین یا وکیل آن ها می تواند در با حضور در دادگاه از حق خود دفاع کند و در صدور رای و تصمیم دادگاه نقش داشته باشد. انتخاب و یا مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری، ضمن کمک به تسریع و حل مشکلات مربوط به طلاق، می تواند با بررسی شرایط پرونده به شما بگوید که تقریبا دادگاه طلاق چند جلسه است و آیا حضور زوجین اجباری است؟ یا خیر. برای مشاوره و یا انتخاب یک وکیل طلاق، می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی معید تماس بگیرید.

ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

4
مراحل طلاق

  • برای طلاق ابتدا باید درخواست خود را در سامانه طلاق ثبت نمایید.
  • پس از آن از شما خواسته می شود به جلسات مشاوره بروید تا در صورت امکان سازش کرده و از طلاق منصرف شوید.
  • در صورتی که جلسات مشاوره برای شما تاثیری نداشت و در تصمیم خود جدی بودید باید یک گواهی عدم انصراف از طلاق دریافت کنید.
  • پس از این مراحل باید درخواست طلاق را در دفاتر قضایی ثبت کنید.
  • بعد از ثبت درخواست شما رسیدگی به پرونده توسط قاضی در دادگاه خانواده شروع می شود.
  • در نهایت دادگاه با بررسی تمام موارد و مدارک حکم طلاق یا گواهی عدم سازش را صادر می کند.

بعد از تمام شدن این مراحل و دریافت گواهی عدم سازش، زوجین تا سه ماه فرصت دارند که با مدارک خود را به دفترخانه ارائه کرده و از یکدیگر جدا شوند، در صورت عدم مراجعه و اقدام نکردن برای جدایی در طول سه ماه، حکم طلاق از اعتبار ساقط می گردد. به همین دلیل زوجین باید پس از صدور حکم به یک دفترخانه مراجعه کنند تا با ارائه مدارک بین آن ها خطبه طلاق خوانده شود و در نهایت مراحل طلاق به پایان رسد. 

برای تسریع روند کارهای طلاق و مهریه می توانید یک وکیل مهریه در تهران را برای انجام امورطلاق و مهریه خود تعیین کنید تا کارها به طور دقیق و سر وقت پیگیری شده و در نهایت شما به حق و حقوق خود نیز برسید. همچنین همانطور که اشاره شد با وجود یک وکیل به عنوان نماینده، شما دیگر اجباری به حضور در تمامی جلسات دادگاه نخواهید داشت.

5
سریع ترین راه طلاق

یکی از سریع ترین راه های طلاق، طلاق به صورت توافقی است. در طلاق توافقی، زوجین در همه موارد و امور طلاق از جمله حضانت کودک، نفقه، مهریه و ... با یکدیگر همکاری کرده و به توافق می رسند. اینکه در طلاق توافقی، دادگاه طلاق چند جلسه است باز هم بستگی به شرایط پرونده دارد.

پس مدت زمان در طلاق توافقی را نیز نمی توان به طور دقیق اعلام کرد‌ و مدت زمان آن به تصمیم گیری های زوجین یا وکیل طلاق در تهران که هر زوج برای خود تعیین نموده است، بستگی دارد. به طور کلی به دلیل زیاد نبودن تعداد جلسات دادگاه طلاق و عدم رفت و آمد زیاد به دادگاه، طلاق توافقی راه حلی ساده و سریع برای انجام روند طلاق بین زوجین به شمار می آید.

مطلب سریع ترین راه گرفتن مهریه نیز می تواند در این زمینه با شما کمک کند.

6
دادگاه طلاق غیابی چند جلسه است؟

تعداد جلسات برای طلاق غیابی نیز به عواملی چون محل اقامت طرفین، نوع درخواست و محل درخواست و به جریان افتادن پرونده طلاق و موارد دیگر بستگی دارد. با توجه به این موارد طلاق غیابی ممکن است چندین جلسه به طول بیانجامد و در یک جلسه به نتیجه نرسد. در طلاق غیابی حضور زوجین در دادگاه اجباری نیست و آن ها می توانند با همکاری یک وکیل طلاق در تهران مراحل طلاق را پیگیری کنند. همچنین برای حل و فصل مشکلات پرداخت یا عدم پرداخت مهریه می توان یک وکیل مهریه در تهران را به عنوان نماینده معرفی کرد تا امور مربوط به مهریه و طلاق را پیگیری و حل نماید.

7
نتیجه گیری

در این مقاله در رابطه با این موضوع که دادگاه طلاق چند جلسه است و آیا حضور زوجین اجباری است؟ صحبت کردیم. با مطالعه این مطالب به طور خلاصه می توان دریافت که تعداد جلسات دادگاه طلاق و همچنین تعداد جلسات طلاق توافقی و طلاق غیابی نیز همگی بستگی به شرایط پرونده و زوجین دارند. در پرونده هایی که زوجین در تمام امور برای طلاق از جمله مهریه با یکدیگر به توافق می رسند، در تعداد جلسات کمتری و در زمان کمتری گواهی عدم سازش آن ها صادر می شود. ولی در مواردی که زوجین اختلافات زیادی دارند و در هیچ یک از موارد با یکدیگر به توافق نمی رسند، مدت زمان طلاق آن ها طولانی خواهد بود و حتی ممکن است چندین سال در جلسات دادگاه شرکت کنند تا به نتیجه برسند. در همه جای دنیا و در تهران نیز در این چنین مواردی زوجین برای اختلافات مهریه، یک وکیل مهریه در تهران را انتخاب می کنند تا با حل امور مربوط به مهریه مدت زمان رسیدگی به پرونده طلاق را کاهش دهند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه دادگاه طلاق چند جلسه است و یا برای انتخاب یک وکیل باتجربه برای انجام امور طلاق می توانید با کارشناسان ما در گروه حقوقی معید تماس بگیرید.

مجموعه حقوقی معید، به همکاری وکلای متخصص و زبده تلاش دارد تا به افرادی که درگیر مشکلات حقوقی هستند خدمات مشاوره و وکالت ارائه دهد. در صورت برخورداری از خدمات تیم حقوقی معید، شما می توانید از طریق ارتباطی که در سایت به آن اشاره شده با ما در تماس باشید. و سوالات حقوقی خود را با وکلای ما از طریق مشاوره آنلاین، تلفنی در میان بگذارید. و اگر قصد مشاوره حضوری و بررسی مدارک دارید برای حضور در دفتر سعادت آباد، می توانید اقدام به گرفتن وقت مشاوره کنید.


ارتباط با مجموعه حقوقی معید

شماره تماس :  021-91016668

آدرس ما : تهران سعادت اباد چهارراه سرو غربی خیابان ریاضی بخشایش خیابان زند وکیلی غربی پلاک 91 طبقه 4

8
سوالات متداول

1- چرا حضور زوجین در مراحل طلاق اهمیت دارد؟

زوجین با حضور خود در جلسات دادگاه و جلسات مشاوره خانواده، می‌توانند در برخی مسائل به تفاهم برسند و برای خودشان و کودکانشان تصمیم بهتری بگیرند، در بسیاری موراد ممکن است از طلاق منصرف شوند.

2- دفترخانه یا دفترطلاق کجاست؟

دفتر طلاق، یک مرکز ثبت اسناد خانوادگی شامل شناسنامه، سند ازدواج، نامه طلاق و سایر مدارک مربوط به خانواده است. آخرین مرحله در طلاق، مراجعه به دفتر طلاق است. زوجین پس از صدور حکم طلاق و دریافت گواهی عدم سازش برای جاری کردن خطبه طلاق و ثبت سند طلاق به این مکان مراجعه می کنند.

3- آیا امکان مشاوره تلفنی برای امور طلاق وجود دارد؟

بله، در گروه حقوقی معید شما این امکان را دارید که در مورد مشکلات مربوط به طلاق، مهریه و ... از مشاوران و وکلای مجرب این مجموعه، مشاوره تلفنی دریافت نمایید.

آیا حضور زوجین اجباری است؟

نظرات درباره مقاله دادگاه طلاق چند جلسه است؟

دیدگاه کاربران

دیدگاه کاربران

افزودن دیدگاه
bg

موضوعات مرتبط

موضوعات مرتبط

آشنایی با مفهوم عقد یا قرارداد

10 آذر 1401

انواع شرکت های تجاری

11 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

استرداد هدایایی دوران نامزدی

07 آذر 1401

نحوه وصول چک | 0 تا 100 مراحل وصول چک با تصویر

09 آذر 1401

وکیل ثبت شرکت در تهران

11 آذر 1401